Dizni želi da pomoću veštačke inteligencije ubacite sebe u svoj omiljeni film
Korisnici aplikacije za generisanje videa kompanije OpenAI uskoro će moći da vide svoja lica pored likova iz Marvela, Piksara, Ratova zvezda i Diznijevih animiranih filmova.
To stoji u zajedničkom saopštenju startapa i Diznija.
Sora je aplikacija koju je napravio OpenAI, firma iza ChatGPT-a, i omogućava korisnicima da generišu video zapise do 20 sekundi na osnovu kratkih tekstualnih opisa. Startap je ranije pokušavao da ograniči ono što Sora pravi kako bi izbegao nelicencirani autorski materijal, ali bez mnogo uspeha, što je izazvalo pretnje tužbama od strane vlasnika prava.
Dizni je objavio da će investirati milijardu dolara u OpenAI i da će, prema trogodišnjem ugovoru koji možda vredi i više od te sume, licencirati oko 200 svojih kultnih likova - od R2-D2 do Stiča - kako bi korisnici mogli da ih koriste u aplikaciji za generisanje videa kompanije OpenAI, piše "Gardijan".
U trenutku kada u Holivudu vlada velika zabrinutost zbog uticaja veštačke inteligencije na egzistenciju scenarista, glumaca, umetnika za vizuelne efekte i drugih kreativaca, Dizni je naglasio da ugovor sa OpenAI ne pokriva lične sličnosti ili glasove stvarnih ljudi.
Ova najava predstavljena je kao izuzetna prilika da se fanovi osnaže.
Zamislite to kao kratke video zapise u Sori inspirisane fanovima, kako ih Dizni naziva u saopštenju - slično kao da napravite AI-generisanu verziju fotografije sa princezom Jasmin u Disney World-u. OpenAI je u svom saopštenju uključio i snimke ekrana ovakvih videa, pokazujući kako dve kompanije očekuju da ljudi koriste novu ponudu likova u aplikaciji. Sora već omogućava korisnicima da generišu videe koji uključuju njihov sopstveni lik.
Bob Iger, izvršni direktor Diznija, rekao je da će ovaj ugovor o licenciranju staviti "maštu i kreativnost direktno u ruke Diznijevih fanova na načine kakvi nikada ranije nisu viđeni".
Možda će čak postojati i šansa za širu publiku, jer bi neki videi koje su napravili fanovi mogli da se prikažu na striming servisu Dizni+, potez koji očigledno ima za cilj da konkuriše beskonačnim fidovima Tiktoka i Jutjub šortsa, koji često uključuju isečke popularnih TV emisija i filmova.
Izvor: 021









