Prvi četbot u Srbiji i BIH pomogao da oko 80.000 građana završi posao bez odlaska na šalter uprave

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Prvi četbot lokalnih samouprava u Srbiji i Bosni i Hercegovini, baziran na veštačkoj inteligenciji, omogućio je da oko 80.000 građana Sombora, Šapca, Bijeljine i Laktaša dođe do željenih usluga bez odlaska na šalter gradske uprave, saopštila je  Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED).

Za nešto više od godinu dana sa četbotom, digitalnom asistentkinjom MIA (Municipal Intelligent Asistent) je obavljeno više od 142.000 konverzacija, a MIA je napravljena tako da pruža brže odgovore i štedi vreme i novac građanima.

MIA je počela da radi u oktobru 2021. kada je počela da pomaže građanima Šapca da dođu do poreskih uverenja, uverenja iz matičnih knjiga i knjige državljana i da ostvare pravo na dečiji ili roditeljski dodatak.

MIA u Somboru je pružila informacije o dečijem dodatku i poreskim uverenjima, poreskom dugu i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.

Oba grada su od početka na raspolaganju imala i informacije o radnom vremenu gradskih organa, telefonima, kao i aktuelnim dešavanjima.

"Na početku MIA je bila samo pružalac važnih informacija. To se polako menja u oktobru 2022. kada su u sve četiri lokalne samouprave, građani po prvi put dobili mogućnost putem četbota da poruče izvode iz matičnih knjiga i knjiga državljana i da im stignu na kućnu adresu, kao i da prijave komunalni problem. Nakon toga broj konverzacija i korisnika porastao je 10 puta", rekla je direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.

Ona je rekla da se kao popularna usluga pokazala prijava komunalnih problema, sa 298 prijava u tri meseca, a da je u istom periodu podnet i 181 zahtev za izdavanje izvoda ili uverenja.

U završnici projekta, najnovija usluga koja je uvedena jeste zakazivanje termina za zaključenje braka u Šapcu, gde budući mladenci putem Vajbera (Viber) sada mogu da dostave neophodne informacije matičaru, kako bi ih sve čekalo spremno kada dođu u matičnu službu.

Takođe, i u Šapcu i Somboru, privrednici i investitori na ovaj način mogu da saznaju sve što ih interesuje o razvijanju biznisa u gradu, podsticajima, taksama i naknadama.

Najveća prednost četbota je, kako je navedeno, dostupnost građanima 24 sata, sedam dana u nedelji, kroz poznate kanale komunikacije Vajber, Fejzbuk (Facebook) i portali gradskih uprava.

Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, četbot stalno unapređuje svoja znanja, svaka konverzacija se pamti i koristi za uvežbavanje boljih odgovora.

Izvor: Beta

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti