U Srbiji na onlajn platformama zaposleno oko 74.000 radnika

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

U Srbiji je na onlajn platformama angažovano oko 74.000 radnika, rezultat je prvog nacionalnog istraživanja o broju radnika na internetu koji rade preko globalnih digitalnih platformi u Srbiji, a koje je predstavio Centar za istraživanje javnih politika.

To je više od broja svih registrovanih radnika koji rade u sektoru informisanje i komunikacije (67.481) ili gotovo duplo više od svih radnika koji rade u sektoru finansijskih delatnosti i delatnosti osiguranja u Srbiji (43.849), kažu u Centru za istraživanje javnih politika.

Kako se dodaje, prema rezultatima istraživanja Gigmetra iz februara 2021. godine u odnosu na oktobar 2020. godine, globalna tražnja za onlajn radnicima se oporavila, ali je i konkurencija povećana zbog sve većeg broja digitalnih radnika kojima je to primarni ili sekundarni izvor prihoda.

U najnovijem izdanju Gigmetra, uzorkom je obuhvaćeno ukupno 8,469 ispitanika što je najveći do sada analizirani broj radnika, navodi se i dodaje da rezultati pokazuju da je u februaru radilo 23,3 odsto radnika u odnosu na 44,8 odsto onih koji su bili aktivni u oktobarskom merenju.

Dodaje se da postoji čvrsta regionalna struktura kada je reč o lokacijama na kojima digitalni radnici žive i rade.

Oko 65 odsto online radnika u Srbiji nalazi se u administrativnim centrima u posmatrana četiri regiona – Beograd, Novi Sad, Niš i Kragujevac.

Kako se navodi, Beograd ima tri puta više radnika od Novog Sada, Novi Sad dva puta više od Niša, a Niš skoro tri puta više od Kragujevca.

Precizira se da žene koje se u našoj zemlji bave online poslovima čine 34,2 odsto ukupne populacije digitalnih radnika, iako njihov udeo tokom vremena beleži blagi pad.

Između ostalog, navodi se i da je prosečna cena radnog sata frilensera u Srbiji zabeležila blagi rast i da u najnovijem merenju iznosi 19,2 dolara, dok je medijalna cena rada ostala na istom nivou kao i u prošlom merenju – 15 dolara.

Time je, dodaje se, i jaz između srpskih digitalnih radnika i radnica u odnosu na globalni prosek ostao isti kao i u prethodnom merenju, jer je u Sjedinjenim Americkim Državama medijalna cena rada frilensera 20 dolara.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti