Pet najvećih problema Apple-a

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Prodaja ovog giganta u regionu šire Kine pala je za skoro 13% na 20,8 milijardi dolara u decembarskom kvartalu.

Kina je nekada bila viđena kao glavni pokretač rasta kompanije, ali prošle godine, oprezno raspoloženje potrošača u kombinaciji sa intenzivnom konkurencijom, posebno podmlađenog Huaveja, predstavljalo je izazov za giganta iz Kupertina u Kaliforniji. 2024. možda neće biti bolje, piše CNBC.

„Dva ključna faktora su kočila Apple u 4. kvartalu 13. – opreznija i racionalnija potrošnja i izazov od Huaveja koji je stvorio više buke na tržištu od nove serije iPhone 15“, rekao je Vil Vong, viši menadžer istraživanja u IDC-u za CNBC.

„Ne očekujemo da će se rast isporuke iPhone-a vratiti na pozitivnu teritoriju 2024. godine u Kini, pri čemu se očekuje da će Huavei ostati ključni konkurent, dok će naprednije tehnologije poput veštačke inteligencije i sklopivih uređaja privući veću pažnju potrošača“, dodao je Vong.

Dakle, sa kojim izazovima se Apple suočava u drugoj po veličini ekonomiji na svetu?

Povratak Huawei-a

Prošle godine, Huawei je lansirao pametni telefon pod nazivom Mate 60, koji je imao 5G konekciju.

Ovo je bilo veliko iznenađenje za svet. Razlog je taj što je 2019. i 2020. američka vlada udarila Huaveju brojnim sankcijama koje su ga odsekle od čipova i tehnologije potrebne za 5G, mobilni internet sledeće generacije koji obećava superbrza preuzimanja.

Sankcije, koje su takođe ograničile Huawei pristup Google softveru, efektivno su osakatile telefonsko poslovanje kineskog tehnološkog giganta.

Huawei, koji je nekada bio najveći svetski proizvođač pametnih telefona, zapravo je bio jedini veliki izazov za Apple u Kini na vrhunskom tržištu. Nakon što su Huavei telefoni izgubili svoju konkurentnost zbog nedostatka 5G i bez vrhunskih poluprovodnika, kupci su pohrlili na iPhone.

Sada sa Mate 60, Huawei vidi prve znake oživljavanja.

„Huawei oživljavanje na [] premium tržištu povlači Huavei prebegle koji su prešli na Apple zato što Huavei nije mogao da izbaci 5G pametni telefon u poslednje tri godine“, rekao je Nil Ša, partner u Counterpoint Research-u, za CNBC.

U četvrtom kvartalu 2023, Huavei se vratio na listu prvih pet proizvođača pametnih telefona u Kini.

Vrhunsko takmičenje

Nije samo Huawei taj koji izaziva Apple. Drugi domaći brendovi od Ksiaomia do Oppoa polako se probijaju na vrhunsko tržište, ali po nižim cenama.

„Ovi vrhunski uređaji nisu samo po konkurentnim cenama, počevši od 3.999 RMB (563 dolara), već se mogu pohvaliti i funkcijama sličnim onima koje se nalaze u premium pametnim telefonima“, rekao je Šah. „Ova povećana konkurencija vrši pritisak i na starije modele Apple-a i na modele početnog nivoa njegove nove serije.

Oprezni potrošači

Prošle godine kineska ekonomija se suočila sa nekoliko izazova, od kolapsa u sektoru nekretnina do slabe potražnje potrošača. Ovi izazovi bi se mogli nastaviti 2024. godine i uticati na poverenje potrošača.

Ako kineski potrošači ostanu slabi, oni jeftiniji vrhunski modeli mogli bi biti privlačni.

„Mislim da je ono što vidite u Kini ekonomski pogođenog potrošača koji je umoran od svoje lične potrošnje i koji u sebi razmišlja: 'Ne moram da plaćam za ovaj telefon kada mogu samo da dobijem jeftiniju verziju toga' “, rekao je Josh Koren, osnivač Musketeer Capital Partners., za CNBC-jev „Street Signs Europe” u petak.

Apple više nije cool?

Dugo vremena je Apple u Kini bio viđen kao luksuzni brend sa velikom privlačnošću među mlađom publikom. To se možda menja.

„Samo mislim da Apple brend više nema taj sjaj — nema tu reputaciju među generacijom Z“, rekao je Koren.

Dok su mnogi konkurenti od Samsunga do Honora lansirali sklopive pametne telefone, Apple se opirao.

Često nije prva na tržištu sa novim proizvodima i čeka da se vidi da li će kategorija uspeti. Mnogi proizvođači pametnih telefona takođe govore o funkcijama veštačke inteligencije u svojim uređajima, nešto što čak ni Apple još nije uradio.

Ovo je navelo mnoge da dovode u pitanje Appleovu inovaciju u areni pametnih telefona. Koren je sugerisao da bi to mogao biti jedan od razloga zašto Appleov brend pati.

„Mislim da će biti teško sve dok Apple ne bude mogao da inovira do tačke u kojoj može da povrati reputaciju iPhone-a kao neophodnog“, rekao je Koren.

Geopolitika

Kao i mnoge strane tehnološke kompanije koje posluju u Kini, nad njom stalno visi bauk geopolitike.

Blumberg je, pozivajući se na ljude koji su upoznati sa ovim pitanjem, prošle godine izvestio da je Kina produžila zabranu naređujući osoblju u vladinim agencijama i kompanijama koje podržava država da prestanu da donose iPhone i druge strane uređaje na posao.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti