Suecki kanal beleži pad prometa od 45%, traži povratak velikih brodara

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Uprava za Suecki kanal (SCA) uputila je poziv danskom brodaru Maersk da postepeno obnovi tranzit kroz kanal, nakon što su višegodišnji bezbednosni rizici i napadi u Crvenom moru izazvali značajan pad prometa i prihoda.

Tokom sastanka s danskim ambasadorom Larsom Bo Møllerom, predsednik SCA general Osama Rabie istakao je dugogodišnje odnose s Maersk-om i pozvao kompaniju da se "inicijativno i postepeno" vrati u Suecki kanal.

Ambasador je tom prilikom naglasio da je povratak neminovan, jer kanal i dalje ostaje ključna arterija svetske trgovine, piše pomorac.hr, pozivajući se na maritime-executive.com.

Maersk i njegova podružnica APM Terminals već godinama posluju u regionu, upravljajući kontejnerskim terminalom u Istočnom Port Saidu, koji se trenutno proširuje kako bi povećao konkurentnost.

Podsetimo, Maersk je 15. decembra 2023. obustavio plovidbu kroz moreuz Bab el-Mandeb nakon niza napada na brodove.

Najteži incident dogodio se 30. decembra, kada je brod Maersk Hangzhou pogođen neidentifikovanim projektilom i bio meta pokušaja piratskog ukrcavanja. Iako je napad uspešno odbijen uz pomoć mornaričkog helikoptera, kompanija je odlučila da sve svoje brodove preusmeri oko Rta Dobre nade.

Uprkos kratkim pokušajima povratka, bezbednosna situacija u regionu ostala je nestabilna. Čak su i brodovi Maersk Line, Limited – koji prevoze teret za američku vladu – nastavili da budu mete napada, uključujući i incident s brodom Maersk Sentosa u julu 2024. godine.

Dok su pojedini brodari, poput CMA CGM, delimično obnovili tranzite uz zaštitu evropske misije EUNAVFOR Aspides, Maersk i dalje čeka jasne bezbednosne garancije pre nego što ponovo započne redovan prolazak.

Egipatski finansijski podaci pokazuju da su u prvoj polovini 2025. godine prihodi Sueckog kanala iznosili 1,8 mlrd USD – što je samo 1,4% manje nego godinu ranije.

Međutim, na nivou cele fiskalne 2024/2025. godine pad je bio drastičan – čak 45,5% – s ukupnim prihodom od 3,6 mlrd USD.

Broj tranzita smanjen je za 38,5%, na oko 12.400 brodova, dok je neto tonaža opala za više od 55%.

Uprava kanala sada ulaže napore da ponovo pridobije najveće svetske brodare i povrati poverenje u bezbednost plovidbe kroz jedno od najvažnijih pomorskih čvorišta na svetu.

Izvor: eKapija

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti