INDUSTRIJA DIJAMANATA

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Dijamanti, poznati po svojoj neuporedivoj tvrdoći i zadivljujućem sjaju, već vekovima očaravaju čovečanstvo.

Ovo drago kamenje je više od simbola bogatstva i statusa, ono predstavlja neverovatno presecanje geologije, ekonomije i istorije.

Dijamanti kriju u sebi fascinantnu priču koja se proteže kroz vekove.

Tržište dijamanata obuhvata složenu globalnu trgovinsku mrežu koja integriše sektore rudarenja, obrade i maloprodaje, upravo kroz kanale poput zlatara.

Dijamanti , sami za sebe, ili u kombinaciji sa drugim vrstama dragog kamenja, kao što su safir kamen, rubini i ostali, predstavljaju najpopularnije ukrase skupocenog nakita i zbog prestiža i njihove popularnosti koja ne jenjava, tržište se značajno razvijalo.

Naročito tokom proteklog veka, prilagođavajući se promenama u ponudi, potražnji, tehnološkim naprecima i preferencijama potrošača.

Industrija rudarenja dijamanata dominirana je od strane nekoliko ključnih aktera, kao što su De Beers, ALROSA i Rio Tinto.

Ove kompanije upravljaju glavnim rudnicima u zemljama kao što su Bocvana, Rusija, Kanada i Južna Afrika, kontrolišući značajan deo globalne ponude sirovih dijamanata.

De Beers, istorijski najuticajniji entitet na ovom tržištu je učestvovao u kontroli cena i ponude dijamanata.

Nakon rudarenja, sirovi dijamanti se šalju u centre za brušenje i poliranje, pri čemu su Indija i Belgija istaknuti centri.

Indija, posebno Surat, poznata je po svojoj ekspertizi u brušenju i poliranju manjih dijamanata, dok Antverpen u Belgiji dominira u obradi većeg i vrednijeg kamenja.

Maloprodajni segment tržišta dijamanata doživeo je transformativne promene, posebno sa dolaskom online prodaje i rastućim interesovanjem potrošača za etičkim nabavkama i održivošću.

Brendovi se sve više fokusiraju na praćenje porekla i eti čke prakse kako bi zadovoljili potražnju potrošača za odgovorno nabavljenim dijamantima.

Takođe, uspon laboratorijski uzgajanih dijamanata uveo je novu dinamiku na tržište, nudeći potrošačima jeftiniju i etičniju alternativu prirodnim dijamantima.

FORMIRANJE I KARAKTERISTIKE DIJAMANATA

Dijamanti se formiraju duboko u Zemljinom plaštu, pod ekstremnim uslovima toplote i pritiska.

Ovaj proces traje preko milijardu godina, što dijamante čini starim do 3,3 milijarde godina.

Ovo kamenje je uglavnom sastavljeno od atoma ugljenika raspoređenih u kristalnu rešetku, što je odgovorno za njihovu izuzetnu tvrdoću.

Zapravo, dijamanti su rangirani sa 10 na Mohsovoj skali mineralne tvrdoće, što ih čini najtvrđim poznati m prirodnim materijalom.

Tvrdoća: Ova osobina ih čini idealnim za prakti čnu primenu u industrijskim alati ma za sečenje i bušenje.

Tačnije, oko 80% rudarenih dijamanata nije pogodno za nakit, već su neprocenjivi u industrijskoj upotrebi zbog svoje tvrdoće.

Termalna provodljivost: Odlični su provodnici toplote, što se koristi u različitim tehnološkim primenama.

4C VREDNOVANJA DIJAMANATA

Vrednost dijamanta određuje se na osnovu četiri ključna faktora, zajednički poznata kao 4C: Cut (rez), Color (boja), Clarity (čistoća) i Carat weight (težina u karati ma).

Čistoća meri prisustvo inkluzija ili mana u ili na dijamantu.

Skala čistoće GIA kreće se od Flawless (bez inkluzija vidljivih pod povećanjem od 10x) do Included (inkluzije vidljive golim okom).

Više ocene čistoće obično nose više cene.

Težina u karatima je mera veličine dijamanta. Jedan karat jednak je 0,2 grama. Iako su veći dijamanti ređi i samim tim vredniji, cena ne raste linearno sa veličinom.

Umesto toga, cena po karatu eksponencijalno raste sa veličinom zbog retkosti većih dijamanata.

GLOBALNA TRGOVINA I UPOTREBA DIJAMANATA

Industrija dijamanata je značajan igrač u globalnoj ekonomiji.

Prema World Diamond Council, ukupna vrednost proizvedenih sirovih dijamanata u 2019. godini iznosila je približno 13,48 milijardi dolara.

Međutim, industrija se suočava sa izazovima poput etičkog izvora i konfliktnih dijamanata.

Neki od najpoznatijih dijamanata jesu Hope dijamant (Dijamant nada) tj. plavi dijamant od 45,52 karata i Cullinan dijamant, najveći pronađeni sirovi draguljski dijamant, sa 3,106 karata.

Kimberley proces sertifikacije uspostavljen je 2003. godine kako bi se sprečilo da "konfliktni dijamanti " uđu na glavno tržište dijamanata.

Time se osigurava da kupovina dijamanata ne fi nansira nasilje pokreta pobunjenika.

Putovanje dijamanata iz dubina Zemlje do upotrebe u industriji ili cenjenog komada nakita je neverovatna priča o transformaciji, koja spaja čuda prirode sa ljudskom veštinom i inventivnošću.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti