K show – sajam plastike i gume

Komentari: 0
Fotografija od: messe-duesseldorf.de

Četiri veoma uzbudljiva dana u Dizeldorfu sredinom juna. Umesto da nas put odvede u neke toplije krajeve, mi smo se uputili na severozapad Evrope da prisustvujemo konferenciji za štampu koja najavljuje ovogodišnji K2022. sajam.

Vodeći svetski sajam iz oblasti plastike i gume, koji ove godine proslavlja 70. rođendan, što ga i na taj način izdvaja od ostalih manifestacija.

Simbolično ili ne, ali organizator je na konferenciju pozvao novinare iz 70 zemalja da prisustvuju najavi ovog svetskog događaja.

Koliko se naš časopis ceni i u svetskim tokovima, ponovo su nam dokazali organizatori K2022, kada su nas početkom proleća pozvali da budemo deo ovog događaja, i najavimo ovaj sajam koji će biti održan od 19. do 26. oktobra u Dizeldorfu.

Domaćini konferencije, prvi dan su "otvorili“ sa analizom aktuelnih geo-političkih dešavanja u Evropi i svetu, kao i posledicama pandemije iz predhodne dve godine.

Koliko kriza energenata može da utiče na ovu granu industrije, koja je direktno prisutna kako u proizvodnim procesima svih ostalih grana industrije, tako i u našem svakodnevnom životu, jer kako i sami kažu, a ne možemo reći da nije tako – plastika je svuda oko nas. Ili je trenutno gledamo, ili je dodirujemo, ili koristimo na neki treći način, jer može se reći da živimo u svetu plastike.

Baš zato, pošto je aktuelna masovna proizvodnja plastike, naredni K sajam će kao jednu od glavnih tema staviti cirkularnu ekonomiju.

Fotografija od: messe-duesseldorf.de

A kako reciklirati efikasno?

Kao odgovor na ovo pitanje, nameće se – digitalizacija procesa. Najpre da se digitalizuje proces recikliranja, tako što će svaki deo u otpadu dobiti svoju oznaku, i ta oznaka će biti prepoznata i sačuvana u oblaku (cloud), odakle će se upravljati celim procesom.

Kada stigne ogromna gomila plastičnog otpada, mašina bi trebala da rasporedi po informaciji koje dobija, npr. čepove na jednu, flaše na drugu, tvrdu plastiku da odvoji od meke plastike i naravno sortira i "pošalje“ tamo gde treba...

Prosto rečeno, od gomile plastičnog otpada do precizno razdvojenih sirovina za narednu proizvodnju. Svaki delić otpada treba dobiti svoju oznaku kako bi proces funkcionisao....o tome se razmišlja, u tom pravcu se ide! Znači, potpuna digitalizacija otpada za reciklažu! I samim tim, digitalizacija se postavlja kao druga velika tema predstojećeg sajma.

I kao treća velika tema, tu je borba protiv klimatskih promena. Koliko se o ovom problemu vodi računa, i na koje sve načine se traže rešenja, za vreme konferencije objasnili su nam i iz organizacije sajma, ali i predstavnici velikih kompanija koje će biti prisutne na K2022.

Organizatori i predstavnici kompanija koje učestvuju na oktobarskom K2022. ne pominju samo svoju odgovornost u stvaranju cirkularne ekonomije, već i ulogu industrije u borbi protiv klimatskih promena.

Fotografija od: messe-duesseldorf.de

"Zaštita klime je svuda na dnevnom redu, to je hitno pitanje koje treba rešiti na globalnom nivou“, rekla je Petra Kulman, izvršni direktor Messe Diseldorfa tokom konferencije za štampu 20. juna. "Nema zaštite klime bez plastike.“

Plastika se koristi u proizvodima za solarnu energiju i energiju vetra, a takođe pomaže u olakšavanju samih turbina, kao kasnije i u prenosu električne energije do krajnjih potrošača.

Generalni direktor KraussMaffei grupe Majkl Ruf rekao je da su dve teme proizvođača mašina K2022: zaštita klime i cirkularna ekonomija. Novi objekat kompanije u blizini Minhena ima jedan od najvećih krovnih solarnih sistema u Evropi i ima za cilj da bude klimatski neutralan do 2030. godine.

70 godina nakon premijere sajma, K se slavi kao najveći vodeći svetski sajam za industriju plastike i gume. Sa svojim trogodišnjim ciklusom, srećom nije bio pogođen Covid-om 19, i mora samo da napravi nekoliko ustupaka u ovoj kriznoj 2022. godini. Dok je na poslednjem K u 2019. bilo prisutno 3327 izlagača, trenutno je prijavljeno 2842 (informacija od 14. juna 2022. godine).

Ključne teme K2022.

Već tokom poslednjeg K sajma, velika pažnja je posvećena neophodnosti funkcionisanja i zatvorenih kola duž lanca dodatne vrednosti.

Nikada ranije nije bio tako visok konsenzus o rešenjima koja uključuju ekološku kompatibilnost, očuvanje resursa i prevenciju otpada.

Stoga su ključne teme K2022:

* Cirkularna ekonomija

* Zaštita klime

* Digitalizacija

Tokom definisanja ovih tema, izložbu podržava Naučno veće sajma K. Naučnici su pripremili listu sa najvažnijim aspektima.

Tu spadaju npr. reciklaža kompozita, standardizacija reciklata, mikročestice u životnoj sredini, biološki razgradiva plastika i CO2 kao gradivni blok polimera.

Specijalne emisije, naučni kampus, start-up zona

Osim zvanične specijalne emisije "Plastika oblikuje budućnost“ sa tematskim danima, infotainmentom i panel diskusijama, "Forum kružne ekonomije“ sa 13 kompanija članica VDMA održaće se na otvorenom.

"Science Campus“ predstavlja dijalog između istraživanja i ekonomije. Novost ove godine je start-up zona, u kojoj se mogu predstaviti poslovne inovacije mladih kompanija.

Ipak, sa izlagačima iz 60 zemalja i širokim spektrom mašina, sirovina, poluproizvoda i plastičnih proizvoda, "ko je ko“ svetske industrije plastike i gume biće predstavljeno na 175.000 m2 izložbenog prostora.

Koliko je ovaj sajam važan za svetsku industriju plastike i gume, govori i to da ove godine proslavlja svoj 70. rođendan.

A evo i podsećanja kako je sve počelo.

Pre "samo“ 70 godina

Iste godine kada se kraljica Elizabeta II popela na tron, prvi veštački srčani zalistak implantiran u SAD i mjuzikl "Singin' in the Rain" inspirisao milione u bioskopu, istorija je takođe napravljena u Nemačkoj sa inauguracionim izdanjem K sajma, koji je bio domaćin u Diseldorfu od 11. do 19. oktobra 1952.

U to vreme niko nije slutio da će se ovaj događaj koji tek počinje razviti u vodeći svetski sajam za industriju plastike i gume.

Danas K u Dizeldorfu može da se osvrne na priču o uspehu dugu 70 godina. To je najrelevantnija informaciona i poslovna platforma industrije plastike i gume širom sveta.

Njena pozicija kao vodeće sajmove za čitavu industriju, gde liderstvo u temama i inovacije idu ruku pod ruku kako bi utrli put viziji za budućnost, je neosporna.

Ni na jednoj drugoj platformi internacionalnost nije tako visoka kao u Diseldorfu. Za K2022. od 19. do 26. oktobra očekuje se oko 3.000 izlagača iz 61 zemlje, a izložbeni centar u Dizeldorfu je potpuno popunjen.

Fotografija od: messe-duesseldorf.de

Kako je sve počelo

Međutim, i K sajam u Dizeldorfu je jednom bio mali sajam: debitantska manifestacija "Wunder der Kunststoffe“ (Čuda od plastike) 1952. godine registrovala je 270 kompanija izlagača – isključivo iz Nemačke.

Zauzeli su oko 14.000 kvadratnih metara neto izložbenog prostora. Na premijeri 165.000 posetilaca posebno se divilo živopisnoj robi široke potrošnje koju su izložili prerađivači plastike.

Zato što je od 1952. do 1959. K sajam Dizeldorf bio samo izlog nemačke industrije. Svaki zainteresovani posetilac, bilo da je laik ili specijalista, bio je dobrodošao da poseti sajam. Glavne atrakcije na izložbi bili su proizvodi dizajnirani da život učine lepšim i praktičnijim.

Danas se osmehujemo tadašnjoj reklami koja je bila usmerena i na "modernu domaćicu” i upoznavala je sa posleratnim dostignućima poput modernih PVC kabanica ili prozirnih najlonskih čarapa – estetskih oličenja ekonomskog čuda.

U svakom slučaju, događaj koji ne treba propustiti. U kojoj god grani industrije da poslujute, ovaj sajam će biti od koristi.

Organizator nam je obećao lep provod i druženje kada budemo došli u oktobru u Dizeldorf, a mi se nadamo da će se do tada politička scena vratiti, ili bar početi da se vraća u normalu, kao i da pandemija neće imati svoj novi život, koji bi svakako negativno uticao na ovaj, ali i na sve ostale događaje.

Kao i sve druge manifestacije u organizaciji dizeldorfskog sajma, svi zainteresovani za posetu ili možda izlaganje, treba da se obrate zastupniku za Srbiju i Crnu Goru, kompaniji Proexpo www.proexpo.co.rs.




 

O Autoru

Nikola Mirković

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti