INDUSTRIJA 4.0 I RADNO OKRUŽENJE SUTRA

Komentari: 0

Da li treba da budemo zabrinuti zbog uticaja automatizacije, robotike i veštačke inteligencije na naše radno okruženje u budućnosti? Hoće li mašine zameniti mnoge od naših radnih mesta u narednim godinama?

Strah nije najbolji odgovor na ovu novu eru digitalizacije. Digitalna revolucija, uveliko prisutna, poziva na dublju analizu i dozu hrabrosti kako bi se preduzeća i njihovi zaposleni suočili sa mnogim promenama koje predstoje.

Brojevi su poražavajući, ili samo tako zvuče - Studija Oksfordskog Univerziteta predviđa da bi 47% radnih mesta u Sjedinjenim Državama moglo biti automatizovano u naredne dve decenije, uključujući tradicionalne poslove kao što su računovođe i kreditni službenici.

Prema Svetskom Ekonomskom Forumu, 71% radnog vremena u svetu obavlja čovek, 29% mašine. Već 2025. godine taj odnos se može okrenuti "u korist" mašina 52-48%

DA LI MODERNA TEHNOLOGIJA MOŽE KREIRATI NOVA RADNA MESTA

Ideja da tehnologija uništava poslove je stara. Početkom 30-ih godina prošlog veka, poznati ekonomsta Džon Mejnard Kejns već je upozorio na nezaposlenost koju će stvoriti tehnološki napredak.

Verovao je da je petnaestočasovna radna nedelja bila na kartama. Kao što sada znamo, pogrešio je. Do sada su nove tehnologije stvorile više poslova nego što su ih ugasili.

Primer USA: u februaru 2017. oko 146 miliona Amerikanaca je imalo posao - 205% više nego 1970. godine, kada su računari praktično nepoznati. Tokom tog perioda, stanovništvo se povećalo za oko 60%.

Nedavna studija WEF-a o budućnosti predviđa da će nove tehnologije otvoriti oko 58 miliona novih radnih mesta u narednih pet godina.

KAKO EKSPERTI PROCENJUJU RADNO OKRUŽENJE SUTRAŠNJICE: INTEROL JE ZAHTEVAO ODGOVORE

"U vreme stalnih promena, daljnje obrazovanje i neprestano učenje biće od ključnog značaja za zaposlenost ljudi, ukoliko su u mogućnosti da se prilagode digitalnim promenama.

Visoka potražnja će u budućnosti biti za kadrom koji ima cross skill tj. više znanja, timski rad, analiza, kreativnost, liderstvo, kao i tehnička ekspertiza u nauci, tehnologiji, inženjerstvu i matematici.

Iako se automatizacija smatra pretnjom za radni svet, svi mi takođe treba da vidimo ovaj razvoj kao priliku da poboljšamo našu emocionalnu inetigenciju i onu koja će imati važnu ulogu u zanimanjima koja uključuju komunikaciju, donošenje odluka, pregovaranje i podršku." - Jesse Pallaud, Professor of Information Systems EM Strasbourg Business School France.

"Kao globalna transportna i logistička kompanija, olakšavamo sebi prisup robi i napredujemo. Koristimo digitalizaciju i automatizaciju i investiramo u nove tehnologije.

Zanima nas kako tehnologija može poboljšati i podržati procese i rad naših zaposlenih. Na primer, karijere će nastaviti da se menjaju u budućnosti ali je jasno da će ljudi biti u centru svega.

Imamo oko 520.000 zaposlenih u 220 zemalja sveta - različitost dosta pospešuje naš uspeh" - Thomas Ogilvie, Head of Human Resources Deutche Post DHL Group Germany

"Nove tehnologije će sveukupno stvoriti više radnih mesta ali će u isto vreme, jednostavno, nestati mnoga poznata radna mesta, najpre ponavljajući zadaci.

Svako će morati da ovlada dodatnim znanjima i unapred odrediti svoju post karijeru. Da bi iz ovoga izvukli vrednost, menadžeri kod zaposlenih moraju da traže i nađu individualne talente umesto samo nekoga ko će ispunjavati instrukcije.

Možda nikada dostižna, postoji vizija o dobrom šefu i raspoloženim radnicima. Postoji već niz primera da kompanije daju komade vlasništva zaposlenima te i nezavisnost u radu.." - Bart Friederichs, Managing Director TBWB Netherlands

EFEKTIVNI MENADŽMENT POVRATKA ROBE U E-KOMERCU

Globalni e-komerc bum se nastavlja. Nedavne studije potvrđuju odlične izglede za online trgovanja. Upravljanje povratkom igra presudnu ulogu u tome.

Samo kada se povratak može efikasno obraditi, obezbeđen je odlučujući faktor uspeha.

U Nemačkoj stopa rasta e-trgovine više nije dvostruka, ali u Aziji e-trgovina tek hvata zalet. Za mnoge trgovce međutim, previše vraćanja je i dalje preveliki problem.

Stoga, cilj svakog sistema upravljanja povratkom mora biti smanjenje resursa i vremena utrošenog na povratak na minimum.

Modni sektor je posebno snažno pogođen i to se ponavlja svake godine. Nakon Božića stopa povratka snažno raste, ali ne samo tada već i tokom cele godine, sektor mode i pribora je teško pogođen, sa prosečnom stopom povratka od preko 40% a u najgorem slučaju i preko 60%.

Razlog je jasan: kupci samo isprobavaju robu nakon isporuke i zato naručuju nekoliko veličina istog proizvoda u isto vreme. Ni u drugim industrijama brojke nisu ružičaste.

Samo u prehranbenom sektoru povratak je manji od 10% (izvor EHI studija o upravljanju otpremom i vraćanjem u e-trgovini 2018).

Svaki povratak iziskuje posebne troškove: mora se sortirati, i u slučaju odeće, mora se pregledati da li ima oštećenja i upotrebe. U slučaju električne robe, sprovodi se i provera funkcionalnosti.

Neznatna stavka su troškovi poštarine i troškovi slanja, koje mnogi trgovci plaćaju za svoje klijente.

MERE VS POVRAĆAJ

Detaljne informacije o proizvodima u online prodavnici su odlučujuća mera za izbegavanje povratka robe, kako bi se klijentu ponudila pouzdana pomoć pri donošenju odluka: fukcije zumiranja, pogledi od 360 stepeni ili detaljni opisi proizvoda kao i ocene kupaca imaju značajan uticaj na povratnu stopu.

Način plaćanja takođe igra važnu ulogu - kupovina na računu će najverovatnije dovesti do povratka robe.

Za skladišnu logistiku, sa druge strane, unutrašnji procesi rukovanja moraju biti projektovani tako da mogu izdržati trajni pritisak.

Na primer, kroz dobro osmišljenu strategiju lokacije ili sigurnu transportnu ambalažu koja takođe može smanjiti troškove. Ako se ova ambalaža koristi za povratnu pošiljku, može se, u dobrom broju slučajeva prodavati i dalje kao A roba.

Pošto upravljanje povratkom može brzo da se pretvori i razvije u zamku troškova, potrebna su optimizovana rešenja. Na primer, srednji baferi koji omogućavaju brzi pristup vraćenim proizvodima.

Izbegavajući vraćanje resursa u skladište i ručno rukovanje, oni takođe smanjuju interne troškove poslovanja.

To su kratkoročna skladišta u kojima povrat nema fiksnu lokaciju, već samo pronalazi prostor dok se ponovo ne pokupi.

Zaključak: SOFISTICIRANI PROCESI KAO KLJUČ PROFITABILNOSTI

Upravljanje povraćajem povećava i smanjuje profitabilnost. Cilj je da se produktivno vreme u ovome minimalizuje i da se troškovi drže pod kontrolom.

Pored mera pre naručivanja, važnu ulogu svakako ima intralogistika - oni koji uspeju da brzo vrate vraćenu robu u online trgovinu sa sofisticiranim procesima - oni će i dalje imati koristi od svetskog buma u e-trgovini.

AUTOR: Interroll blog-editorijal

*Rolling On Interroll program iz designed and tailored exlusevely for the best integrators in the world

Prevod:Petar Gligorijević, Sales and Marketing Dept, Trasing d.o.o.

www.interroll.com

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti