cargo-partner se zalaže za održivo skladištenje širom Evrope

Komentari: 0

Međunarodna logistička kompanija preduzima kontinuirane akcije kako bi svoje skladištenje učinila ekološki održivim. Od skladišta kompletne drvne građe u Austriji do direktne železničke veze u skladištu u Slovačkoj, cargo-partner dokazuje da efikasni logistički procesi koriste ne samo klijentima, već i životnoj sredini.

Kada je cargo-partner otvorio svoj iLogistički centar u Fischamend-u od punog drveta na 12.500 m² u blizini bečkog aerodroma 2018. godine, kompanija je poslala snažan signal industriji kada je reč o održivoj arhitekturi i zelenoj logistici.

U izgradnji je utrošeno 4.200 m³ drveta, što je rezultiralo smanjenjem CO₂ od 8.400 t u poređenju sa konvencionalnim građevinskim materijalima. Međutim, napori logističke kompanije nisu stali na tome, a cargo-partner nastavlja da radi na smanjenju CO₂ svojih operacija. Stoga nije iznenađujuće da kancelarije i skladišta cargo-partnera u Austriji od 2017. dobijaju 100% električne energije iz obnovljivih izvora energije.

Stefan Krauter, generalni direktor kompanije cargo-partner, ističe: „Kada je reč o održivosti, naš posao nikada nije završen. Minimiziranje našeg uticaja na životnu sredinu je glavni prioritet i stalni napor u našoj kompaniji. Naši iLogistički centri u Fišamendu i Dunajskoj Stredi su samo dva primera koji pokazuju da se efikasni logistički procesi često mogu pretvoriti u niže CO₂ emisije.”

Slovačka: Manje CO₂ zahvaljujući železničkom terminalu

U Dunajskoj Stredi, cargo-partner upravlja iLogističkim centrom od 17.400 m² koji je direktno povezan sa železničkim kontejnerskim terminalom METRANS. Ova veza pruža jedinstvenu prednost, jer kontejneri više ne moraju da se transportuju do skladišta kamionima.

Umesto toga, cargo-partner koristi specijalne viljuškare za istovar kontejnera direktno iz voza u skladište preko namenskih utovarnih stanica. Izbegavajući drumski transport do posebnog čvorišta, cargo-partner postiže značajno smanjenje emisije ugljenika.

Budući da METRANS terminal pruža idealne veze sa lukama Hamburg i Bremerhafen na severu, kao i Koper i Rijeka na jugu, sve više kupaca koristi ovo pogodno čvorište. Od januara do jula 2022. u skladištu cargo-partnera u Dunajskoj Stredi pretovareno je ukupno 1.200 TEU, što znači ušteđenih 132.000 km ili 40.000 litara dizel goriva. Pod pretpostavkom da je u proseku 966 grama CO₂ po km, to znači da je 127.193 kg CO₂ ušteđeno rukovanjem pošiljkama u Dunajskoj Stredi.

Slovenija i Srbija: Dani na solarnu energiju su pred nama u 2023.

Od otvaranja iLogistics centra Ljubljana 2019. godine, potražnja kupaca je daleko premašila početna očekivanja cargo-partnera, što je navelo kompaniju da započne proširenje objekta ranije nego što je planirano.

Dodatna zgrada magacina, koja bi trebalo da bude otvorena u novembru, povećaće skladišni prostor sa sadašnjih 25.000 m² na ukupno 39.100 m². Da bi ovaj rast bio ne samo ekonomski, već i ekološki održiv, cargo-partner planira da nadogradi objekat 2023. godine postavljanjem velikog fotonaponskog sistema na krov.

„Elektrana“ će proizvoditi 575 MVh godišnje, pokrivajući 34% potrošnje energije kompanije i rezultiraće uštedom od 273 metričke tone CO₂ svake godine.

Srbija je takođe jedna od zemalja koja aktivno radi na održivom razvoju. Jedan od aktuelnih i najznačajnijih projekata jeste ugradnja solarnih panela, gde je u toku faza finalnog odabira saradnika.

O održivom razvoju razmišljalo se i mnogo pre same izgradnje logističkog centra u Srbiji, jer je sama lokacija odabrana strategijski, čime je postignuta minimalna udaljenost od beogradskog aerodroma, dok se sam distributivni centar nalazi odmah pored dva glavna autoputa E-70, E-75 .

Na ovaj način izbegnuto je kretanje kroz gradska naselja, ali i smanjen broj kilometara neophodan da se roba preveze do krajnjeg odredišta. Pored lokacije, kompletan kancelarijski prostor, ali i ceo magacin od ove godine obiluje isključivo LED osvetljenjem.

Upotreba LED svetala može umanjiti ukupnu potrošnju energie, ali i redukovati nivo toplote. Kada su u pitanju radne mašine, koriste se isključivo električni viljuškari, čime se optimizuje upotreba ne samo električne energije već i radne snage. Srbija se posebno angažovala i oko reciklažnog procesa, te se sav kartonski, papirni i pvc otpad reciklira.

Hrvatska: Najbolji početak u najsavremenijoj ustanovi

Prilikom ulaganja u nove skladišne kapacitete, cargo-partner bira lokacije koje prate najnovije standarde u pogledu ekološke održivosti. To je bio slučaj i sa novim cargo-partner skladištem u Zagrebu sa 12.900 m² skladišnog prostora koje je počelo sa radom početkom ove godine.

Zgrada je sertifikovana prema BREEAM, međunarodno priznatom standardu za održivu izgradnju i operacije. BREEAM procenjuje faktore kao što su upotreba energije i vode, zdravlje i blagostanje, zagađenje, transport, materijali, otpad, ekologija i procesi upravljanja. Zgrada je u potpunosti opremljena LED rasvetom i na svom krovu ima 6.028 solarnih panela, koji proizvode oko 2.338 MVh godišnje.

Kao deo stalnih napora kompanije cargo-partner da svoje logističke operacije učini održivijim, nekoliko drugih lokacija širom Evrope takođe planira da ojača svoje fotonaponske sisteme u bliskoj budućnosti.

Ovo uključuje skladišta kompanije u Fišamendu, Ljubljani, Dunajskoj Stredi, Bratislavi, Sofiji i Beogradu. Rečima Stefana Krautera: „Globalna klimatska kriza koja je u toku je možda najvažniji izazov našeg vremena. Nastavićemo da podržavamo ekološke inicijative i primenjujemo održive tehnologije kako bismo radili na boljem sutra.”

O cargo-partneru

cargo-partner je privatni pružalac usluga infologistike punog opsega koji nudi sveobuhvatan portfolio rešenja za avionski, pomorski, drumski transport i skladištenje. Sa skoro 40 godina stručnosti u informacionoj tehnologiji i optimizaciji lanca snabdevanja, kompanija dizajnira usluge po meri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom sveta.

Osnovan 1983. godine, cargo-partner je ostvario promet od 1.8 milijardi EUR u 2021. godini i trenutno zapošljava 4.000 ljudi širom sveta.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti