Koliko je kreativnost važna za biznis?

Komentari: 0

Kreativnost i biznis su dva pojma koja se iz dana u dan sve više međusobno prepliću zato što je ideja postala najskuplja roba na tržištu.

Koliko je zapravo kreativnost važna za biznis?

Kreativno mišljenje se menja u zavisnosti od situacije i okruženja, ali to je upravo ono što može otvoriti vrata novim poslovnim prilikama.

Zašto je i koliko je nakon što pronađete svoju biznis ideju bitno da budete kreativni?

Inovacije su ‘oružje’ preduzetnika

Ono što je zajedničko svim kompanijama koje posluju danas, ma u kojoj oblasti da su, jeste da sve teže ka tome da budu što inovativnije.

Takođe, i oni koji tek započinju svoj biznis znaju da je razvijena mašta upravo ono što može biti ulaznica u poslovni svet jer je poznato da su inovacije razlog uspeha brojnih biznisa pa ni ne čudi što prilikom zapošljavanja poslodavci najviše traže kreativne ljude.

Jedina konstantna stvar današnjice jesu promene, pa je tako za odgovor na promene potrebna kreativnost koja proizvodi inovacije; što je takođe potrebno za održavanje profitabilnog biznisa ali i za ostvarivanje ciljeva kompanije.

Inovacije su nekad bile samo uvođenje novih proizvoda i usluga, ali danas one moraju sadržati potpuno nove koncepte pa je tako pomoću njih potrebno doći do:

- novih načina vođenja biznisa;

- novih načina interakcije na svim nivoima;

- novih načina stvaranja vrednosti;

- novih načina angažovanja i odnosa između organizacije i njenih klijenata.

Konstantan napredak uz pomoć kreativnosti

Cilj svakog uspešnog ‘biznismena’ je da pronađe najbolji način za jačanje inovativnosti kompanije i konkurentnosti proizvoda, a kako je konkurencija širom sveta nemilosrdna, luksuz tradicionalnong načina poslovanja je prošlost.

Postizanje ovog cilja je nemoguće bez kreativnosti, a često nismo ni svesni da se ideje nalaze svuda oko nas u različitim situacijama - bilo da pričate sa prijateljima ili jednostavno posmatrate okruženje.

Većina ljudi greši dok misli da su ‘kreativna’ samo određena područja u poslovanju kao što su razvoj i dizajn novih proizvoda ili marketing; ali kreativnost se prostire na mnogo više područja kao što su planiranje i vođenje projekta, upravljanje kadrovima, odnos sa klijentiam i kupcima, itd..

Šta ako svi u firmi razmišljaju na isti način?

Sigurno ste uhvatili sebe kako za određene probleme uvek razmišljate i donosite odluku na isti način, e sad zamislite kakav problem može nastati ako više ljudi misli na isti način.

Svako ko je nekad radio u istom timu tokom dužeg perioda potvrdiće vam da je nakon određenog vremena mogao tačno da predvidi reakcije i postupke određenih članova tima kada je potrebno doneti odluku. 

Tu nastaje kriza zato što se zbog manjka kreativnosti može desiti da biznisi propadnu, ali ne brinite - postoji rešenje.

Kako prevazići kreativnu krizu?

Kada je u pitanju kreativna kriza, ne postoji osoba na ovoj planeti koja ju je izbegla - to je onaj osećaj kada su vam ideje preko potrebne, a imate ‘blokadu’

Za rešavanje ovog problema postoje brojne metode i kreativni kursevi u zavisnosti od toga kakva vrsta kreativnog rešenja vam je potrebna. Neke od metoda su:

Zaboravite na kritikovanje

Slobodan razvoj mašte zaposlenih desiće se samo ako su svi zadovoljni i iosećaju poverenje prema drugim članovima grupe.

Pre nego što se desi nalet ideja, tim se mora suzdržati i ne sme kritikovati bilo koju iznesenu ideju ili grešku koja se omakla nekom od kolega; jer je ubedljivo najgore što možete uraditi to da nekom kažete da mu je ideja besmislena.

Nagradite kreativnost

Brojna istraživanja su dokazala da ljudi mnogo više cene radnu okolinu u kojoj se njihova kreativnost prepoznaje, podstiče i nagrađuje tj. gde imaju priliku za angažovanje na poslu i napredovanje.

Ono što menadžeri mogu da urade jeste da projekte ne raspoređuju na temelju nečijeg iskustva već i prema interesima zaposlenih.

Podstičite maštu

Vrlo efikasan način da se probudi kreativnost jeste i maštanje, koje za cilj ima da se ljudi oslobode od svakodnevnog načina razmišljanja.

Kako bi očuvali entuzijazam, kreativnost i motivaciju zaposlenih, radnoj okolini pokušajte pristupiti na nov način jer će čak i najmanja promena uticati pozitivno na razvoj ideja.

Pročitajte još i tekst Pronađite svoju biznis ideju II deo.

O Autoru

Marija Penezić

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti