Humanoidni robot reguliše saobraćaj na prometnoj raskrsnici u Kini
Novi saobraćajni robot kog pokreće veštačka inteligencija počeo je s radom na ulicama Hangdžoua, kineskog tehnološkog centra, čime je otvorio novo poglavlje u urbanoj automatizaciji.
Nazvan Hangxing No. 1, humanoid visok 1,8 metara sada stoji na prometnoj raskrsnici ulica Binsheng i Changhe u okrugu Binjiang, gde usmerava saobraćaj, otkriva prekršaje i izdaje pristojna glasovna upozorenja, navode kineski mediji.
U gradu od skoro 12 miliona stanovnika, mnogi se kreću velikom brzinom na motociklima i u automobilima, tako da protok saobraćaja ostaje dugogodišnji izazov.
Neobičan izgled i uloga robota brzo su izazvali znatiželju i debatu među lokalnim stanovništvom.
Opremljen kamerama, senzorima i signalizacijom zasnovanom na gestovima, robot je programiran da podrži ljudske policajce tokom najvećeg kretanja vozila, trotineta i pešaka.
Njegovi pokreti, uključujući signale za zaustavljanje, nastavak vožnje pravo ili čekanje, modelovani su prema pravim policajcima, što mu omogućava da oponaša standardizovane komandne gestove.
Takođe, može da aktivira digitalnu zviždaljku i sinhronizuje svoje instrukcije s postojećom mrežom semafora.
Prema NotebookChecku, Hangxing No. 1 radi više od samog signaliziranja vozačima, jer takođe prati usklađenost u realnom vremenu.
Sistem može da otkrije uobičajene prekršaje kao što su vozači bez kaciga, vozači koji prelaze linije zaustavljanja i prelasci pešaka preko ulice. Kada uoči prekršaj, robot izdaje smiren, unapred snimljen podsetnik osmišljen da ispravi ponašanje.
Mašinu napaja zamenjivi baterijski sistem koji omogućava otprilike šest do osam sati rada, što je dovoljno da pokrije najprometnije periode dana pre nego što se samostalno vrati na stanicu za punjenje.
Hangxing br. 1 radi pod čvrsto integrisanim softverskim sistemom koji kontinuirano prati svoju okolinu.
Kamere šalju slike uživo u AI model, koji može da uoči probleme poput vozila koja prolaze pored zaustavnih linija, pešaka koji prelaze ulicu na crveno svetlo ili biciklista koji ulaze u nesigurne zone.
Kada se otkrije prekršaj, incident se evidentira i prosleđuje u policijsku bazu podataka. Tokom ranih faza implementacije, ljudski policajac ostaje u blizini i interveniše samo kada pristojna zvučna upozorenja ne uspeju da isprave ponašanje.
Prema rečima člana osoblja saobraćajne brigade, donošenje odluka robota se s vremenom poboljšava.
Inženjeri pregledaju snimke kako bi poboljšali njegovu procenu i smanjili lažne okidače, problem koji je uočen tokom početnih oktobarskih testiranja kada su senke i vetar povremeno zbunjivali sistem, piše Techeblog, prenosi Klix.ba.
Integracija s platformom City Brain u Hangdžou pruža robotu pristup široj urbanoj mreži, omogućavajući prediktivne odgovore, na primer, slanje upozorenja ili prilagođavanje ponašanja ako semafori u blizini zakažu.
Programeri kažu da je gotovo svaka komponenta, od kućišta otpornog na vremenske prilike do kontrola pokreta i višejezičnog glasovnog sistema, izgrađena posebno za ulogu robota na ulicama.
Zvaničnici kažu da će robot nastaviti da usavršava svoje sposobnosti kroz podatke prikupljene uživo na raskrsnici.
Buduća ažuriranja mogla bi integrisati velike jezičke modele, omogućavajući im da odgovaraju na pitanja, pružaju smernice ili podržavaju edukaciju o javnoj sigurnosti.
Izvor: 021









