Sauber Motorsport optimizuje postprocesiranje SLA delova sa velikih platformi pomoću C1 Max

Od februara, Sauber Motorsport koristi C1 Max iz AM Solutions – tehnologiju za postprocesiranje 3D štampe, za obradu SLA delova sa svojih 3D Systems ProX 800 mašina.
Sistem je kompatibilan i sa novijom serijom SLA 750.
Razvijen u okviru postojeće tehnološke saradnje između dve kompanije, C1 Max se ističe po efikasnosti, kvalitetu površine, jednostavnosti korišćenja, ekološkoj kompatibilnosti i zaštiti zdravlja.
Delovi koje Sauber Motorsport proizvodi SLA štampom su veoma složeni i zahtevaju maksimalnu preciznost. To se vidi i po njihovoj upotrebi, jer se gotovo isključivo koriste u vetrotunelu za Formulu 1 i ključni su za aerodinamiku vozila.
Da bi se dosledno i brzo isporučivali kvalitetni 3D štampani delovi — oko 1.000 delova nedeljno u periodu od oktobra do februara — efikasno postprocesiranje je ključno.
„Ranije smo morali ručno da radimo mnoge korake u hemijskom postprocesiranju SLA delova,“ objašnjava Vitor Sousa, rukovodilac AM Plastic & CNC za AM u Sauber Motorsportu.
„To je oduzimalo mnogo vremena, naročito sa sedam štampača, i bilo je veliko opterećenje za zaposlene koji rade sa rastvaračima. Od februara koristimo dve C1 Max mašine iz AM Solutions i izuzetno smo zadovoljni.“
Ušteda vremena do 50 % uz značajno poboljšanje kvaliteta površine
C1 Max je zasnovan na C1 konceptu i posebno prilagođen potrebama Sauber Motorsporta za rad sa velikim platformama.
SLA štampani delovi se pomoću automatski spuštene ploče uranjaju u tretmanski tank, okružen posebno kontrolisanom temperaturom procesa.
Propelerski sistem, u kombinaciji sa precizno koordinisanim i pojedinačno kontrolisanim mlaznicama, obezbeđuje optimalan protok tečnosti oko delova i maksimalnu fleksibilnost.
Mrežasti korpusi sprečavaju gubitak ili oštećenje delova u tanku. Sinergija hemijskih, termičkih i mehaničkih procesa omekšava potpornu strukturu, što omogućava njeno lako i nežno uklanjanje.
Ranije je svaki deo ručno obrađivan špatulom, uz dužu upotrebu zaštitne opreme.
„Ovo nam štedi mnogo vremena. Nekada nam je bio potreban ceo dan da postprocesiramo delove sa sedam mašina. Sada je dovoljno pola dana,“ kaže Sousa. „Smanjen je i broj otpadaka, a kvalitet površine je značajno bolji, što smanjuje dodatne radove.“
Ekološki prihvatljiviji fluid i unapređena zaštita zdravlja
C1 Max koristi posebno razvijeni procesni fluid iz AM Solutions koji je ekološki prihvatljiviji od konvencionalnih rastvarača.
Zaposleni sada mogu da rade u prostoriji bez maski, što znatno poboljšava uslove rada. „Zaštita zdravlja naših radnika bila je veoma važan argument za nas,“ naglašava Sousa.
Još jedna praktična prednost je da prilikom pražnjenja sistema nije potrebna dodatna oprema – fluid se sigurno pumpa integrisanom pumpom i odvodi se od strane servisa.
Ukupno je vreme čišćenja sistema značajno skraćeno.
Rešenje orijentisano ka budućnosti, posebno razvijeno za velike platforme
Proces razvoja C1 Max trajao je oko godinu i po, uz stalnu razmenu podataka i delova. Važan faktor bio je i optimalna veličina sistema, koji može da obradi zapreminu od 750 mm (dužina) × 750 mm (širina) × 550 mm (visina), što omogućava kompletnu obradu ploče 3D Systems ProX 800 ili SLA 750.
Takođe, "gole" ploče mogu da se ostave u sistemu preko noći radi čišćenja.
„Pre smo svakog petka moraliski da čistimo oko 25 ploča pomoću suve ledene peskarenja. Sada to vreme i prostor možemo iskoristiti za druge zadatke,“ objašnjava Sousa. Da bi se sistem prilagodio budućim verzijama štampača, korišćeni su adapteri za fleksibilnost i podešavanje.
„Formula 1 je vrhunac motosporta i radimo na najvišem tehničkom nivou. Bezbedni i efikasni procesi su za nas ključni, a sa C1 Max napravili smo još jedan veliki korak u tom pravcu,“ zaključuje Sousa.
Za više informacija posetite: www.solutions-for-am.com
Više o Sauber Motorsport: www.sauber-group.com