Nova Euro 7 norma ukida privilegije za električne automobile
Od 2026. godine električni automobili više se neće smatrati vozilima bez emisija štetnih gasova.
Nova Euro 7 norma prvi put uvodi granične vrednosti i za električna vozila, što predstavlja revolucionarnu promenu u evropskoj autoindustriji.
U evropskoj autoindustriji gotovo preko noći će se sve promeniti. Po prvi put, električni automobil, do sada potpuno zaštićen i izolavan od standardna, takođe postaje zagađivač.
Fokus na habanju kočnica
Tako će ga barem smatrati nova norma Euro 7 koja postepeno stupa na snagu od 2026. godine, uzimajući novi pravac delovanja koji će bez sumnje biti iznenađujući.
Po prvi put u istoriji evropske legislative o emisijama, električna vozila, do sada uvek smatrana vozilima bez lokalnih emisija, takođe će morati da se suoče sa graničnim vrednostima.
Razlog se ne nalazi u motoru, niti u CO2 emisijama ili azotnim oksidima.
Umesto izduvnih gasova, fokus je na habanju kočnica i pneumatika.
Procesi kočenja proizvode mikročestice koje se oslobađaju u vazduh, dok se tokom vožnje sitne čestice odvajaju od guma i završavaju u okolini.
Pod upitom i neki materijali
Teški električni SUV (često premašuje 2,2 tone) proizvodi više čestica nego lakši automobili.
Električni SUV može zagađivati više od modernog kompaktnog dizel automobila kada se gleda habanje kočnica i pneumatika.
Time će nestati privilegije za vlasnike baterijskih vozila koje trenutno uživaju.
Euro 7 pokazuje da "potpuno čist automobil" ne postoji. Ova nova struja ne nastoji da rehabilituje motor sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi, ali pokazuje koliko će drugačije da funkcioniše nova norma Euro 7.
Neće se više fokusirati samo na izduvne gasove, već na čitav lanac emisija, što će diskusiju udaljiti od auspuha i fokusirati se više na masu vozila i upotrebu materijala.
Izvor: eKapija









