Kriza evropske autoindustrije

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Evropski automobilski giganti našli su se u paradoksalnoj situaciji - dok nastavljaju da razvijaju električna vozila, istovremeno ulažu ogromna sredstva u održavanje proizvodnje motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Ova strategija igranja na dva fronta na prvi pogled deluje kao pametna mera opreza, ali zapravo predstavlja opasnu i pogrešnu procenu koja može Evropu da košta njene dominantne pozicije u autoindustriji.

Ugledni njemački list "Focus" ukazuje na ključni problem: razvijanje novih platformi za obične automobile s modernim motorima i sistemima za kontrolu emisija zahteva milijarde evra investicija.

Ova ogromna ulaganja dolaze u najgorem mogućem trenutku - baš kada električni automobili dostižu cenovnu konkurentnost sa tradicionalnim vozilima.

Tehnološki napredak električnih vozila je vidljiv: baterije omogućavaju sve veću autonomiju, vreme punjenja se dramatično skraćuje, a istovremeno cene goriva za vozila sa SUS morima rastu zbog CO2 poreza.

Svi pokazatelji upućuju na to da električna mobilnost stoji pred eksplozivnim rastom.

Peking u punom zamahu

Kineski proizvođači ne gube vreme na dileme. Njihova strategija je jasna i efektna - nude električne automobile koji su tehnološki napredni i pristupačni sa cenom (iako trenutno ograničeni carinskim barijerama), ali proizvode i vozila sa klasičnim motorima po cenama s kojima Evropa ne može da konkuriše.

Brendovi poput SAIC-a, Chery-ja i Geelya dokazali su da mogu da isporuče kvalitet koji parira evropskom, samo uz znatno niže cene.

Ova situacija preti ratom cena na oba fronta - i kod električnih i kod klasičnih automobila - a Evropa ulazi u tu bitku podeljena i oslabljena raspršenim resursima.

Gde leži prava šansa EU

Pravi as u rukavu evropske industrije jeste električna mobilnost. Evropski proizvođači već su izgradili solidnu tehnološku prednost, imaju prepoznatljiv kvalitet izrade, snažne brendove i razvijene distributivne mreže širom sveta.

Ono što nedostaje je masovna proizvodnja koja bi značajno snizila i cene.

Vraćanje fokusa na motore s unutrašnjim sagorevanjem je dvostruko pogubno - ne samo što uvećava troškove, već odvlači pažnju i resurse od onoga što bi trebalo biti jedini prioritet. Time se usporava cela transformacija industrije.

Opstanak i prosperitet evropske autoindustrije zavisi od tri ključna faktora: sniženja troškova proizvodnje električnih vozila, brzog razvoja infrastrukture za punjenje i maksimalnog iskorišćavanja postojećih tehnoloških prednosti.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti