Bosch beleži snažan rast u Srbiji - Dalji razvoj proizvodnje i IT poslovanja

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch

 Početak druge faze izgradnje fabrike u Pećincima
 Bosch je od 2013. investirao oko 70 miliona evra u Srbiji
 Preko 130 saradnika zaposlenih u IT sektoru
 Bosch je četvrti najveći izvoznik u Republici Srbiji u 2019.
 Bosch će do 2020. smanjiti emisiju CO2 na nulu, na svojih 400 lokacija širom sveta

Bosch, vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, nastavlja da beleži snažan rast u Srbiji. Prodaja na lokalnom tržištu je porasla za oko 28% u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 54 miliona evra.

Ukupna neto prodaja, uključujući interne isporuke podružnicama, iznosila je 267 miliona evra u 2018. godini što predstavlja rast veći od 20% u odnosu na prethodnu godinu. Kompanija Robert Bosch d.o.o. se u 2019. godini popela na četvrto mesto na listi 15 najvećih izvoznika, objavljenoj od strane Ministarstva finansija Republike Srbije.

„Bosch kontinuirano širi svoje prisustvo u Srbiji proteklih godina. U 2019. godini Bosch će dodatno povećati proizvodne kapacitete i portfolio“, izjavila je Jovanka Jovanović, generalna direktorka kompanije Bosch u Srbiji. „U 2019. godini očekujemo da će se naša prodaja u zemlji i dalje povećavati uprkos sveukupnom izazovnom globalnom okruženju“, dodala je Jovanović.

Bosch je u razvoj poslovanja u Srbiji od 2013. godine uložio oko 70 miliona evra, sa najvećim iznosom za proizvodnju u okviru automobilske industrije. Samo u 2018. godini kompanija je uložila preko 13 miliona evra. Fabrika za sisteme brisača u Pećincima stabilno raste proteklih nekoliko godina. U IT sektoru, Bosch Srbija razvija aplikacije za automobilsku industriju i podržava digitalizaciju u okviru divizije Električnih Ručnih Alata.

Kompanija zapošljava više od 1.300 saradnika u Srbiji (od 31. decembra 2018. godine), a očekuje se da će se taj broj ove godine rasti.

Početak proizvodnje motora za sisteme brisača

Bosch je u 2018. godini započeo drugu fazu izgradnje proizvodnih kapaciteta, no-vog R&D centra i kantine za saradnike. Novi kapaciteti odgovaraju povećanju od 15.000 m2 na postojećih 22.000 m2.

Druga faza razvoja fabrike znači širenje proizvodnog portfolija na motore za sis-teme brisača. Završetak je planiran za 2019. godinu, a razvoj proizvodnje novih proizvoda će se odvijati tokom 2020. godine.

Osim toga, Bosch Srbija intenzivno ulaže u dodatne razvojne funkcije, kao što su razvoj platformi, izrada prototipa i testiranje na radnim mestima za inženjere i diplomirane studente, kao i projektno upravljanje projektima klijenata.

Rast Bosch IT sektora u Srbiji

Bosch u Srbiji nastavlja sa razvojem softverskih rešenja. Softversko odeljenje Bosch SoftTec razvija napredna rešenja u oblasti autonomne vožnje i u aplikacijama za unapređenje interakcije na relaciji vozilo – vozač.

Od 1. januara 2018. godine Bosch SoftTec je deo novoosnovane poslovne jedinice Connected Mobility Solutions, koja okuplja više od 600 saradnika za razvoj i prodaju usluga digitalne mobilnosti. Odeljenje Digitalni servisni centar u okviru divizije Električnih Ručnih Alata nastavilo je sa rastom, te je broj saradnika dostigao preko 100 zaposlenih.

Inovacije kompanije Bosch na tržištu Srbije

Bosch je u 2018. godini lansirao niz inovativnih proizvoda na tržištu Srbije, uključujući: nove ugaone brusilice Bosch divizije Električni Ručni Alati, sa sistemom „X-Lock“, koji omogućava montažu i demontažu pribora do 5 puta brže nego ranije.

Bosch Termotehnika je lansirala Bosch Climate portfolio klima uređaja, koji su energetski efikasni i ekološki prihvatljivi; Bosch Sigurnosni i bezbednosni sistemi predstavljaju Aviotec IP Starlight 8000 kameru koja omogućava video detektovanje požara. Bosch podružnica BSH Kućni aparati lansirala je proizvode sa Home Connect aplikacijom, koja olakšava kontrolu vaših kućnih uređaja.

Ove godine Bosch Auto delovi obeležavaju 30 godina KTS dijagnostičkih uređaja. Bosch Car Servis je najveća nezavisna servisna mreža u svetu, koja u Srbiji trenutno ima preko 40 ovlašćenih servisa.

Bosch saradnici su motivisani za društveno odgovorne aktivnosti u Srbiji

Bosch je početkom ove godine podržao NURDOR inicijativu „Roditeljske kuće“, u kojoj borave porodice dece pacijenata koji vode borbu protiv raka. Zaposleni su okrečili i sredili kuću, unapređujući uslove za život dece u Roditeljskoj kući. Bosch IT konferencija „eMagine 2019“ okupila je preko 200 eksperata iz celog sveta koji su učestvovali u renoviranju OŠ „Radivoj Popović“ i vrtića „Istok“ u Beogradu.

Saradnici su učestvovali i u kreativnim radionicama za decu sa posebnim potrebama u saradnji sa organizacijom „Evo ruka“. Bosch sedmu godinu zaredom uz podršku Grada Beograda oprema još pet domova zdravlja didaktičkom opremom za decu. U saradnji sa Fondacijom „SOS Dečija Sela”, Bosch Srbija svake godine prikuplja paketiće za decu.

Bosch Grupa: poslovni izgledi za 2019: klimatske aktivnosti i mere za poboljšanje kvaliteta vazduha

Za tekuću godinu Bosch Grupa očekuje da ekonomski razvoj bude nešto slabiji. Uprkos nepovoljnim okolnostima u industrijama i regionima koji su važni za Bosch, kompanija očekuje da prodaja u 2019. godini blago premaši rezultate iz 2018. godine.

Bez obzira na kratkoročnu projekciju, Bosch Grupa je pojačala napore u borbi protiv klimatskih promena i poboljšanju kvaliteta vazduha.

„Klimatske promene ne predstavljaju naučnu fantastiku: one se zaista dešavaju. Ukoliko hoćemo ozbiljno da shvatimo Pariski sporazum, onda moramo posmat-rati klimatske aktivnosti ne samo kao dugoročnu težnju.

One se moraju desiti ovde i sada,“ izjavio je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kom-panije Robert Bosch GmbH, na godišnjoj konferenciji za medije u Reningenu, u Nemačkoj. „Takođe veoma ozbiljno shvatamo zabrinutost stanovništva za kvalitet vazduha u gradovima. Kao lider u oblasti inovacija, želimo da pružimo tehnološka rešenja za ekološke probleme.“

Upravo zbog toga, sa jedne strane, Bosch pojačava svoje već uspešne aktivnosti na smanjenju stvaranja CO2. „Mi ćemo biti prva CO2 neutralna industrijska kom-panija koja će postići ambiciozni cilj CO2 neutralnosti za nešto više od godinu dana. “ najavio je Dener.

„Svih 400 lokacija kompanije Bosch širom sveta biće CO2 neutralne od 2020.“ Sa druge strane, Bosch teži da ostvari ambiciozni cilj kada je u pitanju kvalitet vazduha: „Želimo da smanjimo zagađenje vazduha od saobraćaja na skoro nula. Kako bismo to uradili, uzimamo u obzir i ono što se nalazi van haube automobila,“ izjavio je Dener. Projekat kompanije za smanjenje koncentracije zagađivača vazduha na nivoe blizu nule oslanja se na tri stuba: Bosch razvija pogonske tehnologije sa niskim stepenom zagađenja, radeći sa opštinskim vlastima na projektima usmerenim na održanje stabilnog protoka saobraćaja i primenjuje sistem upravljanja mobilnošću kompanije na svojim lo-kacijama.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti