ABB Đenova - digitalizacija u službi klijenata

Komentari: 0
Fotografija od: ABB

Na poziv iz kompanije ABB Srbija, sredinom februara posetili smo prelepu Đenovu, kako bismo prisustvovali novinarskom skupu na kom smo upoznati sa novostima iz ove kompanije, kao i planovima za budućnost, ali smo imali i privilegiju da vidimo na delu centar za obradu podataka i podršku klijentima koji trenutno uslužuje preko 120 fabrika i postrojenja.

Sam dolazak u ovaj prelep istorijski grad, avantura je sama po sebi, tako da nam je poziv na novo druženje sa dragim ljudima iz ABB-a, kao i ranije veoma prijao. Uz organizovan obilazak muzeja posvećenog životu i delu velikog Pikasa i uživanje uz italijanska vina i odličnu hranu, domaćin nas je veoma lepo pripremio za glavni razlog posete.

Narednog dana, u zgradi ABB-a, za sve nas bila su organizovana odlična predavanja, koja su nam približila nove ideje i projekte ove kompanije. Između ostalih, prisutnima se obratio i gospodin Kevin Kosisko, generalni direktor ABB-ove proizvodnje energije i tehnologije voda. 

Novi operativni model, koji je usmeren iz novog ABB centra za operativne poslove u Đenovi, omogućava vodećim proizvođačima električne energije i kompanijama iz vodoprivrede da poboljšaju operacije i održavanje koristeći digitalne tehnologije za saradnju sa posvećenim stručnjacima operativnih operacija.

Operativni centar - foto©Industrija

"Collaborative Operations Center", kako se ovaj centar zove na engleskom, pruža informacije o uslovima koji mogu povećati profitabilnost i produktivnost klijenata kroz bolje performanse postojećih sistema, veću sigurnost, smanjen rizik i niže troškove.

Okretanje ka digitalizaciji povećao je količinu podataka dostupnih kupcima. Platforma koristi ove podatke kako bi pružila više vrednosti kupcima putem analize informacija, čineći ove podatke korisnijim za donošenje odluka koje optimiziraju performanse postrojenja.

Dokazano je da su kolaborativne operacije obezbedile:

- 20% produženje trajanja mašine pomoću neposredne analize podataka - radi boljeg upravljanja aktivom, procesima i rizicima;

- 50% smanjenje troškova održavanja korišćenjem prediktivnih, a ne preventivnih i reaktivnih postupaka održavanja;

- dublju vidljivost u performansama, postrojenjima i voznim parkovima, omogućavajući korisnicima da bolje razumeju performanse i granice rada.

"ABB-ov operativni centar će nam pomoći da našim korisnicima pruži prednost digitalizacije u proizvodnji energije i vodoprivredi, pružajući im informacije o uslovima koji vode ka boljim poslovnim odlukama", rekao je Kevin Kosisko, generalni direktor ABB-ove proizvodnje energije i tehnologija voda. "Napravljeni smo da pomognemo našim korisnicima da iskoriste nove digitalne tehnologije kako bismo mogli odgovoriti na promenljivo tržište energije i doprineti održivoj budućnosti".

Operatvni centar koristi ABB tehnologije, softver i usluge za automatsko prikupljanje i analizu informacija o postrojenjima, procesima i rizicima. Kroz ove analitike, područja za poboljšanje performansi se automatski identifikuju, kategorizuju i prioritizuju tako da korisnici na operativnim sajtovima, radeći sa stručnjacima ABB-a u Centrima za kolaborativne operacije, mogu preduzeti akcije kako bi se osiguralo da svaka fabrika radi u regulatornim, opterećenim, ekološkim i kibernetičkim zahtevima sigurnosti.

Saradnja je prilagodljiva potrebama kupaca, koja se može primeniti na nivo uređaja ili procesa, sve do operacija postrojenja i preduzeća.

A kako to izgleda u praksi, demonstrirao nam je ceo tim ABB-a, upravo u operativnom centru, koji možete videti na slici, kada su za sve prisutne, napravljene demonstracije realnih situacija i problema koje kontrolišu i rešavaju svakodnevno iz centra za obradu podataka i servisiranje klijenata. 

U svakom trenutku, stručnjaci iz ABB-a imaju sve ključne podatke iz postrojenja svojih klijenata, tako da mogu da pošalju rana upozorenja, kada se na primer pojave male vibracije na pumpi, ili kada oslabi neka od baterija na određenom uređaju, dok se u toj elektrani ništa ne primećuje i sve funkcioniše potpuno normalno.

Rešavanje problema klijenata pomoću VR naočara - foto©Industrija

Na taj način klijent dobije upozorenje da će mu, na primer, pumpa otkazati za dve nedelje i da problem može biti opasan, i naravno da može mnogo da košta. Putem dijagrama, sve se detaljno objasni klijentu i tako može da se odreaguje pre nastanka problema. 

Takođe smo videli i kako se reaguje kada ceo blok prestane sa radom. Putem skype veze i VR naočara, serviser iz ABB-a veoma brzo dolazi do zaključka da je jedna od baterija na regulatoru potrošena i da ju je potrebno zameniti. Klijent na taj način dobija mnogo.

Veoma brz servis uz konstantno nadgledanje svih bitnih parametara, donosi veliku uštedu i menja mnogo na bolje u sektoru održavanja. Trenutno iz ovog centra u ABB Đenovi se kontroliše preko 120 korisnika i taj broj se uvećava svakodnevno. 

Upravo je ta prezentacija na sve nas ostavila jak utisak, i ujedno nas uverila na koji nivo digitalizacije ABB podiže svoje standarde, koje sve više klijenata sa svih strana sveta koriste.

A nama ostaje nada da će sve ovo biti što pre zastupljeno i na našim prostorima, odnosno da će srpska privreda uz podršku ovako velike kompanije, još jače zakoračiti u Industriju 4.0.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti