Transport robe iz Kine se preselio na kopno – Šta je isplativije železnica ili drum?

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Broj vozova koji putuju na relaciji centralna Kina-Evropa udvostručio se u prvoj polovini 2019. godine. Broj teretnih vozova koji su iz centralne Kine, preko Žengžoua, putovali za Evropu povećao za 90,5% (539 vozova) u prvoj polovini ove godine.

Između januara i juna 2019. godine, 539 vozova prošlo je kroz Žengžou u kineskoj Henan provinciji na putu za Evropu, što znači da je došlo do povećanja od 90,5% u odnosu na isti period prošle godine. Vozovi su prevezli 230.000 tona tereta ukupne vrednosti od 1,40 milijardi evra.

Žengžou se 2013. godine pridružilo kinesko-evropskoj inicijativi „Jedan pojas, jedan put“. Trenutno pruža usluge prevoza u više od 100 gradova u Evropi i centralnoj Aziji.

Dinamično povećanje broja vozova koji putuju iz Kine u Evropu

Prema podacima kineskih železnica, u periodu od 2011. do 2016. godine, broj vozova koji su godišnje putovali iz Kine u Evropu iznosio je 17, 42, 80, 308 i 1.702 vozova. Nagli porast zabeležen je u 2017. godini, kada je 3.673 vozova poslatoza Evropu. U 2018. godini, ova brojka je porasla za 73%, na 6.363 vozova.

Struktura transporta takođe se promenila. Povećan je uvoz robe kao što su odeća, obuća, automobilski delovi, poljoprivredni proizvodi, hrana, drvo, nameštaj, hemikalije i industrijski proizvodi.

Glavni razlog povećanja prometa na relaciji Kina-EU

Do naglog porasta potražnje kontejnerskog transporta kineske robe došlo je, između ostalog, i zbog smanjenja transportnih usluga. Cena jednog FEU-a (ekvivalent kontejnera od 40 stopa) u proseku je pala sa 8.100 evra u 2011. na 4.300 evra u 2012, pre nego što se stabilizovala na oko 5.000 evra po FEU.

Prema prognozi stručnjaka iz Evroazijske razvojne banke, trenutne cene kontejnerskog prevoza iz Kine u Evropu ostaće na snazi do kraja 2020. godine. Međutim, moguće je da će nakon toga doći do smanjenja cena.

Kamionski, ipak, povoljniji?

Holanđani tvrde da je drumski prevoz između Evrope i Kine isplativiji od željezničkog i vazdušnog. Logistički operater Ceva Logistics proširio je svoju ponudu i na drumski prevoz između Evrope i Kine. Testovi su pokazali da je taj vid prevoza profitabilan.

U periodu mart-april ove godine kompanija je realizovala 16-dnevnu rutu od Kine do Španije, prevozeći 7 tona odeće.

– To je bio poslednji zvanični test naše nove transportne usluge Kina-Evropa pre početka redovnog servisa – rekao je početkom aprila Torben Bengtsson, potpredsednik kompanije Ceva Logistics Severne Azije.

– Zajedno sa našim partnerom Alblas International Logistics, ovom jedinstvenom uslugom dodatno ćemo proširiti prisustvo u sektoru drumskog saobraćaja. TIR kamion će značajno promeniti logistički tok naših kupaca – dodao je.

Prema rečima Kelvina Tanga, direktora drumskog i železničkog sektora u kompaniji Ceva Logistics u Severnoj Aziji, nova usluga drumskog prevoza ima široke tržišne izglede.

– Ovo je alternativa vazdušnom i železničkom saobraćaju. U odnosu na vazdušni saobraćaj, troškovi drumskog prevoza su 40% niži i najmanje 10 dana brži od železničkog saobraćaja – kaže Kelvin Tang.

Ceva će prevozi robu kamionima na relaciji Kina-Evropa u oba smera dva puta nedeljno, s fiksnom ili fleksibilnom početnom i završnom tačkom, u skladu sa potrebama klijenta.

 

Izvor: plutonlogistics.com

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti