Privatni sektor od 1.jula obavezan da prima i čuva elektronske fakture

Komentari: 0
Fotografija od: PKS

Obaveza subjekta privatnog sektora da primi i čuva elektronske fakture izdate od strane subjekta javnog sektora, kao i e-fakture izdate od strane subjekta privatnog sektora, primenjivaće se od sutra, 1. jula 2022. godine.

Navedene obaveze ispunjavaju se korišćenjem sistema elektronskih faktura na adresi efaktura.mfin.gov.rs. Od trenutka registracije se primenjuju sva prava i obaveze propisane Zakonom o elektronskom fakturisanju, što između ostalog podrazumeva da sve poslate i primljene elektronske fakture imaju svojstvo verodostojnih isprava.

Iz resornog ministarstva napominju i da, u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju, primalac e-fakture proverava poslatu e-fakturu pristupom sistemu elektronskih faktura i prihvata je ili odbija u roku od 15 dana od dana prijema te fakture, a ako primalac e-fakture koji je subjekt privatnog sektora ne prihvati ili ne odbije izdatu elektronsku fakturu, neposredno ili preko informacionog posrednika, primalac će, po isteku navedenog roka, biti ponovo obavešten da je e-faktura izdata; ako ne prihvati ili ne odbije elektronsku fakturu u roku od pet dana od dana dobijanja ponovnog obaveštenja da je elektronska faktura izdata, e-faktura, po isteku ovog roka, smatra se odbijenom.

Podsećaju i da su od 1. maja ove godine, korisnici javnih sredstava, kojih je u sistemu 10.609, u obavezi da primaju i čuvaju elektronsku fakturu, i da izdaju tu fakturu drugom subjektu javnog sektora. Takođe, tada je nastupila obaveza subjekata privatnog sektora, kojih je trenutno 46.181 u sistemu, da izdaju e-fakturu subjektu javnog sektora. Kroz sistem je do sada prošlo 993.882 elektronskih faktura.

Takođe, od 1. januara 2023. godine biće obavezno izdavanje i čuvanje elektronske fakture u transakcijama između subjekata privatnog sektora. Inače, od navedenih datuma se primenjuje i obaveza da se elektronski evidentira obračun poreza na dodatu vrednost.

Korišćenje sistema e-faktura je besplatno, a benefiti koje taj sistem donosi su zaista brojni, kažu u Ministarstvu:

"Primena Zakona o e-fakturama dovodi do ubrzanja procesa rada i poslovanja i obezbeđuje veću pravnu sigurnost svim poslovnim subjektima kada je reč o dostavljanju i primanju faktura, kao i njihovo bolje čuvanje. Osim toga, novi sistem razmene faktura omogućava bržu naplatu između privrednih subjekata, uz pozitivan uticaj na smanjenje pojedinih troškova koja sada snose preduzeća".

Takođe, dodaju, omogućava se ušteda u vremenu potrebnom za rad sa fakturama, jer nestaje potreba za izdavanjem, primanjem i čuvanjem faktura u papirnom obliku. Ušteda u vremenu se ostvaruje i zato što pretraga elektronskih faktura zahteva manje vremena od pretraživanja papirnih arhiva.

Inače, uvođenje sistema elektronskog fakturisanja je deo strukturnih reformi koje će značajno uticati na poboljšanje poslovnog ambijenta u Republici Srbiji, ukazuju nadležni.

Strukturna reforma, kojoj pripada Zakon o elektronskom fakturisanju, podrazumeva i novi model fiskalizacije, koji je ključna poluga države u borbi protiv sive ekonomije. Primena novog modela e-fiskalizacije u Republici Srbiji je obavezna od 1. maja ove godine.

 

Izvod: PKS

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti