Kako se trgovci i logističari nose sa izazovima čuvenog „Crnog petka“?

Komentari: 0
Fotografija od: Pixabay.com

Stručnjaci za upravljanje lancem snabdevanja sa nama su podelili više o transportu i upravljanju zalihama u ovom posebno izazovnom periodu.

Sa početkom novembra sve više se suočavamo sa reklamama trgovaca belom tehnikom, odećom, nameštajem i sličnom robom vezanom za „Black Friday“ rasprodaje, koji ove godine pada 24. novembra.

Taj dan je počeo da se obeležava početkom šezdesetih godina prošlog veka u Sjedinjenim Državama, ali je poslednjih godina postao izuzetno popularan širom sveta, a sve više potrošača odlučuje da svoje planirane kupovine obavi u prodavnici ili onlajn baš tokom tog perioda.

Nakon pandemije, onlajn porudžbine su porasle za skoro 69 odsto, dok rast kupovine u fizičkim radnjama trgovaca nije bio toliko značajan. Još jedan trend koji je primetan su promotivne kampanje koje ne traju samo jedan dan, već celu nedelju „crnog petka“.

Kako u ovom periodu trgovci uspevaju da se izbore sa isporukom, obradom i reverznom logistikom robe koju vraćaju kupci, sa nama dele stručnjaci iz cargo-partnera.

Koji su to izazovi koji se prevazilaze između klika sa telefona ili računara i isporuke do vrata kupca?

Prvo i najvažnije za lanac snabdevanja je dobro planiranje. Kroz podatke o dostupnosti i potrošnji iz prethodnih godina, analizom trenutnog tržišta i kupovne moći potrošača, većina trgovaca organizuje transport svoje robe već u letnjim mesecima jula i avgusta.

Od glavnog izvora - Kine, najpoželjniji je pomorski transport robe, koji, uprkos šokovima kao što su nedostatak kapaciteta, odlaganja i zagušenja u pretovarnim lukama iz prethodnih godina, ostaje najisplativija alternativa.

Pod optimalnim spletom okolnosti, roba naručena tokom leta je već dostupna i stigla je u magacine trgovaca do početka novembra. U praksi, međutim, dolazi do kašnjenja u isporukama, neispravnih serija ili pogrešnih artikala koje šalje dobavljač.

U takvim situacijama često je potrebno ubrzati transport i nadoknaditi izgubljeno vreme brzom dostavom. Tada avionski transport može da reši problem.

Za izuzetno hitne pošiljke, logistička kompanija cargo-partner razvila je Hitnu uslugu sa dostavom od 24 do 72 sata po zahtevu, koji se može uputiti kompaniji u bilo koje doba godine i dana.

Ekspresna dostava se koristi za pošiljke visoke vrednosti, ali i za visokotehnološke i elektronske uređaje.

Pored transporta, inventara i obrade porudžbina u magacinima, izazov su i dostava i obrada robe koju vraćaju kupci.

cargo-partner Srbija je jedna od vodećih logističkih kompanija u Srbiji ukupnog skladišnog kapaciteta od 13.000 paletnih mesta i 8.000 m2.

Direktor prodaje i razvoja kompanije cargo-partner govori više o fenomenu crnog petka sa pozicije svog iskustva u logistici i analizira kako on utiče na procese u magacinu i rad magacina. Nebojša Đekić:

„Za efikasne procese u magacinu i blagovremenu obradu predatih porudžbina važna je jasna i kontinuirana komunikacija između trgovca i logistike. To obavezno uključuje integraciju između naših sistema kako bismo pratili zalihe i povećali efikasnost rada uz minimalne greške.

Logistički procesi već se uspešno digitalizuju i magacinski prostori takođe prate ovaj trend, sa sve većom pažnjom koja se poklanja automatizaciji procesa unutar skladišta za prikupljanje i otpremu zahteva. Čak i sa ovim naprednim sistemima, za „Crni petak“ su nam potrebni dodatni ljudski resursi za obradu eksponencijalno povećanog broj zahteva. Naše iskustvo u protekle 2 godine pokazuje da prodaja u nedelji popusta raste značajno iznad standardnog obima.“

Nakon obrade u magacinu, nastavlja se isporuka do krajnjeg kupca ili prodavnice maloprodaje. To je još jedna stresna faza na putu svakog proizvoda koji će se prodavati na „crni petak“.

Za konačnu isporuku uzimaju se u obzir faktori kao što su povećan saobraćaj u gradovima, a posebno oko komercijalnih objekata, dostupnost prevoznih sredstava i njihov kapacitet sa povećanim obimom robe u njima.

U ovom ključnom trenutku, logističke kompanije su ponovo prinuđene da se okrenu tehnologiji kako bi osigurale isporuku na vreme.

Čak i nakon prijema robe od kupca, logistički izazovi nisu završeni. Značajan broj korisnika odustaje od ponekad ishitrene odluke o kupovini i odlučuje da ih vrati u dozvoljenom roku.

Da bi olakšali ovaj proces i kupcu i trgovcu, logističke kompanije nude uslugu takozvane „obrnute logistike“ tj. logistike povrata koja podrazumeva transport, pregled i ponovno fakturisanje artikala koje kupci vraćaju.

Naveli smo različite faktore koji utiču na lanac snabdevanja tokom „crnog petka“. Kompanije poput cargo-partnera prilagođavaju procese i kapacitete svojih resursa koristeći digitalne tehnologije.

Tako uspevaju da ponude obilje dostupnosti i brzu isporuku čak i tokom izuzetno užurbanog crnog petka, i to im donosi konkurentsku prednost.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti