Prvi sajam čišćenja u Sloveniji - Clean Me

Komentari: 0

Prvi put ove godine Ljubljana je bila domaćin sajmu posvećenom industrijskom, profesionalnom i komercijalnom čišćenju i održavanju, koji je odavno prisutan u inostranstvu.

Tokom trodnevnog skupa u lepoj jesenjoj atmosferi, Clean Me sajam je zadovoljio očekivanja izlagača i predstavio ovu oblast široj javnosti. U okviru manifestacije, izlagači su skrenuli pažnju na posebne programe čišćenja ali i probleme obuke.

Higijena i čišćenje, dezinfekcija, reciklaža i ekologija pokrivaju oblasti u raznim granama industrije. Posetioci su bili ne samo iz oblasti zdravstvene zaštite, prehrambene industrije i ugostiteljstva, već su organizovani sastanci i sa hotelijerima i predstavnicima zdravstvene zaštite, sportskim klubovima... Pored primarnog cilja izlagača, da prikažu tehnološke inovacije ili postojeći asortiman kao i sticanje novih kontakata i kupaca, sajam je takođe imao važnu edukativnu notu.

Iz Privredne komore Slovenije, kao i udruženja malih i srednjih preduzeća vezanih za ovu oblast poslovanja, naglašavaju da je ovakav vid prezentacije neophodan i da svaki posetilac može mnogo da vidi i da nauči, ali i da unapredi standarde u svom poslovanju, kao i bezbednost na radu.

"Razlika između čišćenja kuće i profesionalnog održavanja higijene je ogromna", uvereni su u udruženju. Ali najčešće se zaposleni obučavaju tokom obavljanja svojih dužnosti, a ne pre. Ovo pokreće pitanje diploma i sertifikata koji bi se mogli baviti takvim problemima, kao i da određeni obrazovni program može naći mesto na odgovarajućim univerzitetima.

Slavko Pavlič, koji radi sa svojom kompanijom u pružanju higijene u zdravstvenim ustanovama Slovenije, takođe naglašava važnost obrazovanja. Primer je obrazovni sistem u Švajcarskoj, koji bi trebalo da bude najkonzistentniji. "Za profesiju u ovim vodama potrebna je ekološka svest", smatra on, "ali su čistači uglavnom lovci po kvadratnom metru i nisu previše zainteresovani za životnu sredinu".

Naime, problemi mogu nastati već u vreme gradnje novih objekata, kada se zbog upotrebe neprimerenih sredstava može prouzrokovati materijalna šteta. "Zbog želje da uštede novac, kompanije često angažuju studente da im daju hlorovodoničnu kiselinu koja je veoma agresivna", naglašava gospodin Pavlika. Međutim, previše agresivni čistači mogu imati trajne efekte na specifične materijale.

U Privrednoj komori ističu da je problem sa zaposlenima konstantno prisutan i da se on nije pojavio iznenada. "Nažalost, naša ideja o obrazovanju još nije realizovana." Ali znanje nije samo po sebi dovoljno, smatra Branko Neral iz Centra za tekstilnu negu, naglašavajući da "novo znanje mora biti obogaćeno iskustvom".

Pored neformalnog obrazovnog sistema za pojedinačne segmente čišćenja, bilo bi vredno izgraditi sistem u kojem bi se mogla proceniti delotvornost i ocena takvih praksi i iskustava.

Za sveobuhvatan spektar znanja, čistač treba da se obuči za rad, što je samo jedan od problema - postoje i javni nalozi i tenderi. U proteklim godinama, kada se situacija u privredi pogoršala, institucije su prihvatile zahteve za smanjenje troškova vezanih za čišćenje. Upravo iz tog razloga se ukazuje na negativne posledice koje mogu da prate takve poteze - od pogoršanja zdravstvenog stanja zaposlenih, kao i pogoršanje stanja samih objekata.

Mnogo tema je otvoreno na ovom trodnevnom sajmu, a treba imati na umu da je ovo tek prvo održavanje sajma Clean Me. U istom periodu organizator najavljuje druženje i sledeće godine na istom mestu u većem broju hala, uz još jedam novi sajam pod nazivom Vodaqua – koji će stručno pratiti industrijske tretmane voda.

Iza svih ovih događaja stoji firma ICM d.o.o. i njen direktor Toni Laznik, koji se i ovaj put pobrinuo da se ekipa našeg časopisa oseća kao kod kuće. Kao što možete videti na oglasu sa desne strane našeg časopisa – ubrzo će doći vreme da se poseti sajam Ifam i Intronika – nama odavno poznat sajam, ali od ovog puta u Ljubljani umesto u Celju. Sigurni smo da će ova promena doprineti daljem rastu i širenju ove manifestacije. Upišite je u svoj kalendar!

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti