Predstavljen prvi robot za održavanje solarnih sistema u Srbiji

Komentari: 0
Fotografija od: Energy Support Services

Mnogi vlasnici fotonaponskih elektrana ne znaju da na dugoročnom planu zaprljanost panela može uticati na proizvodnju, pa tako nakon nekoliko godina ne budu zadovoljni radom elektrana zbog smanjene proizvodnje. Tada na scenu stupa SolarROBOT pro, prvi robot za održavanje solarnih sistema u Srbiji kompanije Energy Support Services.

Robot ima nekoliko prednosti, a najvažnija se tiče bezbednosti, kaže Nemanja Pantelić, osnivač i generalni direktor kompanije Energy Support Services.

- Robot eliminiše mogućnost da osoba koja je do sada bila zadužena za održavanje padne sa krova. Osim toga, nema rizika od strujnog udara ukoliko su oštećene instalacije solarne elektrane na krov. Takođe usled neznanja, ljudi koračaju po panelima i na taj način trajno oštećuju panele što u slučaju robota nije moguće, jer je projektovan tako da ravnomerno raspoređuje svoju težinu.

Bitno je naglasiti da je dosadašnja tehnologija ručnog pranja četkama podrazumevala razna hemijska sredstva koja vremenom mogu da izazovu koroziju okvira panela ili da oštete izolaciju. Naš robot ne koristi nikakvu hemiju i na taj način "pazi" na okolinu, već koristi isključivo osmoznu vodu koju generišemo na licu mesta ili običnu pijaću vodu ukoliko nakon testitranja iste ustanovimo da je adekvatna za upotrebu u našem slučaju - objašnjava Pantelić.

Preporuka je, kako dodaje da se solarni paneli detaljno očiste dva puta godišnje, na početku, kao i pred kraj sezone, odnosno sa proleća i kasno u jesen.

- Na taj način se omogućava da se na početku godine, što ranije proizvedu "zeleni" kilovat-časovi, kao i da se tokom zime kada su dani kratki i oblačni iskoristi maksimalno sunčevo zračenje.

Naravno, u zavisnosti od okoline u kojoj se elektrana nalazi, nivo zaprljanosti je različit, stoga su gubici različiti.

Ukoliko se elektrana nalazi u industrijskoj zoni, u blizini nekog zemljanog puta ili sličnog izvora prašine, potreban je redovniji tretman pranja, gde u dogovoru sa klijentom možemo osmisliti periodično pranje ili formirati dugoročan ugovor o ovakvoj usluzi.

Uskoro ćemo uz ove usluge moći našim klijentima da ponudimo i uređaj za merenje nivoa zaprljanosti panela gde će moći da prate stanje, ukoliko nisu vizuelno dostupni ako se nalaze na krovu, pa ćemo kroz zajednički monitoring moći da pratimo procenat zaprljanosti elektrane - navodi naš sagovornik.

Ističe da je interesantno je što mnogi vlasnici fotonaponskih elektrana nisu očekivali da na dugoročnom planu zaprljanost može uticati na proizvodnju elektrane, kao i na gubitke direktno usled tog zaprljanja.

- Zato mnogi vlasnici i nisu zadovoljni radom svojih elektrana nakon tri-četiri godine zbog smanjene proizvodnje, gde čak nastaju i određeni tehnički problemi posle određenog vremena. Takođe jeste interesantno, ali i očekivano, da već posle nekoliko dana od osnivanja kompanije dobijamo upite i zahteve za naše usluge.

Konstantan rast cena električne energije utiče na to da svaki izgubljeni kilovat-čas usled zaprljanja bude skupocen, stoga vlasnici elektrana sve više shvataju da čistoća elektrane direktno utiče na njihove prihode - dodaje.

Uz održavanje i termovizijska ispitivanja

Ideja kompanije Energy Support Services, kako objašnjava naš sagovornik prevashodno jeste bila da pruže uslugu održavanja fotonaponskih elektrana koja je podrazumevala pranje površine fotonaponskih panela pomoću specijalizovanog robota, ali su usluge proširili i na termovizijska ispitivanja panela iz vazduha pomoću drona, termovizijska ispitivanja kontakata unutar razvodnih ormara solarne elektrane, testiranje i provera zaštitnih elemenata solarne elektrane, kao i merenja i ispitivanja izolacije, napona i struja nizova/stringova solarne elektrane.

- Ovakav tretman jeste neophodan da bi se održala predviđena proizvodnja solarne elektrane, kao i da bi se sprečili mogući kvarovi i štete koje mogu nastati usled starenja izolacije, popuštanja kontakata i slično.

Pored sigurnog i bezbednog rada solarne elektrane, ona će zaista ostvariti projektovanu proizvodnju električne energije i na taj način vlasnicima ostvariti projektovanu dobit zbog koje su se i odlučili na ovakvu investiciju. Na taj način, našom uslugom pomažemo i vlasniku solarne elektrane, kao i izvođaču solarne elektrane da zadrže kvalitet svojih usluga izgradnje - kaže Pantelić.

Proširenje kapaciteta

Pantelić ističe da su dobili veliki broj upita za kratko vreme.

- Naše procene jesu bile slične, stoga smo bili spremni na proširenje kapaciteta i ulaganja u dalji razvoj, da bi mogli početkom sezone da odgovorimo na sve zahteve i da naši klijenti ne bi čekali na svoj termin.

Svakako, prioritet jeste pružanje kvalitetne i temeljne usluge, umesto velikog obima posla.

Tržište solara u Srbiji se iz dana u dan sve više razvija i ovakva usluga je postala neophodna, te će naš razvoj će pratiti potrebe tržišta i na taj način proizvođačima zelene energije pomoći da ostanu na tom putu da budu efikasni i ostvare ciljanu uštedu, što je ključno s obzirom na trend poskupljenja električne energije koji je neizbežan u bliskoj budućnosti - ističe naš sagovornik.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti