VERTIKALNI TRANSPORT I SORTIRANJE - NEBO JE GRANICA

Komentari: 0

U današnje vreme, glavna karakteristika svakog prosečnog stanovnika planete, jeste brz tempo života u svakom pogledu. Potreba za brzom komunikacijom, brzim protokom ljudi, robe i informacija, čine život mnogo dinamičnijim.

Nekada je bilo opšte prihvaćeno mišljenje, da isključivo mlađi deo populacije uvodi nove trendove, usvaja inovativne načine razmišljanja, koristi tehnologije poslednje generacije itd.

Međutim, situacija se ozbiljno izmenila ulaskom savremenih smart uređaja i aplikacija, u sve pore društva i svakodnevni život svakog pojedinca, sve je očiglednije da više nisu samo pripadnici mlađe populacije glavni korisnici tehnoloških noviteta, već i svi drugi.

Upravo zbog dostupnosti podataka, brzog toka informacija i robe, danas se podrazumeva da čak i najobičniji korisnik internet usluga, bez obzira na starost i društveni status, zanatlija ili vlasnik maloprodajnog objekta, želi da kupovinu i nabavku robe obavi u najkraćem mogućem roku.

Kriza izazvana Korona virusom dodatno je pokazala čak i najtvrđim protivnicima online trgovine, da nije neophodno svaku kupovinu obaviti lično, u prodajnom objektu, već se sve može završiti i daljinski, jednostavno i bezbedno, uz par klikova na svom računaru ili smart telefonu.

Pomenute činjenice stavljaju ozbiljan zadatak i veliki izazov za sve učesnike u logističkom lancu snabdevanja, kako za distributere, tako i proizvođače robe.

Odgovoriti na zahtev tržišta – kupca koji želi da bude uslužen brzo i efikasno, bez gubljenja vremena i dodatnih troškova, je na samom vrhu liste prioriteta.

Konkurencija je žestoka i jedan nezadovoljan korisnik usluga, može da znači i potencijalne desetine izgubljenih u bliskoj budućnosti, naročito ako se uzme u obzir da se 77% kupaca odlučuje za ponovnu saradnju sa istim dobavljačem, ukoliko je prva dostava kupljenih artikala kompletirana u kratkom roku.

Srž poslovanja današnjice sastoji se u pronalasku načina kako stvoriti proizvod što jeftiniji i sa što manje troškova, a prodati ga što skuplje.

Ovo je naročito izraženo u industriji skladištenja, jer ona zauzima vrlo bitnu poziciju u lancu snabdevanja. Zato je od suštinske važnosti implementirati nove tehnologije, kojima se unapređuju intralogistički procesi.

Neke od tih tehnologija, poput visoko efikasne automatizacije, robotizacije i procesne tehnike, doprinele su da je tradicionalan način funkcionisanja skladišnog prostora, znatno evoluirao u odnosu na period od pre samo 10-15 godina.

Pritisak tržišta uslovljava konstantne promene, uvek sa istim ciljem - stvoriti moderni skladišni sistem sa više skladišnih kapaciteta, manje gubitaka u skladišnim operacijama, brzi obrt artikala, kraći i efikasniji ciklus porudžbina.

U našoj zemlji se još uvek većina skladišta zasniva na mnogo manualnog rada u tradicionalno organizovanom hardveru, što dovodi do nedovoljno brzih procesa, neefikasnih materijalnih tokova i velikog udela ljudskih grešaka u radu.

U tome leže razlozi zašto se javlja potreba za skalabilnim fleksibilnim rešenjima, a najbolji način kako do njih stići je kroz investiranje u automatizaciju.

Potpuno digitalizovane skladišne jedinice, roboti, napredni pametni sortirni uređaji, šatl transfer vozila, automatski upravljana vozila umesto operatera, su neke od opcija za veoma veliki stepen efikasne automatizacije, ali je, izuzev za najveće kompanije, njihova cena veoma visoka, pa se većina odlučuje za investiranje u nešto jeftiniju opciju – transportni sistem.

Pravilno osmišljen i projektovan transportni sistem dovodi do optimizacije skladišnih procesa:

• brža popuna skladišnih lokacija: ulazni dok – pozicioniranje artikla

• brže pražnjenje skladišnih lokacija: lokacija artikla – izlazni dok

• smanjena fluktuacija operatera – pikera

• potreban manji broj operatera

• manje akumuliranje artikala na ulaznim i izlaznim dokovima, samim tim i ušteda prostora

• lakše, brže i preciznije pronalaženje artikala

• faktor ljudske greške značajno anuliran

• proces konsolidacije uređen, manje haotičan, bez ikakve šanse da dođe do oštećenja artikala

• pobrojani benefiti direktno znače veći kapacitet– u zbiru potencijalno čak do 80%.


 

Da bi transportni sistem dostigao maksimalne mogućnosti, neophodno je uraditi detaljnu analizu materijalnog toka u skladištu i na osnovu rezultata, precizno utvrditi trasu, njegove sastavne komponente, kao broj i tačne pozicije vertikalnih sortera-elevatora.

Elevatori se koriste za vertikalni transport tereta, na više različitih nivoa skladišta, u procesu ulaza i izlaza artikala iz skladišta.

Mogu da transportuju širok spektar tereta, različitih dimenzija i zapremina poput kutija, gajbi, tacni, paketa, pakovanja, paleta i drugih gabaritnih teških tereta.

Vrlo su ekonomični i lako se integrišu u svaki transportni sistem, zahvaljujući maloj radnoj površini, a zbog modernog dizajna i minimalnih zahteva za održavanje, spadaju u visoko efikasne i pouzdane komponente transportnog sistema.

Zavisno od procesa komisioniranja i selekcije proizvoda u i iz skladišta, tereti velikih težina se mogu transportovati zbirno na paletama, a tereti malih težina pojedinačno.

''Za vertikalni transport paleta i sličnog gabaritnog tereta, koriste se liftovi''

- Liftovi za palate:

• Kapaciteti do 60 paleta na sat

• Dizajnirani za palete težine od 1000 do 2000 kg

• Površina radnog prostora (footprint), već od oko 1 m2

• Transport tereta na visini od 2,7 do 15 m

• Minimalni nivo održavanja

• Nizak nivo buke

• Transporteri mogu biti sa lancima ili rolnama

• Opcija infeed i outfeed tereta bočno i čeono

''Vertikalni transport lakšeg/pojedinačnog tereta ima dve glavne podele elevatora: nekontinualni (liftovi) i kontinualni (liftovi i spirale).''

- Nekontinualni liftovi za manje terete:

• Kapacitet do 360 p/h

• Maksimalna težina tereta 75 kg

• Površina radnog prostora (footprint) već od 500x900 mm

• Transport tereta na visini od 2,6 do 11 m

• Minimalni nivo održavanja, jer se vertikalno kretanje ne pogoni lancima, već trakom koja ne zahteva podmazivanje

• Nizak nivo buke

• Transporteri mogu biti sa beskonačnom trakom ili rolnama

• Mogućnost reverzibilnog režima rada

• Široke mogućnosti kombinacija / konfiguracija lifta na različitim visinama i sa različitim brojem infeed / outfeed stanica.

• Opcija infeed i outfeed tereta bočno, čeono i sa zadnje strane – osnom rotacijom konstrukcije.

• Modularna konstrukcija omogućava naknadno povećavanje visine i broja infeed / outfeed stanica.

- Kontinualni liftovi za manje terete:

• Kapacitet do 2000 p/h

• Transport svih vrsta tereta

• Maksimalna težina tereta po jednom nosaču iznosi 50 kg

• Transport tereta na visini od 2,5 do 20 m

• Minimalni nivo održavanja

• Nizak nivo buke

• Transporteri mogu biti sa rolnama

• Širok spektar kombinacija / konfiguracija lifta za vertikalno sortiranje na različitim visinama i različitim brojem infeed / outfeed stanica.

• Opcija infeed i outfeed stanica bočno i čeono.

- Kontinualna spirala za manje terete:

• Kapacitet od 2000 p/h

• Transport svih vrsta proizvoda

• Maksimalna težina tereta 100 kg/m

• Površina radnog prostora (footprint) već od 1.3 m u prečniku

• Transport tereta na visinu do 15 m

• Širina transportne trake do 1200mm

• Ugao nagiba do 15˚

• Brzina transportera do 60 m/min

• Reverzibilan transport tereta

• Minimalni nivo održavanja

• Nizak nivo buke

• Veliki broj kombinacija infeed i outfeed pokriva sve opcije za vertikalni transport tereta sa različitom orijentacijom ulaz / izlaz

Trasing d.o.o.
info@trasing.co.rs
+381 (0)37 806 590
+381 69 16 22 155
www.transportnisistemi.rs


 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti