Kako najbolje iskoristiti Crni petak? Saveti za mala preduzeća i preduzetnike
Ako ste vlasnik male firme ili samostalni preduzetnik - Crni petak je odlična poslovna prilika za vas, bilo da ste frizer, mehaničar, izrađujete ručno rađen nakit, radite kao konsultant, posedujete malu radnju sa garderobom ili pekaru.
Ne potcenjujte potencijal ovog prodajnog perioda da privučete nove kupce, podstaknete prodaju i poboljšate odnose sa postojećim klijentima.
Ne propustite da iskoristite šoping-groznicu za Crni petak - na ove načine:
Saveti za mala preduzeća i samostalne preduzetnike:
· Proverite da li je vaša veb stranica ili onlajn prodavnica potpuno spremna za povećano interesovanje klijenata i da li vaš sistem funkcioniše besprekorno.
· Planirajte kapacitete za pružanje vaših usluga kako biste izbegli preopterećenje, kao i dovoljne zalihe i mogućnost pravovremene isporuke, ukoliko nudite asortiman proizvoda.
· Budite jasni u predstavljanju uslova ponude, rokova isporuke ili izvršenja usluga i mogućnosti povraćaja robe.
· Ponudite pakete, ne samo popuste. Na primer: šišanje + farbanje; kompletan pregled automobila + zamena ulja; poklon-vaučeri; besplatne početne konsultacije.
Napravite svoj Poslovni nalog na Viberu, dodajte opis i proizvode ili usluge u katalog. Ne zaboravite da naznačite aktuelno radno vreme i tačnu kategoriju kako bi vas klijenti lako pronašli na Viber Tržnici.
· Dosegnite širu publiku putem reklama. Ako želite da privučete više ciljnih kupaca, razmislite o zakupu reklamne kampanje na Viberu. Viberov Menadžer oglasa nudi posebnu promotivnu ponudu povodom Crnog petka - ostvarite 20% popusta na kampanju kada potrošite 500 evra ili više. Koristite promotivni kod BlackFridayEU25 do 30. novembra 2025. godine.
Ova jednostavna i efikasna platforma može vam pomoći da povećate vidljivost i privučete nove kupce na svojim ciljnim tržištima - bilo da ste vlasnik preduzeća ili nezavisna agencija koja objavljuje oglase za svoje klijente. U Srbiji su biznisi iz različitih industrija uspešno sprovodili kampanje radi promocije svojih proizvoda i usluga, a naročito se ističe sektor maloprodaje.
· Analizirajte rezultate nakon završetka Crnog petka - prodaju, zakazane termine i saobraćaj na vašim platformama.
Ovi uvidi pomoći će vam da optimizujete buduće promotivne aktivnosti.Svakog poslednjeg petka u novembru milioni ljudi širom sveta pripremaju se za jedan od najvećih šoping događaja u godini.
Začeci Crnog petka potiču iz 1950-ih, iz Filadelfije, gde je gradska policija koristila ovaj termin da opiše gust saobraćaj i vrevu koji su sledili posle praznika Dana zahvalnosti, kada je veliki broj ljudi kupovao poklone za Božić.
Maloprodaje su ubrzo prepoznale potencijal ovog trenda i počele da nude atraktivne popuste, a do 1980-ih ovaj dan postao je zvanični početak sezone prazničnih kupovina u Sjedinjenim Američkim Državama.
U Srbiji je Crni petak zaživeo znatno kasnije - pre nešto više od 10 godina - ali je brzo postao jedan od najiščekivanijih perioda za kupovinu, ne samo tog dana, već i tokom cele nedelje koja mu prethodi i sledi.









