Evropski poslovni festival - CEBIT 2018

Komentari: 0

Hanover je ovog leta u periodu od 11. do 15. juna IT centar sveta zahvaljujući sajmu CEBIT. Tokom trajanja ovog sajma Hanover jeste grad koji za nedelju dana ugosti onoliko gostiju koliko skoro ima i stanovnika. Ranije se CEBIT održavao u aprilu ali ove godine, pored novog koncepta sajma u kome je sajam zamišljen kao festival novih tehnologija, datum je pomeren za jun mesec, kako bi sajam izašao i van hala.

Redakcija časopisa Industrija se i ove godine nalazi na licu mesta zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji sa kompanijom ProExpo, predstavniku CEBITA za Srbiju i Crnu Goru.

Jedna od novina ovog sajma je manifestacija „d!kampus", neka vrsta mešavine sajamskog kampa i neki mediji kažu vašara, ali da, može se reći tako, vašara sa koncertima i žurkama. Veliki panoramski točak i puno štandova sa hranom i pićem na neki način i potvrđuje taj naziv.

Samo što na ovom vašaru pored koncerata, hrane i pića, mogu se videti i 500 svetlećih intelovih dronova na nebu, koji gaseći i paleći osvetljenje izgledaju lepše nego vatromet, a onda na nebu iznad vas ispišu ime kompanije Intel. Na ovom vašaru IBM vas sa stolovima i stolicama podiže na visinu od 50 metara (IBM Cloud Lifter) da biste imali najlepši pogled. Kompanija SAP vas vozi svojim velikim panoramskim točkom... Svakako je utisak za „d!kampus" jako pozitivan i vidno je da svima koji učestvuju ili posete sajam prija ova vrsta poslovnog druženja i opuštanja nakon zatvaranja štandova.

Naravno da nije samo to glavni utisak ovog sajma, koji godinama ima svoj brend koji spaja nove tehnologije, IT i industriju, tj. predstavlja raznovrsne načine primene tih tehnologija u mnogim sferama života, društva i industrije. Glavne teme na sajmu su veštačka inteligencija, humanoidni roboti, autonomna vožnja, dronovi, čuveni i stalno pominjani blockchain. Čuveni “lanac” koji sve intrigira, bio je jedna od zvezda debata i predstavljanja njegovog potencijala. Pored ovih tema tu su i stalne demonstracije najnovijih tehnoloških rešenja u proizvodnji i logistici. Izlagača je na ovogodišnjem CEBIT-u bilo manje nego inače, ali oko 2 500 izlagača iz oko 70 zemalja svakako ovaj sajam učinili su impozantnim.

CEBIT 2018 pokriva sve aspekte digitalne tehnologije i sastoji se iz više zasebnih celina:

•d!conomy – predstavlja centralni deo CEBIT-a namenjen je B2B predstavljanju, povezivanju kompanija i generisanju lead-ova.

•d!tec – deo posvećen startapovima i kompanijama koje nude svoja inovativna rešenja, predstavio se u tri hale. Učešće je uzelo više od 350 startapova koji su predstavili svoje ideje i potrudili se da stvore mogućnost za povezivanje sa investitorima.

•d!talk – platforma gde su se okupili govornici iz različitih zemalja, odnosno globalni mislioci i poslovni eksperti, a najavljeni su i pioniri digitalizacije, koji će razmenjivati svoja mišljenja.

i već pomenuti d!campus – odigrava se na zatvorenom i otvorenom prostoru i pokazaje festivalski deo CEBIT-a, sa dosta bina za nastupe bendova i dj-eva, kioscima sa raznovrsnom hranom, uličnim umetnicima i ostalim zabavnim sadržajima. U osnovi manifestacija je posvećena elektronskoj zabavi u najširem smislu, i uz opuštenu atmosferu učesnici mogu ostvariti međusobnu interakciju i komunikaciju.

Ponedeljak kao prvi dan CEBIT-a bio je rezervisan za medije, političare i veče dobrodošlice za kompanije koje izlažu na ovom sajmu. Izložbeni deo programa otvoren je svakog dana od 10h do 19h dok je d!campus otvoren do 23h, a ulaznica za sajam važi za sve četiri pomenute oblasti.

Prema rečima direktora CeBIT-a i člana upravnog odbora Deutsche Messe-a Olivera Frezea, novi CeBIT je konferencijski i mrežni događaj, jednostavno rečeno, sve u jednom, a takav format čini digitalizacijsko putovanje koje je stvarno impresivno iskustvo.

U ponedeljak je predstavljena i šesta po redu CEBIT nagrada za inovaciju od strane Federalnog ministarstva Obrazovanja i Istraživanja (BMBF) i Deutsche Messe-a. Ukupni nagradni fond od 100 000 evra dodeljen je mladim programerima čije su inovativne IT ideje oduševile i osvojile stručni žiri svojom kreativnošću.

Prva nagrada u iznosu od 50 000 evra dodeljena je timu AIPARK app. Ovaj tim napravio je aplikaciju koja podržava vozače koji traže parking mesto. Aplikacija pristupa podacima koji obuhvataju 60 miliona parking mesta i time pomaže u smanjenju zagađenja gradskog prometa i zagađenja okoline. Anja Karliček (Anja Karliczek), savezni ministar Obrazovanja i Istraživanja, dodelila je nagradu pobedničkom timu na večeri dobrodošlice.

Drugog i tećeg dana, u obilasku CEBIT-a, moglo se čuti da se debatuje o nekoliko tema. Jedno od pitanja na debati je kada će mašine biti inteligentnije od ljudi? Sve to i dalje zvuči pomalo kao scenario iz nekog sf filma, ali na CEBIT-u posetioci mogu videti kakve su neograničene mogućnosti koje nudi veštačka inteligencija (AI) i kako se te mogućnosti mogu iskoristiti za nove poslove.

Granica između realnosti i virtualne stvarnosti nikada nije bila tanja nego na ovogodišnjem CEBIT-u. Poslovni savetnici vide svetlu budućnost za virtuelnu stvarnost, a brojne IT kompanije rade na širokom dijapazonu ideja, gde veštačka inteligencija može da se ponudi u prvenstveno komercijalne svrhe. Virtuelna stvarnost je kao uspavani div koji se polako budi. Zato što se tek sada pokazuje kakav uticaj može imati i na nauku i na društvo u celini.

Kao i uvek, najveće polemike su bile oko bezbednosti podataka, gde su se različiti stručnjaci smenjivali u debatama o čuvenom “oblaku” i sigurnosti servera pri udarima hakera, industrijskoj špijunaži, a predstavljaju se i nova rešenja za sigurnost podataka. Sve ove tribine bile su otvorene za sve posetioce sajma.

Lanac koji je u stanju da promeni svet

Blokčejn (Blockchain) je u centar pažnje došao sa kriptovalutama, ali to što predstavlja siguran i neizmenjiv lanac podataka (niko nikada ne može da obriše ili izmeni ni jedan zapis u blokčejnu) predstavlja njegov veliki potencijal.

On predstavlja decentralizovanu bazu otpornu na krivotvorenje i izmenu podataka koja se svakog trenutka širi i sadrži sve veći broj zapisa transakcija.

Materna GmbH je na CEBIT-u 2018. godine sa svojim projektom „Citizen Blockchain“ pokušala da demonstrira kako se blokchain tehnologija može koristiti za evidenciju podataka građana i arhiviranje u sigurnom sistemu otpornom na krivotvorenje. Umesto transakcija koje se uvezuju u blokčejn kada su u pitanju kriptovalute, Materna je ovu tehnologiju upotrebila za evidenciju koncentracije čestica u vazduhu. Ove podatke im šalju građani, koji učestvuju u projektu, sa svojih ličnih stanica za praćenje kvaliteta vazduha i zauzvrat primaju „Citizen Blockchain“ tokene/žetone.

Oni mogu upravljati svojim žetonima putem aplikacije i upotrebiti ih kroz online kupovinu na mreži koju vodi opštinski organ.
U osnovi Materna ima za cilj da se pozicionira kao konsultant za primenu blokčejn tehnologije i radi sa javnim vlastima kako bi razvila praktične scenarije koji uključuju sistemsku integraciju, implementaciju i izbor tehnologije.

Kompanija ima za cilj da ponudi inovativne radionice i hakatone i da pomogne vlastima da iskoriste potencijal tehnologije blokčejna - ne zaboravljajući da navede kako to funkcioniše, osnovne mogućnosti za stvaranje dodatne vrednosti i potencijalne upotrebe.

A šta je ustvari u pitanju, ovo skupljanje podataka o česticama vazduha je ustvari samo jednostavan, naivan primer kako bi ustvari pokazali koliko je blokčejn lak i siguran sistem za čuvanje podataka i nude ga kao tehnologiju za čuvanje podataka u opštinama, katastrima, policijskim upravama, itd... a poenta je sledeća: ono što se jednom upiše u blokčejn ne može niko nikad da izmeni i tu je veliki potencijal.

Problem je što se ovo, kad je u pitanju kriptolavuta, čuva na mnoštvu kompjutera u svetu – decentralizovano, a ni jedna opštinska vlast ili policijska uprava, to verovatno neće dozvoliti...

Samim tim pretpostavka je da će se njima nuditi centralizovano rešenje - da blokčejn stoji kod njih i da se u njega upisuju podaci o građanima, njihovoj imovini itd... To je naravno samo pretpostavka, a vreme će pokazati na koji način će se iskoristiti u sferi društva ova tehnologija.

Pored mnoštva međunarodnih izlagača, na ovogodišnjem CEBIT-u bila je prisutna i kompanija FSD iz Novog Sada. Kompanija postoji od 2010. godine i ovo im je četvrto pojavljivanje na ovom sajmu.

Kompanija FSD razvija složene veb aplikacije a softverski proizvodi koje nude stranim tržištima su eCommerce, ERP i CRM rešenje. eCommerce, F-leader predstavlja modularni web shop za B2B i B2C potrebe. Predstavili su i uslugu application migration, koja predstavlja konvertovanje aplikacija sa starih na nove tehnologije, uz preuzimanje svih postojećih podataka. Pored ovoga kompanija FSD se bavi i razvojem blokčejn (blockchain) tehnologija i Nearshore outsourcing-om.

Po rečima direktora Branka Mitrovića, prilikom prva dva predstavljanja na sajmu CEBIT bili su dosta manja kompanija nego što su danas, nisu napravljeni neki veliki poslovi, ali su skupljena iskustva, kako postaviti i pozicionirati štand, kako se predstaviti, a pored toga predstavljanje im je donelo i pojavljivanje u medijima i na taj način se čulo za ovu kompaniju, što im je svakako značilo. Treća godina je bila poslovno uspešna i napravljeni su kvalitetni kontakti. Ostaje da se vidi, kada se saberu utisci i proslede odgovori na poslovne upite, u kojoj meri će novi koncept sajma biti uspešan za ovu srpsku kompaniju.

Huawei je najavio na CEBIT-u 2018 pokretanje Hybrid Cloud rešenja za Microsoft Azure Stack. Povodom ove najave Kju Long (Qui Long) predsednik odeljenja IT Product Line Huawei je napomenuo da digitalna transformacija kompanije dobro napreduje, uključujući sve više i više industrija.

“Radna opterećenja servisa su sve raznovrsnija i menjaju se brže nego ikada pre. Veća efikasnost računarstva i agilnost su novi pokretači za računarske inovacije u industriji. Hibridno cloud rešenje za Microsoft Azure Stack kojeg je pokrenuo Huawei, ovog puta rešava probleme izazvane razlikama u privatnoj i javnoj cloud arhitekturi i značajno poboljšava efikasnost i agilnost računarstva između javnog i privatnog. U budućnosti će Huawei nastaviti da radi sa industrijskim partnerima kako bi konstantno poboljšavao efikasnost i agilnost hibridnog oblaka i zajednički pružio korisnicima inovativna rešenja koja će pomoći našim klijentima u ispunjavanju računarskih i regulatornih zahteva za rukovanje različitim radnim opterećenjima servisa kao što su Internet of things (IoT), Big data i veštačka inteligencija. Zajedno ćemo pomoći našim korisnicima da ubrzaju digitalnu transformaciju."

Još jedna interesantna stvar se desila na ovogodišnjem CEBIT-u. Uprkos politici i sankcijama Evrope prema Rusiji, o kojima se više i ne govori u tolikoj meri kao pre godinu dana, preduzet je veliki korak i sporazum o saradnji za CEBIT RUSIJA 2019 u Moskvi potpisan je na ovogodišnjem CEBIT-u u Hanoveru.
Događaj će se održati od 19. do 21. marta 2019. godine u Tehničkom parku Skolkovo, najvećem tehnološkom parku u Evropi. Program izlaganja CEBIT-a u Rusiji zasniva se na vrhunskim temama koje su i u Hanoveru.

Međunarodne IT kompanije imaju veliko interesovanje za rusko tržište, što čini CEBIT RUSIJA optimalnom platformom za pokretanje velikih poslova i velikih ulaganja. Memorandum o razumevanju, koji je potpisan tačno pre godinu dana, pokrenuo je bilateralnu saradnju kako bi konceptualizirao događaj koji je sada CEBIT RUSIJA 2019.

Ostaje da se vidi da li će CEBIT RUSIJA dostići visine kao i Nemački CEBIT, a mi se nadamo da ćemo vas sledeće godine izveštavati i sa ovog događaja.

Poslednji dan je rezervisan za utiske i priču o najsvetlijim trenucima sajma i najinteresantnijim temama ove manifestacije. Značajno je napomenuti i da su poslednjeg dana sajma cene ulaznica povoljnije jer je planirano da to bude dan za širi krug posetilaca, krajnjih potrošača i entuzijasta, prilika za upoznavanje novih tehnologija, komunikaciju i druženje na otvorenom. Digitalni petak uključuje je i posebne događaje, kao što su hakatoni, trke dronova i regrutni događaji za studente i mlade profesionalce.

Na osnovu posete ovom sajmu, impresija dolazi sama po sebi, iz čega proističe da je neophodno lično prisustvo na ovom sajmu i sastajanje direktno sa predstavnicima tehnologija koje mogu da se implementiraju u vaše poslovanje; takođe neophodan je i direktan razgovor o potrebama vašeg poslovanja i mogućnostima novih tehnologija. Šta je ono što vama treba i šta je ono što oni mogu za vas da urade, prilagode vašem poslovanju. Razlog ovome? Jednostavan, mrežno povezivanje je ključ uspeha i to se pokazuje na sajmovima unazad godinama.

Možda je ovo početak nove epohe za CEBIT, svakako su organizatori dosta uložili u novo ruho sajma, kao i u marketing. Propagiranje ideje ovog sajma kao što su mrežno povezivanje i B2B su odličan ključ uspeha. Ostaje da se vidi da li će isti entuzijazam organizatora deliti učesnici i posetioci.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti