Veštačka inteligencija sve više zamenjuje pretraživače za online kupovinu

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Više od polovine korisnika veštačke inteligencije koristi njene usluge prilikom kupovine na mreži, umesto tradicionalnih pretraživača, pokazuje nova studija.

U istraživanju Instituta Norstat, tri odsto ispitanika je reklo da uvek koriste veštačku inteligenciju umesto pretraživača kada kupuju na mreži, 14 odsto je reklo da ih koristi češće, dok 35 odsto njih povremeno koristi veštačku inteligenciju u tu svrhu.

U junu je Norstat anketirao 7.282 građana Nemačke, Ujedinjenog Kraljevstva, Švedske, Norveške, Danske i Finske, starosti između 18 i 60 godina.

Ljudi najčešće koriste veštačku inteligenciju prilikom izbora putovanja, u 33 odsto slučajeva. Sledi kupovina elektronskih uređaja sa 22 odsto, „uradi sam“ proizvoda sa 20 odsto i softvera ili digitalnih pretplata sa 19 odsto.

Veštačka inteligencija igra manje istaknutu ulogu u pretragama za obuću i odeću, u 13 odsto slučajeva, kozmetiku sa 12 odsto i nekretnine sa samo sedam odsto.

Nemački korisnici ređe koriste veštačku inteligenciju za kupovinu nego drugi u Evropi.

Nemačka, međutim, prednjači u poslovnoj upotrebi, gde polovina ispitanika koristi veštačku inteligenciju svakodnevno ili nekoliko puta nedeljno na poslu.

Među alatima veštačke inteligencije, OpenAI-jev ChatGPT je ubedljivo najpopularniji – redovno ga koristi 86% korisnika veštačke inteligencije. Google-ov Gemini koristi 26%, a Microsoft Copilot 20%.

Kineski alat za veštačku inteligenciju DeepSeek, koji je bio predmet mnogih debata o zaštiti podataka, jedva se koristi među evropskim korisnicima.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti