Transport evoBOT robotom

Komentari: 0

„Inteligentna“ robotska vozila su poznati koncept u logistici. Sposobnost „razmišljanja u kontekstu“ uveliko pojednostavljuje logističke procese, što rezultira idealno optimizovanim operacijama skladišta.

Neke od ovih pametnih mašina kreću se na četiri ili više točkova, dok druge lete okolo kao dronovi kroz zgradu.

Ali samo evoBOT se balansira na dva točka kako bi uvek održao ravnotežu – plus, više nije ograničen na skladišta, već se takođe nalazi na aerodromu u Minhenu...

Savremena tehnologija konstantno napreduje u svetu logistike i isto važi i za evoBOT.

Razvijen od strane Instituta Fraunhofer, ovaj robot je jedinstveno okarakterisan svojim rukama i mogućnošću nošenja tereta koju omogućavaju. Kreće se na dva točka i prilično je impresivan jer kontinuirano održava ravnotežu.

Prema njegovim dizajnerima, primene ovog robota prevazilaze klasični logistički kontekst, proširujući se i na urbane prostore.

Zamišljaju, na primer, da bi uskoro mogao da pomogne u staračkim domovima ili da nosi robu kroz parkinge velikih supermarketa.

Za početak će, međutim, pokazati svoje sposobnosti u oblasti logistike.

Uhvatite ga, podignite ga, predajte ga

Dok su uporediva robotska rešenja ograničena na izvršavanje jednostavnih zadataka, kao što su guranje ili povlačenje robe i paketa, evoBOT ide korak dalje i može da preda ovu robu i pakete osobi.

Kada ugleda predmet i obavi ga rukama, njegovi jastučići za hvatanje se pomeraju ka unutra sve dok ne izvrši dovoljan pritisak da podigne ili uhvati predmet.

Štaviše, njegov izgled ima za cilj da smanji inhibicije u interakciji između ljudi i robota.

Uvek dobro izbalansiran!

Na tehničkom nivou, dizajneri evoBOT-a ga opisuju kao „dinamički stabilan sistem zasnovan na principu inverznog klatna – bez spoljne protivteže“.

Možda zvuči komplikovano, ali u principu je prilično jednostavno.

EvoBOT je kompaktan i lagan, i – za razliku od konvencionalnih robota – uvek ostaje u ravnoteži, može da se kreće po različitim površinama, uključujući neravno tlo i nagibe.

Donji delovi robota se stalno pomeraju napred-nazad da bi težina gornjeg dela bila centrirana.

Skoro kao vožnja monociklom.

Novi pomoćnik za logističke operacije?

Kao što je ranije pomenuto, evoBOT bi mogao da bude veoma obećavajući partner logističkim radnicima preuzimanjem raznovrsnih zadataka, kao što su rukovanje opasnim materijama, transport paketa na dugim rutama koje se često putuju, oslobađanje zaposlenih od dizanja i teških fizičkih radova, nabavka materijala ( npr. rezervni delovi) ili pomoć pri utovaru i istovaru aviona.

Može postići zadivljujuću maksimalnu brzinu do 60 km/h i nositi teret do 100 kg. Osim toga, može da radi samostalno ili u grupi.

Zahvaljujući svom stabilnom kretanju, evoBOT je pogodan za razne unutrašnje i spoljašnje sredine.

Snažan i okretan

EvoBOT je u stanju da se „orijentiše“ pomoću dve optičke kamere, sistema za mapiranje i drugih senzora, omogućavajući mu da se inteligentno kreće među ljudima i drugim vozilima.

To znači da može autonomno da putuje kroz skladište, savladavajući male neravnine i izbegavajući prepreke.

Ako je otvor prenizak, robot može preći na horizontalniji profil.

Da bi sprečio da struže po podu, ima dva dodatna točka za vođenje na donjoj strani njegovih produženih krakova.

Oni se ne pokreću motorima, ali su i dalje veoma pametno rešenje.

“Teren test na aerodromu”

EvoBOT prolazi svoj prvi praktični test na teretnom terminalu „Cargogate” i na platformi minhenskog aerodroma.

Ovde je pokazao svoju svestranost i dokazao da može pomoći u optimizaciji terminalnih procesa.

Zadovoljavajući rezultat u vremenima nedostatka radne snage...

Ostaje da se vidi kako i kada će evoBOT pojednostaviti svakodnevni rad u transportnoj i logističkoj industriji, ali definitivno ima veliki potencijal.

Celokupan tekst, ali i slične zanimljivosti iz industrije možete pročitati na cargo-partner Trendletter sekciji, gde se možete i prijaviti za obaveštenja o mesečnim aktuelnostima.

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti