Air Serbia razmatra nove linije ka kavkaskom području i Centralnoj Azij

Air Serbia (Er Srbija) razmatra dalje širenje poslovanja ka istoku, jer njena nedavno pokrenuta linija za Tbilisi pokazuje obećavajuće rezultate.
Nacionalni aviorevoznik, koji je prošlog meseca pokrenuo letove ka prestonici Gruzije, prati razvoj rute koja signalizira da bi njen uspeh mogao poslužiti kao odskočna daska za buduće širenje mreže na Kavkaz i u Centralnu Aziju.
U razgovoru za Bloomberg Adria, generalni direktor Air Serbia, Jirži Marek, rekao je da su za sada veoma zadovoljni početnim rezervacijama i podacima.
- Ako se ovaj pozitivan trend nastavi, sasvim je prirodno da ćemo razmišljati i o Jerevanu, Bakuu i drugim destinacijama ka Centralnoj Aziji - kazao je on.
Razgovori o potencijalnim letovima između Beograda i Bakua traju više od decenije. Krajem juna, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Aleksandra Sofronijević, razgovarala je sa ambasadorom Azerbejdžana u Srbiji, Kamilom Hasijevim, a dve strane su takođe razgovarale o "saradnji između dve zemlje u oblasti vazdušnog saobraćaja".
S druge strane, jermenski prevoznici se trenutno nalaze na crnoj listi Evropske unije, što znači da im je zabranjeno da lete u vazdušnom prostoru Evropske unije zbog bezbednosnih razloga. Zabrana, koja je na snazi od juna 2020. godine, ažurirana je prošlog meseca kako bi obuhvatila sve aviokompanije sertifikovane u zemlji.
Air Serbia je nedavno saopštila da planira da u narednom periodu svake godine uvede pet do šest novih destinacija.
U Centralnoj Aziji, koja je poslednji put bila povezana sa Beogradom redovnim vazdušnim saobraćajem pre više od dvadeset godina, kazahstanska aviokompanija SCAT je objavila planove da do kraja godine uvede letove između Astane i Beograda.
Na osnovu indirektnog saobraćajnog toka, Almati ima najveći saobraćaj od tačke do tačke u Centralnoj Aziji sa Beogradom, međutim, svaka ruta u regionu bi u velikoj meri zavisila od transfernog saobraćaja.
Izvor: eKapija