Nova Euro 7 norma ukida privilegije za električne automobile

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Od 2026. godine električni automobili više se neće smatrati vozilima bez emisija štetnih gasova.

Nova Euro 7 norma prvi put uvodi granične vrednosti i za električna vozila, što predstavlja revolucionarnu promenu u evropskoj autoindustriji.

U evropskoj autoindustriji gotovo preko noći će se sve promeniti. Po prvi put, električni automobil, do sada potpuno zaštićen i izolavan od standardna, takođe postaje zagađivač.

Fokus na habanju kočnica

Tako će ga barem smatrati nova norma Euro 7 koja postepeno stupa na snagu od 2026. godine, uzimajući novi pravac delovanja koji će bez sumnje biti iznenađujući.

Po prvi put u istoriji evropske legislative o emisijama, električna vozila, do sada uvek smatrana vozilima bez lokalnih emisija, takođe će morati da se suoče sa graničnim vrednostima.

Razlog se ne nalazi u motoru, niti u CO2 emisijama ili azotnim oksidima.

Umesto izduvnih gasova, fokus je na habanju kočnica i pneumatika.

Procesi kočenja proizvode mikročestice koje se oslobađaju u vazduh, dok se tokom vožnje sitne čestice odvajaju od guma i završavaju u okolini.

Pod upitom i neki materijali

Teški električni SUV (često premašuje 2,2 tone) proizvodi više čestica nego lakši automobili.

Električni SUV može zagađivati više od modernog kompaktnog dizel automobila kada se gleda habanje kočnica i pneumatika.

Time će nestati privilegije za vlasnike baterijskih vozila koje trenutno uživaju.

Euro 7 pokazuje da "potpuno čist automobil" ne postoji. Ova nova struja ne nastoji da rehabilituje motor sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi, ali pokazuje koliko će drugačije da funkcioniše nova norma Euro 7.

Neće se više fokusirati samo na izduvne gasove, već na čitav lanac emisija, što će diskusiju udaljiti od auspuha i fokusirati se više na masu vozila i upotrebu materijala.

Izvor: eKapija

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti