Država olakšava korišćenje sistema E-otpremnica i elektronskog evidentiranja PDV-a

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Ministarstvo finansija raspisalo je tri tendera koja se tiču unapređenja sistema E-faktura.

Prvi tender odnosi se na unapređenje postojećih funkcionalnosti modula E-otpremnice.

U tenderskoj dokumentaciji se podseća da je Ministarstvo u prethodnom periodu implementiranu platformu za razmenu elektronskih faktura pod nazivom Sistem E-faktura nadogradilo sa modulom za E-otpremnice, čijim se uvođenjem, kako se navodi, optimizuju procesi praćenja i analize finansijskog i robnog poslovanja, te znatno smanjuju nepravilnosti u procesu izdavanja faktura i otpremnica.

Nove funkcionalnosti podrazumevaju tri nova modula - modul za centralno upravljanje korisnicima i pristupnim pravima (Admin aplikacija), modul sa dodatnim funkcionalnostima E-otpremnica i modul za putne naloge.

Dodatne funcionalnosti sistema E-otpremnica obuhvatiće sledeće pogodnosti:

Kreiranje e-otpremnice od fiskalnog računa ili fakture na SEF-u - korisniku se omogućava da na jednostavan način kreira otpremnicu koristeći postojeći fiskalni račun (putem QR koda) ili fakturu preuzetu sa SEF-a.

Funkcionalnost će biti dostupna putem native mobilne aplikacije za iOS i Android mobilne uređaje, kao nadogradnja postojeće aplikacije za privredu

Kapilarni transport - kapilarni transport podrazumeva transport koji obavlja operater prevoza.

Ukoliko dođe do izmena transporta u kontekstu lokacije, prevoznika ili prevoznih sredstava bez znanja pošiljaoca robe, operater prevoza je dužan da kreira nove otpremnice koje se pozivaju na originalnu.

Operater prevoza radi kreiranja otpremnice kapilarnog trasporta (roba treće strane) je trebalo da unese ID originalne otpremnice sa kojom se povezuje kao slobodan unos.

Nova funkcionalnost kreiranja otpremnice za robu treće strane iz postojeće originalne otpremnice uvodi automatizaciju prenosa podataka sa postojećih (originalnih) otpremnica, kreiranje povezanih otpremnica koje zadržavaju sve stavke iz originala i uštedu vremena i smanjenje grešaka pri unosu redudantnih podataka

Kopiranje stavki između otpremnica - ova funkcionalnost omogućava korisnicima da brzo i jednostavno kreiraju novu otpremnicu po uzoru na neku prethodnu

Moje otpremnice (za prevoznike) - ova funkcionalnost omogućava prevoznicima da u aplikaciji imaju pregled svih otpremnica u kojima su navedeni kao izvršioci transporta.

Uvezivanje dokumenata kroz sistem - cilj je omogućavanje korisnicima da se jednostavno kreću kroz sve dokumente koji su međusobno povezani u okviru procesa.

Otpremnica, kao vodeći dokument otpreme ima vezu sa svim ostalim dokumentima koji se tiču otpreme. Ova funkcionalnost obezbeđuje praćenje toka dokumenata, omogućava proveru kompletnosti procesa i olakšava rešavanje reklamacija i povrata robe.

Povrat robe - funkcionalnost povrata robe omogućava korisnicima da brzo i tačno kreiraju otpremnicu za robu koja se vraća dobavljaču ili isporučiocu, na osnovu prethodno primljene prijemnice.
Modul za putne naloge omogućiće kreiranje, upravljanje i arhiviranje putnih naloga, kao i evidenciju i upravljanje registrom vozila i vozača.

Tender je vredan 480 miliona dinara.

Obuke za prijave na PPPPDV module sistema E-faktura

Drugi tender odnosi se na nabavku licence za tehničku podršku za nadogradnju sistema E-faktura funkcionalnostima potrebnim za poluautomatsko prikupljanje podataka za elektronsko evidentiranje PDV-a (PPPPDV).

Ovo će, kako je navedeno, obezbediti tehničku podršku u vidu pismene ili usmene asistencije korisnicima koji pristupaju modulima putem API servisa radi povezivanja sistema korisnika (ERP, DMS i sl.) sa PPPPDV Modulima Sistema E-faktura.

U planu su obuke korisnika uživo ili putem alata za onlajn komunikaciju, kao i informisanje o načinima prijave na PPPPDV Module Sistema E-faktura i pružanje podršku prilikom korišćenja Portala za elektronski identitet građana.

Pobednik na tenderu je dužan da organizuje minimum 10 tehničkih radionica na kojima će praktično predstaviti funkcionalnosti PPPPDV Modula Sistema E-faktura.

Potrebno je da se korisnicima prikaže jasna slika njihovih dužnosti, koje se definišu važećim Zakonom o elektronskom fakturisanju i podzakonskim aktima.

Na radionicama će biti predstavljeni modalitet povezivanja sistema korisnika sa PPPPDV Modulima Sistema E-faktura putem API servisa koji će se koristiti za direktno povezivanje, a cilj je da se na ovaj način korisnici osposobe za samostalno obavljanje svih operacija.

Korisnici će dobiti i dokumentaciju u elektronskom obliku koja će im dati smernice i uputstvo za rad na PPPPDV Modulima Sistema E-faktura.

Takođe, nove funkcionalnosti podrazumevaju i da se korisnicima ukaže na neophodnost preduzimanja određenih aktivnosti u nadležnim institucijama, tj. registrima (Upravi za trezor, Agenciji za privredne registre, Poreskoj upravi itd) i prenesu precizne instrukcije za postupanje.

Posao je procenjen na oko 109,3 miliona dinara, detaljnije OVDE.

Treći tender koji je raspisalo Ministarstvo finansija, podrazumeva nabavku licenci za tehničku podršku za nadogradnju Sistema E-faktura i odnosi se na održavanje dodatne nadogradnje Sistema E-fakture. Tender je vredan 12,2 miliona dinara.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti