Kina testirala svoj najbrži voz koji je dostigao 450 km/h

Kina je započela testiranja voza CR450 pre njegovog ulaska u upotrebu.
Voz je dostigao brzinu od 450 km/h tokom testiranja na brzoj železničkoj pruzi Šangaj-Chongćing-Čengdu.
Prototip CR450 predstavljen je u novembru prošle godine kao brzi voz sposoban da dostigne brzinu od 400 km/h i podvrgnut je kontinuiranom testiranju po svim parametrima.
Put od 600.000 km
Sada u svojoj završnoj fazi testiranja ovaj brzi voz mora preći 600.000 kilometara, pre nego što dobije dozvolu za komercijalni saobraćaj.
Svojim poslednjim pokušajem, CR450 je nadmašio trenutni rekord brzine od 350 km/h, koji su postigli vozovi CR400 Fuxing.
Započet kao projekat 2021. godine od Kineske državne železničke grupe, očekuje se da će ovaj voz ući u komercijalnu upotrebu 2026. godine, nakon faze evaluacije.
Proizvode ga podružnice državne korporacije Kineske železničke kompanije (CRRC).
CR450 je opremljen strukturnim poboljšanjima. Njegov nosni konus je povećan s 12,5 metara, koji imaju postojeći vozovi brzine do 350 km/h, na 15 metara, što smanjuje otpor.
Voz ima potpuno zatvorena podvozja i niže obloge ispod vagona, kao i filozofiju dizajna inspirisanu automobilima visokih performansi.
Ove inovacije su pomogle vozu da smanji svoj ukupni otpor za 22 %.
Prioritet u dizajnu - smanjenje otpora
Visina voza CR450 je također smanjena za 20 centimetara, a težina za 55 tona. Njegovi kreatori su se fokusirali na smanjenje otpora, što je bio glavni prioritet, a to je pomoglo u postizanju dramatičnog ubrzanja.
Tokom pet godina istraživanja i testiranja, poboljšanja su merena u malim koracima od samo 0,1 %.
CR450 može da se ubrza od 0 do 350 km/h za 4 minuta i 40 sekundi. To je 100 sekundi brže od postojećih Fuxing EMU-ova, kojima je potrebno 6 minuta i 20 sekundi da dostignu istu brzinu.
EMU je voz napravljen od samohodnih vagona na električni pogon, koji ne zahtevaju zasebnu lokomotivu.
Kineska nacionalna televizija otkrila je i da zemlja vidi ovaj trenutak kao veliki korak ka modernim inovacijama.
Integrisana mreža za transport
Kina upravlja najvećim globalnim sistemom brzih železnica i autoputeva, formirajući integrisanu mrežu koja se proteže na preko šest miliona kilometara.
Moderni transportni koridori povezuju preko 80 % kineskih regija na nivou okruga, obuhvatajući više od 90 % njene ekonomije i stanovništva.
Obim ove mreže bio je u punom sjaju tokom nedavnog praznika Nacionalnog praznika, kada je zabeleženo 2,4 milijarde međuregionalnih putovanja.
Samo su železnice prevezle 213 miliona putnika, što je u proseku 18 miliona putnika u vozovima dnevno.
Izvor: eKapija