Google nudi promenu politike EU o reklamnim tehnologijama, ali ne i prodaju investicija

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Google, deo kompanije Alphabet, ponudio je da olakša izdavačima i oglašivačima korišćenje njegove tehnologije za onlajn oglašavanje, prkoseći pozivima regulatora konkurencije EU da prodaju delove poslovanja kako bi rešili sukob interesa.

Regulatori sa obe strane Atlantika ciljaju Guglovo vlasništvo nad alatima koje koriste oglašivači i izdavači, zajedno sa njegovom platformom za razmenu oglasa AdX, koja se nalazi u sredini.

Evropska komisija, koja deluje kao nadzorni organ EU za konkurenciju, kaznila je Gugl sa 2,95 milijardi evra (3,4 milijarde dolara) u septembru zbog favorizovanja sopstvenih usluga onlajn tehnologije prikazivanja kako bi se ojačala centralna uloga AdX-a.

Kompanija je saopštila da je ponašanje naštetilo konkurentima, oglašivačima i izdavačima i dala je kompaniji rok do novembra da smisli mere za okončanje sukoba interesa duž lanca snabdevanja adtech-om, sugerišući prodaju delova poslovanja.
Gugl je u petak saopštio da je podneo svoj predlog organu EU za sprovođenje zakona, koji je uglavnom sličan onom koji je ponuđen u istrazi Ministarstva pravde SAD o istom pitanju.

„Naš predlog u potpunosti se bavi odlukom EK bez remetilačkog razdvajanja koje bi naštetilo hiljadama evropskih izdavača i oglašivača koji koriste Guglove alate za rast svog poslovanja“, saopštila je kompanija u blog postu.

„Naš plan uključuje trenutne promene proizvoda kako bi se okončale određene prakse koje Komisija osporava. Na primer, dajemo izdavačima mogućnost da postavljaju različite minimalne ponude za različite ponuđače kada koriste Gugl Ad Menadžer“, navodi se.

Kompanija je takođe ponudila povećanje interoperabilnosti svojih alata kako bi izdavačima i oglašivačima pružila veći izbor i fleksibilnost.

Izvori su ranije rekli Rojtersu da bi telo EU za sprovođenje zakona moglo da izda nalog za razdvajanje u kasnijoj fazi ako Gugl nastavi sa svojim antikonkurentskim praksama, na osnovu presedanskog slučaja koji je uključivao Majkrosoft pre dve decenije.

Slučaj EU je sličan slučaju SAD. Ministarstvo pravde želi da Gugl proda AdX. Kompanija je saopštila da bi to bilo tehnički neizvodljivo i dovelo bi do dugoročne neizvesnosti za oglašivače i izdavače. Slučaj je sada pred američkim sudom.

Ako sudija presudi u korist Ministarstva pravde, to bi rešilo problem za Komisiju, rekli su izvori.

Izvor: SEEbiz

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti