Amazon i 106 kompanija pali na ispitu smanjenja upotrebe plastike

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Od više od 200 kompanija sa godišnjim prihodima od najmanje milijardu dolara, nijedna ne čini dovoljno da smanji, ponovo upotrebi i reciklira plastiku u svojim proizvodima, prema novom izveštaju grupe za zagovaranje As You Sow i konsultantske firme Ubuntoo, koja nudi rešenja za održivost za velike korporacije.

Čak 107 od 225 kompanija, među kojima su Amazon i Macy's, dobilo je najnižu ocenu F.

Izveštaj takođe tvrdi da se "plastična intenzivnost" zapravo povećava — što znači da količina plastike koja se koristi za generisanje svakog dolara raste.

Analizirano je 225 kompanija iz 15 industrija, dodeljujući svakoj kompaniji ocenu na skali od A do F, u zavisnosti od njihovih postignuća u smanjenju količine plastike koju koriste, poboljšanju mogućnosti reciklaže njihovih proizvoda i ponovnoj upotrebi plastičnog otpada nakon potrošnje.

Nema odlikaša – skoro svaka druga kompanija dobila nedovoljnu ocenu

Nijedna kompanija nije dobila najvišu ocenu A. Najčešća ocena, koju je dobilo 107 kompanija — skoro polovina — bila je F.

Samo 4% kompanija zaradilo je ocenu B-minus ili bolje. Modna kuća Stella McCartney je najbolje rangirana kompanija na listi sa ocenom B-plus. Solidne su i kompanije The Coca-Cola Co., H&M Group, SC Johnson i Keurig Dr Pepper, sa ocenom B.

Među 46 kompanija koje su ocenjene sa C su Diageo, Starbucks Coffee Company i Natura & Co. Walmart, Nestle i Colgate-Palmolive prošli su nešto bolje, svaka sa ocenom C-plus. Apple, Clorox, Mars, McDonald’s i Target imale su ocene C-minus.

Pri dnu liste, sa ocenom D, nalazi se 64 kompanija. PepsiCo je dobio D-plus. IKEA je ocenjena sa D-minus, zajedno sa proizvođačima tzv. večnih hemikalija PFAS 3M i Dow.

Čak 107 kompanija imalo je ocenu F, uključujući Amazon, General Mills, Macy’s, Campbell Soup Company i Grupo Bimbo. Većina kompanija postavlja preniske ciljeve i sporo napreduje u njihovom ispunjavanju, prema istraživačima. Kozmetičke kompanije, posebno, zaostaju u svojim jakim ambicijama.

Pravljenje proizvoda koji su zaista reciklabilni bio je najčešći cilj, koji je postavilo 147 kompanija. Ali samo 22 kompanije bile su na putu da ga postignu.

- Postoji ogromna razlika između reciklabilnosti koja je teoretski ili tehnički moguća, i reciklabilnosti u praksi i u velikim razmerama - upozorava Venki Kidi, suosnivač kompanije Ubuntoo dodajući da kompanije treba da definišu reciklabilnost kako bi potrošači mogli da vrate ambalažu na reciklažu.

Izveštaj je pokazao i da 43 kompanije istražuju ponovnu upotrebu ambalaže u pilot projektima, uključujući formate bez ambalaže i formate za ponovno punjenje. Ali ovi demo projekti nisu deo svakodnevne poslovne prakse, navode autori.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti