90 godina Bosch kočnica - Od servo kočnica do kočnih pločica bez bakra

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch - Servo kočnice od 1927. godine

► 1927. godine Bosch servo kočnica značajno je smanjila dužinu kočenja
► 1936. godine Bosch patent postaje osnova modernih antiblok sistema kočnica
► Od 2014. godine kočne pločice bez bakra su u skladu sa zahtevnim regulativama o zaštiti životne sredine

Bez ikakve sumnje, kočnice su prvi i najbitniji deo bezbednosnih komponenti vozila. U 1920-im godinama automobilske kočnice su jedva uspevale da budu u skladu sa performansama motora i težinom vozila tog vremena. Pneumatska servo kočnica koju je Bosch predstavio 1927. značajno je poboljšala bezbednost na putevima.

Zahvaljujući ovom izumu, dužina kočenja savremenih komercijalnih vozila smanjena je za trećinu. Godinu dana kasnije, Bosch predstavlja podršku kočnicama, kompaktan sistem asistencije kočenja za putničke automobile. 1936. godine osnova modernog antiblok sistema kočnica postavljena je od strane Bosch inženjera kada je kompanija Bosch prijavila patent za „mehanizam protiv blokiranja točkova motornog vozila“.

Međutim, tek 1978. moćna digitalna tehnologija omogućila je serijsku proizvodnju ABS sistema (antiblok sistem kočenja). Do sada, inovacije kompanije Bosch, kao što su ABS, kontrola proklizavanja TCS lansirana 1986. koja je bila zasnovana na ABS sistemu, i elektronski program stabilnosti ESP® lansiran 1995. godine, su postali najbitnije komponente bezbednog kočenja.

Inovativni Bosch izumi za sve kočne komponente

Za 90 godine, Bosch inženjeri su postavili nove standarde i učinili automobile bezbednijim u smislu tehničkih inovacija, izuma i patenata za kočne sisteme. Do sada, antiblok sistem kočenja je postao standard u automobilskom inženjeringu. Elektronski program stabilnosti ESP® je zakonska obaveza u nekoliko zemalja sveta.

Pored ovih elektronskih sistema, Bosch inovacije su iznova unapredile performanse bezbednosti ostalih kočnih komponenti. Na primer, 1983. godine kočni diskovi od ugljeničnih vlakana su značajno unapredili performasne kočenja snažnih vozila.

Između 2001. i 2002. godine nekoliko inovacija je imalo uticaj na razvoj kočionih čeljusti. 2016. godine Bosch je predstavio inovativne kočne tečnosti visokih performansi ENV6 i ENV4, obezbeđujući brzu reakciju i pouzdanost modernih kočnih sistema.

Fotografija: Bosch - iBooster – Pametna kontrola povećava snagu kočenja

Sve je u mešavini: nove tehnologije trenja za kočne pločice

U smislu inovativnih proizvodnih tehnička i novih mešavina materijala, Bosch je ponovo uspeo da napravi napredak u smislu kočnih pločica. Na kraju svega, morali su da regulišu snagu kočenja na pouzdan način, čime dolazi do bezbednog kočenja vozila. Zahvaljujući razvoju kočnih pločica, saobraćajne regulative koje se dosta razlikuju od zemlje do zemlje moraju uzeti u obzir i ograničenja brzine i zaštitu životne sredine.

Bosch stoga proizvodi mnogo različitih kočnih pločica kako bi zadovoljio specifične regionalne zahteve koji obično prevazilaze zakonske okvire. Na primer, 2010. godine savezne države SAD-a Vašington i Kalifornija su izdale zakone u cilju smanjenja količine bakra koji se koristi u proizvodnji kočnih pločica.

Kao posledica toga, inženjeri kompanije Bosch su razvili kočnu pločicu bez bakra koja je prva bila prva takve vrste na tržištu osam godina pre nego što je postala zakonski obavezna. Zahtev za patentiranje je prvi put podnesen 2014. godine. Čak i na tržištu Evropske Unije, Bosch uveliko nudi kočne pločice bez bakra iako još uvek nisu obavezne zakonom.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost.

Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na stranicama: www.bosch.com

Sektor rezervnih delova u svojoj oblasti „Automotive Service Solutions“ nudi tehnologiju za dijagnostiku i auto-servise, softver za dijagnostiku, obuku za servis, kao i informativne usluge. Osim toga, ovaj sektor je odgovoran i za koncept Bosch Car Servisa, najvećeg nezavisnog lanca auto-servisa u svetu sa oko 17.000 servisa. Pored toga, AA je odgovoran i za više od 1.000 „AutoCrew” partnera.

Dodatne informacije možete pronaći na www.bosch-autodelovi.rs

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti