Punjenje gorivom nove generacije TPG brodova za prevoz kontejnera počelo u Roterdamu

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

CMA CGM grupa je započela značajan program izgradnje nove klase plovila koja kao gorivo koriste tečni prirodni gas (TPG) u okviru napora da se energetska tranzicija u brodskoj industriji podigne na viši nivo.

Punjenje gorivom broda CMA CGM JACQUES SAADE, najvećeg TPG broda za prevoz kontejnera na svetu i glavnog broda kompanije CMA CGM, započelo je 12. novembra 2020. godine u Roterdamu. Luka u Roterdamu imaće ključnu ulogu u snabdevanju gorivom TPG flote kompanije CMA CGM, koja obavlja redovan transport između Azije i Evrope.

Flota of 26 TPG brodova za prevoz kontejnera do 2022.

Novembra 2017, Rodolphe Saade, predsednik i CEO grupe CMA CGM, doneo je vizionarsku odluku da naruči devet brodova za prevoz kontejnera kapaciteta 23.000 jedinica ekvivalenta dvadeset stopa (twenty-foot equivalent units – TEU), na TPG pogon, što je bio presedan za plovila te veličine.

Ovaj pionirski poduhvat vezan za flotu kompanije rezultat je sedmogodišnjeg istraživanja i razvoja. Flota će obavljati transport na čuvenoj liniji ove grupe Francuska-Azija (French Asia Line – FAL 1), koja povezuje Aziju sa Evropom. Na ovoj liniji, transport se odvija nedeljno, sa 13 narudžbina u periodu od 84 dana. Ovih devet plovila biće upisana u Međunarodni francuski registar (RIF).

Nakon ove rekordne narudžbine devet brodova za prevoz kontejnera kapaciteta 23.000 TEU, uključujući CMA CGM JACQUES SAADE i CMA CGM CHAMPS ELYSEES, koji je nedavno isporučen, grupa CMA CGM sada ima sedam TGP brodova za prevoz kontejnera, a do 2022. imaće flotu of 26 brodova za prevoz kontejnera različitih veličina.

TPG, vizionarska odluka da se sačuva kvalitet vazduha i uvede izvor energije sa svetlom budućnošću

TPG je trenutno najmodernije rešenje u industriji kada je reč o očuvanju kvaliteta vazduha. On omogućava smanjenje količine sumpor-dioksida i emisije finih čestica od 99% i emisije azot-oksida od 85%, što prevazilazi regulative koje su trenutno na snazi. TPG takođe pruža trenutni odgovor na problem klimatskih promena. Plovilo koje koristi TPG kao gorivo ispušta do 20% manje CO2 nego drugi sistemi. Korišćenje ove tehnologije predstavlja jedan od prvih koraka kojima grupa CMA CGM planira da postigne svoj cilj da bude "carbon-neutral" (da ne ispušta ugljen-dioksid) do 2050. Ova odluka dokazuje da je grupa CMA CGM rešena da podrži energetsku tranziciju u brodskom sektoru.

Prvi u svetu: početak dosad najvećeg poduhvata punjenja brodova TPG-om

U Roterdamu, CMA CGM izvodi dosad najobimniji poduhvat punjenja gorivom brodova za prevoz kontejnera. CMA CGM JACQUES SAADE, koji ima tank od 18.600 kubnih metara, biće napunjen TPG-om dok se odvijaju uobičajeni lučki prihvatni radovi. Kada se punjenje završi, brod će nastaviti svoju prvu plovidbu, koja je ja započela nakon što se pridružio floti 22. septembra.

CMA CGM uspostavlja novo TPG čvorište svetske klase za brodsku industriju u Roterdamu

CMA CGM želi da uspostavi jedan pravi centar izvrsnosti kada je u pitanju TPG za brodsku industriju. Luka u Roterdamu postaje čvorište svetske klase za TPG, koje će podići energetsku tranziciju u brodskoj industriji na viši nivo. Morska luka u Marseju (Marseille-Fos Port) takođe će postati čvorište za punjenje gasom plovila grupe CMA CGM.

- Energetska tranzicija je već započela u grupi CMA CGM. Od danas, naš glavni brod koristi tečni prirodni gas. Do 2022, naša TPG flota brojaće 26 brodova. Kroz ovu inicijativu, mi kao kompanija direktno odgovaramo na ekološke izazove sa kojima se suočavamo. Osim što je pouzdan, TPG je najbolja dostupna tehnologija za osetno poboljšanje kvaliteta vazduha i doprinos borbi protiv globalnog zagrevanja - rekao je Rodolphe Saade, predsednik i CEO grupe CMA CGM.

 

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti