Ovo su bezbednosni sistemi u vožnji koji će postati obavezni do 2021

Komentari: 0

Za tri godine, svi novi automobili koji se prodaju na tržištu EU moraju biti opremljeni sa minimum 11 različitih bezbednosnih sistema, a sve u cilju ispunjena cilja od 0 žrtava u saobraćaju do 2050.

Saznajte koji su to sistemi i koji efekti se predviđaju.

Zašto se uvode nova pravila?

U ovom trenutku, na putevima širom Evropske Unije godišnje pogine 26.000 ljudi. Cilj je da se ovim merama taj broj svede na 13.000, kao i da se broj teško povređenih (135.000 godišnje) prepolovi do 2030.

Od 2010. broj žrtava u saobraćaju zemalja EU je smanjen za 20%, ali Evropska Komisija je utvrdila da ne postoji značajno smanjenje od 2013. Novi obavezni sistemi, koje možete videti ispod, pokrivaju više oblasti bezbednosti na putu i predstavljaju prvo ažuriranje minimalnih standarda od 2009.

U poređenju sa brojem stanovnika, na 1 milion stanovnika, broj smrtnih ishoda iznosi 49. Da biste imali meru za poređenje, globalni prosek iznosi 174 (Srbija ~ 85).

Takođe se procenjuje da godišnji trošak nesreća na putu iznosi 120 milijardi evra godišnje.

Obavezni sistemi bezbednosti do 2021:

- Napredno kočenje u slučaju opasnosti (AEB) - sistem koji će automatski zaustaviti vozilo ako prepozna da će nastati udes;

- Prostor za instaliranje uređaja za analiziranje daha - mogućnost da se ugradi uređaj za analiziranje daha radi utvrđivanje alkohola u krvi, koji će sprečiti serijske alkoholičare-vozače da sednu za volan u alkholisanom stanju;

- Detekcija umora - sistem koji prepoznaje kada vozaču opada pažnja i upozorava ga da napravi pauzu

- Uređaj za snimanje podataka nesreće - po ugledu na „crnu kutiju” u avionu, uređaj će prikupljati podatke kao što su brzina, GPS lokacija i tačno vreme u slučaju nesreće;

- Stop signal u slučaju opasnosti - automatsko paljenje bezbednosne signalizacije u slučaju nepredviđenog zaustavljanja;

- Poboljšan dizajn pojaseva;

- Veća zona za ublažavanje udarca glave sa bezbednosnim staklom - povećana zaštita za pešake i bicikliste u slučaju udesa;

- Pomoćnik držanja trake - upozorava vozača ako pređu preko linije;

- Poboljšana zaštita putnika u slučaju bočnih udesa

- Kamera za vožnju unazad ili senzori

- Inteligentni pomoćnik ograničenja - sistem koji može da ograniči brzinu na osnovu signalizacije.

Mnogi od ovih sistema već postoje na automobilima, većinom kao opcije ili uokviru luksuznijih paketa opreme. Međutim, neki od ovih sistema pomeraju granice bezbednosti.

Govorimo prvenstveno o uređaju za analiziranje daha i utvrđivanje alkohola u krvi, kao i sistema za prepoznavanje umora i opadanje pažnje vozača.

Svakako je najkontroverzniji sistem mogućnost analiziranja daha vozača sa zabeleženim slučajevima vožnje u alkoholisanom stanju. Ovakav sistem bi sprečio startovanje automobila bez „čistog” daha, čime se pijani vozači efektivno uklanjaju sa ulica.

Otkup polovnih automobila za delove će definitivno postati teži uz nove mere bezbednosti.

Još nekoliko sistema je predviđeno za ugradnju na komercijalnim vozilima. Ovi sistemi su većinom već prisutni na putničkim vozilima ili nemaju svrhu kod ovakvih vozila.

Predlog novih obaveznih sistema EU je naišao na pozitivne ocene od razčitih grupa za unapređenje bezbednosti saobraćaja.

Evropski zakonodavci su igrali ključnu ulogu u poboljšanju bezbednosti saobraćaja u prethodnim godinama, uvođenjem obavezne elektronske kontrole stabilnosti i Isofix montera za dečija sedišta od 2011. Dok su ABS kočnice obavezne od 2004.

Smrtni ishodi širom Evrope su opali za više od 40% u periodu od 2005. do 2010, ali su mnogi zabrinuti zbog opadanja trenda od 2014. Novi sistemi će biti integralni deo za ostvarivanje projekta „Vision Zero”, koji ima nameru da svede broj žrtava u saobraćaju što bliže 0 do 2050.

Veća bezbednost - veće cene?

Raduje nas unapređenje bezbednosti, ali da li to znači da će cene vozila znatno porasti?

Evropska Komisija navodi da njihove analize pokazuju da će uvođenje ovih mera imati „mali ili minimalni uticaj na cenu novih vozila”. U cilju poboljšanja bezbednosti u saobraćaju, digitalizacije i multimodalnosti je odvojeno 450 miliona evra.

U sklopu najave novih bezbednosnih mera, Elżbieta Bieńkowska je izjavila kako je 90% nesrećnih slučajeva posledica ljudskog faktora, i da će nove mere bezbednosti smanjiti broj nesrećnih slučajeva i postaviti temelj za autonomnu vožnju u budućnosti.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti