KOMPANIJE IZ SRBIJE NA SAJMU PRODEKSPO U MOSKVI

Komentari: 0

Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije organizuju nastup srpskih kompanija u okviru nacionalnog štanda Srbije na predstojećem međunarodnom sajmu prehambenih proizvoda u Moskvi, „Prodekspo“ www.prod-expo.ru, koji će se održati od 6. do 10. februara 2017.

Proizvodni program, u okviru nacionalnog štanda Srbije na 120m² izložbenog prostora, predstaviće 12 srpskih proizvođača i prerađivača voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, mlečnih proizvoda, alkoholnih pića i sokova. Na sajmu „Prodekspo“ izlažu: Fruvita, Hladnjača Inter fud, ITN grupa, Brend Naša, Kuč kompanija, Master frigo, Megle, ZZ Moravac, PIK Bečej, Vino kalem, AD Voćar, Zlatiborac.

Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u Rusiji, regionu Zajednice nezavisnih država i šire, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i ukupnom izvozu.

Rezultate bilateralne trgovinske saradnje srpskih i ruskih kompanija u prvoj polovini 2016. obeležio je dinamičan rast srpskog izvoza, uz značajno smanjenje deficita. Stabilizacija kursa rublje od početka prošle godine uticala je na povratak trenda rasta trgovinske razmene i srpskog izvoza.

Ukupan srpski izvoz u Rusiju za jedanaest meseci 2016. vredeo je 729,9 miliona dolara što je rast 10,9 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Pokrivenost uvoza izvozom je sa 41,5 odsto u 2015, povećana na 53.9 odsto u posmatranom periodu prošle godine. Izuzimajući podatke o uvozu energenata koji obuhvataju 60-80 odsto uvoza iz Rusije godišnje, Srbija beleži suficit u trgovinskoj razmeni. Izvoz voća u Rusiju u beleži rast od 37,8 odsto. Ukupno je izvezeno 180 miliona dolara voća.

Plasman srpskih proizvoda u Rusku Federaciju iz razloga jedinstvenog, preferencijalnog trgovinskog sporazuma i bescarinskog izvoza na tržište od preko 140 miliona stanovnika karakteriše startna, konkurentna, cenovna prednost u odnosu na druge, uvozne proizvode.

O značaju rezultata srpskog izvoza u Rusku Federaciju svakako govori i faktor udaljenosti od preko 2.500 kilometara, koji i pored visokih transportnih troškova, koji u velikoj meri utiču na finalnu cenu proizvoda, ne ograničava tražnju – srpski proizvod je cenjen, prepoznat kao kvalitetan, ima kupca i ukupan utisak srpske poslovne zajednice je, da je taj trend neophodno da se održi i valorizuje, a da potencijali nisu ni izdaleka iscrpljeni.

 

Izvor: PKS

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti