Održana dvanaesta BIZIT konferencija: Rešenja, ne izgovori

Komentari: 0

Pod geslom „Rešenja, ne izgovori”, 4. i 5. novembra u hotelu Metropol u Beogradu održana je dvanaesta BIZIT konferencija – vodeći domaći događaj o digitalnim tehnologijama, inovacijama i poslovnim rešenjima.

Tokom dva dana, više od 400 učesnika imalo je priliku da čuje predavanja i učestvuje u panelima posvećenim aktuelnim temama iz oblasti veštačke inteligencije, poslovnog softvera, sajber  bezbednosti, digitalne transformacije i komunikacija.

Konferenciju je otvorila direktorka PC Press-a Vesna Čarknajev, istakavši da „BIZIT nije samo još jedna konferencija, već mesto gde se ideje pretvaraju u planove, a planovi u projekte“. U svom obraćanju naglasila je da tehnologija ima smisla samo ako donosi stvarne koristi ljudima, organizacijama i društvu.

Uvodno predavanje održao je prof. dr Dragan Đuričin, koji je govorio o makroekonomskim trendovima u svetu i kod nas, naglašavajući značaj strategijske fleksibilnosti i promišljene tranzicije u uslovima globalne multikrize. „Ulazimo u eru u kojoj je sposobnost prilagođavanja važnija od veličine ili snage kompanije. Samo one organizacije koje razumeju promene i transformišu se na vreme moći će da ostanu konkurentne“, istakao je Đuričin.

Tokom prvog dana konferencije akcenat je bio na data centrima, AI infrastrukturi i sajberbezbednosti. Predstavnici kompanija Schneider Electric, Rittal, Vertiv, Konvereks, Enel PS, Lenovo, nJoy, Sky Express i Check Point predstavili su najnovija tehnološka rešenja i pristupe koji omogućavaju bezbedno i efikasno poslovanje u eri veštačke inteligencije.

Drugog dana fokus je bio na poslovnim softverima, digitalnim komunikacijama i marketingu. Govorilo se o transformaciji poslovanja kroz upotrebu AI agenata, digitalizaciji fabrika, ERP i CRM sistemima nove generacije, kao i o važnosti brige o mentalnom i fizičkom zdravlju u digitalnom dobu. Posebno su se izdvojila predavanja kompanija Kameleon Solutions, ICodeFactory, PlusPlus NT, AB Soft, GoPro, IIB, Orka i Docloop.

Kao i svake godine, BIZIT je bio mesto dinamičnih panel-diskusija. Prvog dana učesnici su razgovarali o bezbednosti i poverenju u digitalnom svetu, kao i o e-zdravlju. Prvi panel „Čuvari algoritama: Tehnologija, podaci i bezbednost” vodio je Toni R. Crisolli, profesionalac u oblasti digitalne transformacije i razvoja pametnih gradova, s više od dve decenije iskustva u saradnji sa evropskim i međunarodnim institucijama, industrijom i inovacionim ekosistemima. Učesnici panela su bili Bojana Kaličanin Stojanović iz NLB Komercijalne banke, Dalibor Mitić iz kompanije Sky Express, Žarko Kecić kao predstavnik RNIDS-a, te Milorad Stojanović iz Data Cloud Technology. „Poverenje korisnika postaje nova valuta digitalne ekonomije. Ako ga izgubite, nijedna tehnologija ne može da ga nadoknadi“, poručio je jedan od učesnika panela o sajberbezbednosti. Naredni panel bio je posvećen e-zdravlju „Digitalni puls zdravstva“, a vodio ga je Uroš Bogdanović, a učesnici su bili Vukašin Radulović iz Heliant-a, Bojan Kisić je predstavljao NITES Group, dok je treći učesnik panela bio Dušan Ćirić iz kompanije Schneider Electric.

Drugog dana teme su bile korisničko iskustvo u digitalnoj eri i uticaj veštačke inteligencije i deepfake tehnologija u komunikacijskoj industriji. Prvi panel drugog dana bio je posvećen „njegovom veličanstvu korisniku”: „Korisnik na tronu: šta traži, šta dobija, šta ga (ne)zadržava?“. Moderator diskusije je bila direktorka PC Press-a Vesna Čarknajev, učesnici su bili Ljubica Janković iz A1 Srbija, Dušan Brdar iz Fashion Company, Miloš Bošnjak, direktor kompanije IIB, te Igor Jovanovski, direktor Kameleon Solutions.

Tema drugog panela „Uticaj AI i deepfake tehnologija u komunikacijskoj industriji” imala je za cilj da obradi kako se kompanije, brendovi i agencije snalaze u novom tehnološkom okruženju. Moderator, ali i učesnik diskusije, bio je Robert Čoban, a učesnici su bili Vitomir Jevremović iz VR-All-Art-a i Pavle Savović iz Euronews Srbija. Na panelu o digitalnim komunikacijama zaključeno je da će „AI promeniti način na koji komuniciramo, ali suština poverenja, autentičnosti i etike u komunikaciji ostaje ljudska odgovornost“.

Ovogodišnji BIZIT potvrdio je svoj status centralnog mesta dijaloga između IT zajednice, biznisa i institucija, gde se ne govori samo o tehnologiji, već o rešenjima koja menjaju način na koji radimo, učimo i komuniciramo. Kroz slogan „Rešenja, ne izgovori” još jednom je potvrđena misija BIZIT-a – da inspiriše, povezuje i pokreće zajednicu koja stvara budućnost.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti