IAA 2019: Bosch je dobio porudžbine u oblasti elektromobilnosti u ukupnom iznosu od 13 milijardi evra

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch

Poslovanje u oblasti mobilnosti ponovo raste brže od tržišta

 Generalni direktor kompanije Bosch dr Volkmar Dener: „Bosch omogućava da mobilnost ne utiče na klimatske promene i bude pristupačna.“

 Poslovne brojke: poslovanje u oblasti mobilnosti i dalje zadržava svoju poziciju u otežanim tržišnim uslovima

 Ključ za mobilnost budućnosti: Bosch ulaže skoro 3 milijarde evra godišnje u stručnost u oblasti softvera

 Od motora sa unutrašnjim sagorevanjem do gorivnih ćelija: Bosch dalje unapređuje pogonske sisteme svih vrsta

 Osnova autonomne vožnje: dobijena dozvola za uslugu autonomnog parkiranja

Kada je u pitanju elektromobilnost, Bosch je ispred svih. Nijedna druga kompanija nije toliko stručna u toj oblasti. To se svakako isplati: od početka 2018. godine, Bosch je dobio porudžbine u oblasti elektromobilnosti u iznosu od približno 13 milijardi evra, uključujući projekte za proizvodnju električnih pogonskih sistema za putnička vozila i laka komercijalna vozila.

Zahvaljujući ovim uspešnim porudžbinama i njegovoj inovativnoj snazi, Bosch zadržava svoju poziciju u postojećim otežanim tržišnim uslovima. Poslovni sektor Mobility Solutions i dalje se razvija bolje od globalne automobilske proizvodnje u 2019.

Uprkos postojećem trendu značajnog opadanja na tržištu, nivo prodaje sektora iz poslovanja biće nešto niži od prošlogodišnjeg. „Transformacija mobilnosti puna je izazova, ali i mogućnosti. Želimo da ih iskoristimo“, kaže dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Bosch.

Sa tehnološkog aspekta, Bosch se otvorenog uma približava mobilnosti budućnosti. Kompanija dodatno usavršava konvencionalne pogonske sisteme i elektrifikaciju koja se brzo razvija. Osim toga, Bosch radi na tome da mobilnost postane autonomna, umrežena i personalizovana. Jedno od rešenja za to leži u elektronici i softveru. Na poslovima kompanije u oblasti mobilnosti trenutno radi oko 14.000 softverskih inženjera, a godišnji izdaci za ekspertizu u oblasti softvera iznose 3 milijarde evra. Cilj je da ljudi budu mobilni na ekološki prihvatljiv način i da se obezbedi mobilnost koja je svima dostupna. „Bosch omogućava da mobilnost ne utiče na klimatske promene i bude pristupačna“, kaže Dener.

Efikasni pogonski sistemi: od motora sa unutrašnjim sagorevanjem do gorivnih ćelija

Bosch je predvodnik u oblasti smanjenja uticaja na klimatske promene, i to ne samo zato što će sve njegove lokacije širom sveta biti CO2 od sledeće godine. „Mi smo takođe posvećeni i razvoju rešenja u oblasti mobilnosti koja nemaju značajan uticaj na globalno zagrevanje i kvalitet vazduha“, dodaje Dener.

Svake godine kompanija ulaže oko 400 miliona evra u mobilnost bez emisija izduvnih gasova. Kada je u pitanju elektromobilnost, Bosch ima šire prisustvo od drugih kompanija – od bicikala do kamiona, i od blage hibridizacije od 48 volti do kompletno električnih pogonskih sistema. Kompanija Bosch teži da dostigne vodeću poziciju na tržištu sa svojom baterijom od 48 volti, i potpisala je sporazum o dugoročnoj saradnji u proizvodnji baterijskih ćelija sa kineskom kompanijom Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL).

Početkom godine Bosch je predvideo prodaju od 5 milijardi evra do 2025. godine kada su u pitanju komponente za elektromobilnost i sistemi za putničke automobile i laka komercijalna vozila. Sada očekuje da će premašiti tu cifru. „Kakva god da je tehnologija koja omogućava mobilnost bez emisija, moramo stvoriti tržište koje će je prihvatiti. To ćemo uspeti samo pomoću rešenja koja se mogu priuštiti. Ukoliko ih ne ponudimo, nećemo doprineti zaustavljanju globalnog zagrevanja“, kaže Dener.

Na svom putu da postane lider na tržištu elektromobilnosti, Bosch takođe želi da stvori masovno tržište za gorivne ćelije i ubacuje ih u proizvodnju. Ekonomija obima će takođe pomoći da proizvodnja ove tehnologije koja je i dalje skupa postane ekonomičnija. „Bosch pravi alternativne pogonske sisteme koji mogu biti pristupačni“, kaže Dener.

Nova tehnologija: manje čestica, manje kočione prašine

Ipak, 2030. godine, tri četvrtine novih vozila će i dalje imati konvencionalne motore pod haubom, a neki od njih će imati električnu podršku sistema od 48 volti ili plug-in hibrida. Zbog toga Bosch ne samo da pravi efikasnije dizel motore već su i njihovi motori na benzin znatno uznapredovali.

Najnovija otkrića omogućavaju modifikacije motora i moderno tretiranje izduvnih gasova kako bi se emisije čestica iz benzinskih motora svele na nivo koji je i do 70 odsto ispod standarda Euro 6d, čak i u realnim uslovima vožnje. Bosch isto tako želi da na najmanju moguću meru svede i emisije čestica koje se javljaju tokom kočenja. Napredak u ovoj oblasti odnosi se na iDisc, koji stvara 10 odsto kočione prašine koju inače stvara konvencionalni kočioni disk, i regenerativni kočioni sistem, koji može da smanji kočionu prašinu za preko 95 odsto u električnim vozilima.

Važno postignuće: odobren prvi sistem nivoa 4

Bosch takođe ostvaruje značajan poslovni uspeh u autonomnoj vožnji. Sistemi za pomoć vozaču predstavljaju njegovu osnovu. U toj oblasti Bosch će ove godine ostvariti rast od 12 odsto i prodaju od 2 milijarde evra. Do 2022. godine Bosch će uložiti 4 milijarde evra u naredne nivoe autonomne vožnje.

Za tržišta SAD i Azije, Bosch trenutno radi na razvoju sistema nivoa 2 koji omogućavaju vozačima da sklone ruke sa volana na auto-putu. Bosch i Daimler su nedavno u Nemačkoj dobili prvo odobrenje na svetu za sistem nivoa 4 – usluga autonomnog parkiranja u parking garaži muzeja Mercedes-Benz u Štutgartu.

Ova usluga autonomnog parkiranja stoga je prevazišla fazu prototipa. Očekuje se da do kraja 2021. godine dvanaest drugih parking garaža bude opremljeno uslugom autonomnog parkiranja.

Prilagođena mobilnost: usluge šatla i modularna šasija

Tranzicija u industriji mobilnosti omogućava pojavu novih aktera na tržištu. Bosch ulazi u posao i sa tim akterima. Recimo, kompanija radi sa tri najveća pružaoca usluga u oblasti prevoza – DiDi, Lyft i Uber, koji već imaju preko 50 miliona vožnji širom sveta svakog dana. DiDi, vodeći kineski pružalac usluga u oblasti mobilnosti, koristi usluge kompanije Bosch na bazi clouda koje se odnose na akumulatore kako bi omogućio produženje radnog veka akumulatora svojih automobila.

U budućnosti će pružaoci usluga u oblasti mobilnosti poput ove kompanije sve više koristiti šatlove kako bi ponudili prilagođenu mobilnost na zahtev. Očekuje se da će do 2025. godine više od 2,5 miliona šatlova biti na putevima širom sveta. Svojim rešenjima za elektrifikaciju, autonomnost, umreženost i personalizaciju Bosch želi da pomogne tim pružaocima usluga da ponude prevoz uz maksimalnu udobnost i bezbednost.

Osnova takvih automobila mogla bi da bude modularna šasija – unapred spremna, modularna platforma koja služi kao fleksibilna osnova za različite vrste dizajna karoserije. U toj oblasti je Bosch na početku godine ostvario saradnju sa kompanijom Benteler, specijalizovanom za šasije i automobilsku industriju. Automobil Pininfarina biće prvi klijent koji će koristiti tu šasiju za svoja vozila, a takođe će je i prodavati.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti