Postavi me gde god želiš!

Komentari: 0
Fotografija od: Avala Home

U poslednje vreme možemo videti mnogo inovacija u izgradnji objekata za smeštaj, odmor ili za neku drugu svrhu. Trendovi upućuju da objekti budu ekološki prihvatljivi, komforni, ne previše skupi, i što da ne – mobilni.

Upravo o takvim objektima razgovarali smo sa mladim preduzetnikom Goranom Ergićem, vlasnikom firme Avala Container Home, koja po potrebi naručioca prepravlja stare ili nove transportne kontejnere u udobne stambene ili poslovne prostore.

Pred kraj 2020. godine videli smo koliko ovakvi objekti imaju prednosti u odnosu na druge, kroz nemile događaje u Hrvatskoj i tragične potrese koji su zadesili Sisak, Petrinju i okolna mesta.

Više od novca, lokalnom stanovništvu bili su potrebni stambeni kontejneri.

Časopis Industrija: Vi od praznog transportnog kontejnera, pravite smeštaj po potrebi kupca? Kako ste došli na takvu ideju?

Goran Ergić: Upravo tako. U svetu postoji preko 7 miliona kontejnera koji ne služe ničemu, jer su završili svoj radni vek. Za topljenje i reciklažu ovih kontejnera potrebno je puno energije, što dovodi do zaključka da je kontejnerima potrebno dati "drugi život".

Brodski kontejneri su sačinjeni od CORTEN čelika koji je jako otporan na koroziju i spoljne atmosferske uticaje. Najbolja primena brodskih kontejnera pokazala se u arhitekturi, prefabrikovanjem istih u stambene i poslovne objekte.

U našoj ponudi postoje serijski modeli koje se mogu videti na našem sajtu.

Takođe, izvodimo projekte po želji klijenata.

Ideja je došla jako čudno. Posedujem parče zemlje na obali Jadrana, ali pošto sam geografski daleko, tražio sam rešenje kako bih napravio kuću za koju mi ne bi trebalo puno utrošenog vremena.

Prilikom pretrage na internetu, zapale su mi za oko kuće sačinjene od brodskih kontejnera koje su me oduševile industrijskim dizajnom koji se uklapa u svaku okolinu. Nakon toga, obišao sam nekoliko zemalja gde postoje takvi objekti, prikupljao iskustva i savete.

Posle svog prvog projekata, odlučio sam da nastavim sa proizvodnjom ovih objekata.

Fotografija od: Avala Home

Časopis Industrija: Da li je problem doći do kontejnera za preradu?

Goran Ergić: Kao što je već opšte poznato, kontejneri se najviše koriste za brodski transport i logično da je najveća koncentracija kontejnera u većim lukama.

Nama najbliže luke su Bar i Rijeka, gde se mogu vrlo lako mogu naći kontejneri . Ono što predstavlja mali problem je sam prevoz do Beograda. Takođe, u Beogradu postoje depoi gde se mogu pronaći kontejneri.

S obzirom da mi radimo i sa novim i sa polovnim kontejnerima, malo je teže doći do novih.

Časopis Industrija: Vaši proizvodi potpadaju u kategoriju "pametne gradnje". Možete li nam malo detaljnije objasniti kako opremate kontejner za upotrebu?

Goran Ergić: U današnje vreme jako se brzo živi, i shodno tome, krajnji kupci nisu u mogućnosti da prate radove izrade njihovih objekata, pogotovo ako je reč o tradicionalnoj gradnji.

Pod terminom "pametna gradnja", izdvojio bih sledeće: brza izrada objekata, zaštita životne sredine, ekološka gradnja prilagodljiva svim životnim sredinama, i što je najvažnije, ovi objekti su prenosivi i mogu se jako lako transportovati od lokacije do lokacije.

Proces započinjemo prosecanjem otvora za vrata i prozore, kao i ojačavanje istih čeličnim profilima. Nakon toga, vršimo spoljašnju zaštitu i farbanje kontejnera.

Kod unutrašnjih radova, vrši se postavka potkonstrukcije, nakon toga postavljaju se instalacije za vodu i struju. Zatim se nanosi poliuretanska izolacija koja je jedna od najboljih termičkih izolatora u debljini od 4-5cm.

Sledeći korak je postavljanje i ugradnja vrata i prozora koji su u boji kontejnera. Na već postavljenu potkonstrukciju, postavljaju se gipsane table koje se obrađuju za završno krečenje.

Kod podnih obloga, postavljaju se materijali koji su lagani i ne troše mnogo vremena prilikom ugradnje, zato smo se odlučili za Betonyp ploče, na koje se postavlja podno grejanje, a na koje se zatim, stavlja završni sloj keramičkih pločica ili nekog  drugog materijala.

Časopis Industrija: Pored stambene funkcije, gde se još mogu koristiti Vaši proizvodi?

Goran Ergić: Pored stambenih i poslovnih jedinica, kontejnere je moguće prefabrikovati u: restorane, kafiće, bazene, kioske, mobilne kuhinje, teretane, kućice za obezbeđenje, prodavnice, čak smo imali par ponuda da u takve jedinice smestimo i bankomate.

Jednom rečju, mogućnosti su neograničene.

Fotografija od: Avala Home

Časopis Industrija: Koje su prednosti ovakvog smeštaja?

Goran Ergić: Ako gledamo sa strane investitora, ovo može biti jako atraktivno i moderno rešenje za potencijalnu investiciju.

Takođe, sve jedinice izlaze potpuno spremne za useljenje iz našeg pogona. Mali deo posla ostaje na samoj krajnjoj destinaciji. Kao najveća prednost ovog tipa gradnje jeste brzina izrade jedinica, kao i ekološki otisak.

Kada kažem ekološki otisak, mislim da je upotreba drveta svedena na minimum, takođe nema zagađivanja životne sredine na samoj destinaciji gde će kontejner biti postavljen.

Časopis Industrija: Kakve bi koristi mogla imati privreda od ovakvih kontejnera? Pretpostavljam da je jedna od primena i za građevinske kompanije koje imaju radnike na terenu?

Goran Ergić: Da, u pravu ste. Kontejnerske jedinice mogu imati i takvu svrhu. Ali, mi se više fokusiramo na kvalitetne stambene i poslovne jedinice.

Časopis Industrija: Koliko je potrebno da se izradi jedan kontejner i dostavi na lokaciju gde kupac želi?

Goran Ergić: Sve zavisi od samih zahteva kupaca, veći projekti iziskuju više vremena za izradu.

U praksi se pokazalo da je za jedinicu od 40ft potrebno nekih 4-5 nedelja.

Ako je krajnja destinacija na području Srbije, kontejner može biti na lokaciji već u toku jednog dana. Ako je reč o inostranim zemljama, prevoz može trajati i nekoliko dana, u zavisnosti od same destinacije.

Časopis Industrija: Da li je ovo isplativija investicija od montažnih kuća, ili klasičnih vikendica? Koliko košta kompletno opremljen kontejner?

Goran Ergić: Ova vrsta gradnje ne može se porediti sa montažnim vikendicama i klasičnim vikendicama.

Fotografija od: Avala Home

Postoji mnogo prednosti ovog vida gradnje, kao što sam napomenuo ranije: mobilnost samog objekta, brza izrada bez radova na krajnjoj destinaciji, ekološki aspekt... Izrađujemo objekte od najkvalitetnijih materijala i našim kupcima dostavljamo proizvod vrhunskog kvaliteta.

Cene variraju od 13.900€ do 43.000€, u zavisnosti od modela.

Časopis Industrija: Na Jadranskom primorju, skoro svaki kamp ima i komforan kontejnerski smeštaj u ponudi. Da li tu vidite priliku, imajući u vidu da Srbija tek razvija takav vid turizma?

Goran Ergić: Ljudi se u poslednje vreme sve više okreću prirodi i nastoje da što više vremena provode u prirodi. Takav vid turizma se kod nas sve više razvija i definitivno vidim budućnost i treba iskoristiti potencijal.

Časopis Industrija: Koja sve tržišta imate u planu, i gde se sve danas može videti Vaš kontejner?

Goran Ergić: Uglavnom smo bazirani na evropsko tržište gde je svest o ekološkoj gradnji malo veća.

Kod nas, na Balkanu, kada se spomene reč "kontejner" uvek asocira na nešto "negativno“ ili ”prljavo", tako da ljudi ne pridaju toliko pažnje ovom vidu gradnje, sve dok se istinski ne uvere da su naše jedinice opremljene kao neki manji luksuzniji apartmani.

Naravno da smo otvoreni za saradnju i na domaćem tržištu.

Uglavnom, naše kontejnere možete naći na evropskim destinacijama, Italija, Rumunija, Portugal...


 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti