Digitalizacija i energetska efikasnost ključni za konkuretnost poslovanja

Komentari: 0
Fotografija od: PKS

Srpska ekonomija ima pozitivnu perspektivu, a kvalifikovana radna snaga, povezanost sa tržištem EU i atraktivni uslovi za poslovanje su njeni ključni potencijali. Za njen dalji razvoj značajan je nastavak ekonomskih reformi, inovacije i primena digitalizacije, rekli su u uvodnom obraćanju Tomas Šib, ambasador Nemačke u Srbiji i Anđelka Atanasković, ministarka privrede na trećoj onlajn konferencije “Privredni rast – inovacija i lokalizacija” u okviru RE-SET samita, koji organizuje Adria Media Group-a u partnerstvu sa Privrednom komorom Srbije.

"Očekujemo da direktne strane investicije ove godine budu veće od 2 milijarde evra", navela je ministarka i naglasila da investitori prepoznaju da je Srbija danas dobro mesto za razvoj poslovanja, sa dobrim ekonomskim ambijentom i političkom stabilnošću. Prema njenim rečima, resorno ministarstvo će nastaviti da radi na daljem razvoju i modernizaciji Srbije kao investicione lokacije. "Nastavićemo sa aktivnom politikom privlačenja domaćih i stranih investitora koji imaju ista prava i obaveze, a težište će biti na dovođenju što većeg broja visokotehnoloških kompanija - najavila je ministarka privrede.

Govoreći o tome koje će industrije imati zamah u narednom periodu, napomenula da pažnju treba obratiti na dva bitna globalna trenda. Kako je objasnila, u svetu će rasti sve što ima veze sa digitalizacijom različitih sfera života, a digitalna komponenta preuzima primat u strukturi vrednosti svih proizvoda.

Drugi važan fenomen je trend održivosti, odnosno energetska efikasnost, ponovna upotreba resursa, cirkularna ekonomija, klimatske promene, ukazala je Atanasković, uz ocenu da će firme koje se bave rešenjem u ovoj oblasti rasti. Ministarka je istakla da je najvažnije za srpske firme da digitalizacija i održivost budu ključ buduće konkurentnosti, jer se i u svim tradicionalnim granama prerađivačke industrije menjaju zahtevi potrošača.

- Zato je veoma važno uhvatiti talas i naše tradicionalne industrije, kao što su metalski kompleks, poljoprivreda, građevinarstvo, prilagoditi ovim trendovima - zaključila je ona.

Nakon uvodnog obraćanja na panelu “Privredni rast – domaće i strane investicije” i “Jačanje privrede – nacionalni brendovi i inovacije”, svoja iskustva o rešenjima za razvoj malih i srednjih preduzeća i izazovima s kojima se susreću, privlačenju stranih investicija, kvalifikovanoj radnoj snazi i većem zapošljavanju predstavili su Katarina Obradović Jovanović, pomoćnik ministra privrede, Radoš Gazdić, direktor Razvojne agencije Srbije, Andrija Vuković, finansijski direktor MK grupe, i Saša Ćoring, generalni direktor Continetal Automotive Srbija.

Na drugom panelu, koji je moderirao Saša Veljković, redovni profesor Ekonomskog fakulteta, ministar poljoprivrede Branislav Nedimović govorio je o tome gde leži najveća šansa Srbije kada je reč o nacionalnom brendu i najavio donošenje novog propisa o tehnologijama.

U daljem razgovoru panelisti – među kojima su bili i Aleksandar Bogunović iz Privredne komore Srbije, Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S, Zoran Daljević, predstavnik Atlantik b, i Dragan Marković, predsednik ITN Groupe – razmenili su mišljenja o domaćim proizvodima i njihovom prilagođavanju novim tržištima i složili se da je neprestano ulaganje u znanje neophodno.

Izvor: PKS

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti