Bosch: prodaja i rezultati ponovo na rekordnom nivou u 2018. godini

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch

 Prihodi od prodaje povećani na 77,9 milijardi evra
 Poslovna dobit dostiže 5,3 milijardi evra
 EBIT marža iz poslovanja stagnira na 6,9 procenata
 Autonomna vožnja: direktna ulaganja u vrednosti od 4 milijarde evra
 Elektromobilnost: prodaja će dostići 5 milijardi evra tokom 2025. godine
 Veštačka inteligencija: 4.000 stručnjaka za veštačku inteligenciju do 2021.

Bosch Grupa nastavlja uspešan put: uprkos teškim ekonomskim uslovima i slabosti tržišta, prodaja i rezultati tokom 2018. godine ponovo su dostigli prošlogodišnji nivo, koji je bio rekordan. Prema preliminarnim rezultatima, dobavljač tehnologija i usluga je prošle godine ostvario prodaju od 77,9 milijardi evra.

Na rezultate prodaje značajno su negativno uticali efekti deviznog kursa u iznosu od 2,1 milijarde evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, to predstavlja rast od 4,3 procenta. „Uprkos ekonomski nepovoljnom okruženju, kompanija Bosch je ostvarila dobre rezultate tokom 2018. godine. Prodaja i rezultati su ponovo na rekordnom nivou,“ izjavio je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH, govoreći o preliminarnim rezultatima na konferenciji za medije. „Kao lider u oblasti inovacija, želimo da oblikujemo promenu na našim tržištima, kako u tehnološkom, tako i u poslovnom smislu.

Naš strateški fokus na umrežavanje počeo je da se isplaćuje,“ dodao je Dener. Bosch je tokom 2018. godine prodao ukupno 52 miliona proizvoda koji imaju mogućnost umrežavanja, što je za 37 procenata više nego prethodne godine. Dobit od poslovanja pre oporezivanja (EBIT) dostigla je iznos od 5,3 milijardi evra tokom 2018. godine. To će verovatno uzrokovati EBIT maržu iz poslovanja od 6,9 procenata. „Bosch želi da se razvija bolje od tržišta i da obezbedi visok nivo prihoda, uprkos teškim ekonomskim uslovima koji se očekuju,“ izjavio je prof. Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika Upravnog odbora. „Planiramo da učinimo sve naše poslovne sektore još konkurentnijim, tako da možemo da finansiramo širenje našeg tehnološkog vođstva, a time i budućnost naše kompanije.

Automatizacija I: direktna ulaganja u vrednosti od 4 milijarde evra

Jedan od primarnih fokusa našeg sektora za istraživanje i razvoj je autonomna vožnja. Dok napreduje ka vožnji bez nezgoda, Bosch prati dve razvojne putanje. Prva se tiče sistema za asistenciju vozaču, koja će omogućiti delimično autonomnu vožnju privatnih vozila (nivoi automatizacije 2 i 3).

Kompanija Bosch je tehnološki i tržišni lider u ovoj oblasti. Bosch očekuje da ove godine ostvari prodaju od 2 milijarde evra na sistemima za pomoć vozačima. Druga razvojna putanja će dovesti do autonomne vožnje početkom sledeće decenije (nivoi automatizacije 4 i 5). „Autonomna vožnja će doneti velike promene kada je u pitanju individualna mobilnost. Otvoriće vrata za nove poslovne modele, kao što su robotaksiji i mobilnost zasnovana na šatlu,” objasnio je Dener.

Zahvaljujući tehničkoj složenosti automatizacije, Dener vidi ovu oblast kao budući fokus za ulaganja: „Tokom perioda do 2022. godine očekujemo direktna ulaganja u vrednosti od ukupno 4 milijarde evra.“ U kompaniji Bosch, oko 4.000  inženjera radi na autonomnoj vožnji.

Automatizacija II: sveobuhvatan ekosistem za usluge mobilnosti

Tržišni potencijal autonomne vožnje je ogroman: između 2015. i 2030. godine, mobilnost pojedinaca će se povećati za 50 procenata (izvor: ITF). Stoga tokom sledećih deset godina analitičari očekuju da tržište softvera i hardvera za autonomnu vožnju vredi oko 60 milijardi dolara (izvor: Roland Berger).

Do 2025. godine, veći deo od 2,5 miliona šatl-autobusa širom sveta biće bez vozača (izvor: Roland Berger). Stručnjaci predviđaju da će do 2035. godine prodaja u oblasti deljene mobilnosti dostići skoro 160 milijardi dolara (izvor: BCG). Bosch će nuditi i tehnologiju i usluge za ovaj oblik mobilnosti.

Bosch ekosistem za usluge mobilnosti već kombinuje rešenja i usluge za rezervaciju, plaćanje, parkiranje, punjenje, upravljanje, održavanje i sisteme za informisanje i zabavu. Jedna od ovih usluga je Convenience Charging, povezano rešenje za navigaciju i punjenje za električna vozila.

Prvi stalni kupac kompanije Bosch je nemački proizvođač električnih vozila Sono Motors. „Naša povezana rešenja znače da možemo elektromobilnost da učinimo prikladnom za svakodnevnu upotrebu“, izjavio je Dener.

Elektrifikacija I: vođstvo na masovnom tržištu

Tokom 2018. godine, kompanija Bosch je ugovorila 30 projekata za elektromobilnost u vrednosti nekoliko milijardi evra. Do 2025. godine, kompanija želi da udesetostruči prodaju u ovoj oblasti na ukupno 5 milijardi evra. „Naš cilj je da predvodimo masovno tržište u oblasti elektromobilnosti,” izjavio je Dener. U segmentu elektromobilnosti, nijedna druga kompanija nema tako bogatu ponudu kao Bosch. Ona pokreće najrazličitije sklopove, od bicikla do kamiona. Danas, na primer, više od milion automobila širom sveta opremljeno je električnim ili hibridnim komponentama kompanije Bosch. Dener dalje objašnjava: „U budućnosti, ljudi će govoriti da ne postoji nijedan električni automobil na planeti koji u sebi nema makar jedan Bosch deo.“ To se posebno odnosi na Kinu, najveće svetsko tržište za elektromobilnost, na kojem Bosch već vodi u segmentu putničkih vozila.

Kompanija je nedavno započela strateško partnerstvo za automatizovanu i električnu vožnju sa kineskim proizvođačem električnih vozila, kompanijom NIO. U Kini, kompanija Bosch će tokom 2019. godine takođe početi proizvodnju e-osovine, naročito kompaktnog rešenja za pogonsku osovinu namenjenu za električna vozila. Novorazvijena baterija od 48 volti ušla je u serijsku proizvodnju pre nekoliko nedelja. Već od 2030. godine, 20 procenata novih automobila u čitavom svetu biće delimično napajano preko sistema od 48 volti. Štaviše, sa kompletnom akvizicijom EM-motive GmbH, Bosch osnažuje poziciju na tržištu elektromobilnosti, koje ubrzano raste na globalnom nivou.

Elektrifikacija II: elektrifikacija transporta robe

Do 2030. godine, globalni promet robe će se skoro udvostručiti (izvor: ITF). „Želimo da kamioni budu moćni dok vuku teret, a ne predstavljaju teret za klimu ili kvalitet vazduha. Naravno, ključno rešenje je elektrifikacija,“ izjavio je Dener. Već od 2030. godine, jedno od četiri nova komercijalna vozila u svetu, a u Kini gotovo jedno od tri takva vozila, biće makar delimično na električni pogon.

Bosch će i ovde imati benefit: ponuda proizvoda kompanije za prevoz robe bez emisija uključuje napajanje od 36 volti za teretne e-bicikle, električne motore za laka komercijalna vozila, kao što su ulični skuteri nemačke pošte, e-osovina za lake i teške kombije, e-osovine za poluprikolice i u budućnosti, gorivne ćelije za kamione od 40 tona. „Bilo da je reč o delimično električnim vozilima, potpuno električnim ili električnim vozilima sa baterijom, gorivnim ćelijama, mi smo spremni za tržište,“ izjavio je Dener.

Veštačka inteligencija I: primarna oblast stručnosti kompanije Bosch

U budućnosti, Dener veruje da će jedna od primarnih oblasti stručnosti biti industrijska primena veštačke inteligencije (AI). „Do sredine sledeće decenije, želimo da svi naši proizvodi budu opremljeni veštačkom inteligencijom ili da veštačka inteligencija ima ulogu u razvoju i proizvodnji proizvoda. Istina, američke i kineske kompanije dominiraju sektorom veštačke inteligencije za potrošačku industriju,“ objasnio je Dener, „ali bez ekspertize u poznavanju saobraćaja, proizvodnje ili zgrada, njihov potencijal će zaostati za industrijskom veštačkom inteligencijom.“ Dener navodi da je kompanija Bosch postavila ambiciozne ciljeve: „Kao lider u oblasti inovacija, želimo da usavršimo veštačku inteligenciju i da se pridružimo globalnoj eliti.“ U tom pogledu, Bosch planira da učetvorostruči broj stručnjaka za AI koje zapošljava, sa 1.000 na 4.000 stručnjaka do 2021. godine.

Veštačka inteligencija II: uspeh u svemiru i na drumu

Zaposleni u Bosch centru za veštačku inteligenciju rade na oko 150 projekata. Jedan od ovih projekata je SoundSee sistem senzora. „SoundSee algoritam koristi mašinsko učenje kako bi čuo da li je nešto pokvareno,“ objašnjava Dener. Ovo omogućava da se precizno predvide kvarovi mašina, što smanjuje troškove održavanja i povećava produktivnost.

Rešenje SoundSee biće poslato na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) u maju ove godine. Bosch vidi mogućnosti komercijalne primene ovog rešenja u procesu proizvodnje, zgradama i automobilskoj industriji. Još jedan primer napretka u oblasti veštačke inteligencije je višenamenska kamera za autonomnu vožnju koja kombinuje algoritam za obradu slika sa metodama primene veštačke inteligencije. Rezultat je inteligentna kamera za automobil koja na primer može da primeti pešake i da odmah prepozna i predvidi njihovo ponašanje.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti