Barry Callebaut – iz Srbije do novih tržišta

Komentari: 0

Vodeći svetski proizvođač čokolada, uveliko radi na realizaciji svog projekta u ovom delu Evrope, tačnije u Srbiji.

To je bio odličan povod da porazgovaramo sa Stojanom Kemerom, generalnim menadžerom u kompaniji Barry Callebaut za Jugoistočnu Evropu.

Časopis Industrija: Koliko trenutno kompanija Barry Callebaut zapošljava ljudi u svetu i koja je visina investicije za fabriku u Novom Sadu?

Stojan Kemera: Barry Callebaut je vodeći svetski proizvođač visokokvalitetnih čokolada i kakao proizvoda, kompanija koja poseduje i upravlja 60 fabrika širom sveta, zapošljava 11.500 radnika i koja je ostvarila prodaju od 6,9 milijardi švajcarskih franaka (6,0 milijardi evra / 7,1 milijardi dolara) u poslednjoj fiskalnoj godini. 

Mi snadbevamo prehrambenu industriju (kompanije Nestle, Mondelez, Unilever su neke od naših ključnih klijenata) i sektor gastronomije (profesionalne korisnike u klasterima HoReKe, pekarstva i poslastičarstva).

Naš fokus je na istraživanju, razvoju i inovacijama - nedavno smo stvorili četvrti generički tip čokolade u svetu - rubi; kapitalna inovacija koja se dogodila u industriji čokolade nakon 80 godina (poslednja takva inovacija je bio izum bele čokolade).

Naša investicija u Srbiji je vredna oko 50 miliona evra.

Njome želimo ojačati naše poslovanje u regionu Jugoistočne Evrope, gde smo već od 2012. komercijalno prisutni, i kojom uspostavljamo regionalno čvorište za proizvodnju i inovacije.

Ulagaćemo u kapitalno intenzivan, izvozno orijentisan proizvodni pogon čokolade koji će doneti najnovije tehnologije koje postoje u sektoru.

Investiramo i u obrazovne kapacitete jer želimo olakšati inovacije proizvoda i prenos znanja na lokalnu prehrambenu industriju i ugostiteljski sektor.

Naši ljudi su temelj našeg uspeha - snaga naše organizacije potiče iz doprinosa svakog pojedinca.

Nastojimo da stvorimo konstruktivno okruženje uz poštovanje pojedinca, gde se podstiče stalni razvoj, strast, integritet, preduzetništvo i usmerenost na kupca.

Osoblje fabrike će se obučiti i steći tehničke veštine širom naše mreže proizvodnih pogona u inostranstvu, kao i mreže lokalnih / regionalnih edukativnih CHOCOLATE ACADEMY™ centara za čokoladu.

Časopis Industrija: U kojoj fazi su trenutno radovi?

Stojan Kemera: Planiramo da krajem jeseni budemo u mogućnosti da krenemo sa izgradnjom fabrike u Novom Sadu.

Fabrika će biti dizajnirana prema trenutno najsavremenijoj tehnologiji dostupnoj u industriji i uključiće najbolju poslovnu praksu iz naših proizvodnih pogona širom sveta, sa fokusom na pouzdanosti i efikasnosti.

Nabavka će se obaviti putem konkurentnog tendera, pri čemu ćemo koristiti samo renomirane dobavljače tehnologije koji se smatraju tržišnim liderima u ovom sektoru. 

Časopis Industrija: Da li je bilo dilema u odabiru zemlje u regionu? Zašto je odlučeno da se u Srbiji gradi fabrika?

Stojan Kemera: Odlučili smo da fabrika bude pozicionirana u severnom delu Srbije, jer je to centralna gravitacija sadašnjeg i budućeg portfelja klijenata.

Novi Sad se nametnuo kao očigledno rešenje ovog izazova, pre svega - zahvaljujući odličnom logističkom rešenju i postojanju visoko kvalifikovanog akademskog i ljudskog kapitala. 

Časopis Industrija: Vaša kompanija važi za lidera u održivoj proizvodnji čokolade. Kako će se novosadska fabrika uklopiti u globalna nastojanja grupacije?

Stojan Kemera: Održivost je u središtu poslovne strategije Barry Callebaut-a od kada su njene matične kompanije počele s radom pre više od 150 godina.

Barry Callebaut je više od čokolade i kakaa. To je socijalni projekat, koji obećava da će stvoriti održiv lanac vrednosti u proizvodnji čokolade do 2025. godine.

Naš cilj je da se dokažemo sposobnim za nekoliko stvari – da u potpunosti iskorenimo rad dece iz lanca snabdevanja, da izvučemo iz siromaštva više od pola miliona uzgajivača kakaa, da svedemo deforestaciju i štetne emisije ugljen-dioksida na nulu i pozitivno utičemo na smanjenje već nastalih negativnih posledica istih, kao i da svi sastojci, ne samo kakao, koje koristimo u našim proizvodima dolaze iz 100% održivog uzgoja.

Ovim projektom želimo da Srbiju pozicioniramo na mapu sveta, dokazujući da je zaista moguće napraviti fabriku koja može da doprinese ostvarivanju najmanje dva od ovih ambicioznih zadataka - stvoriti postrojenje koje ne doprinosi bilansu emisije ugljen-dioksida i koje će koristiti sirovine od održivih izvora - od kojih će značajan deo biti lokalnog porekla.

Časopis Industrija: Gde će se sve plasirati roba proizvedena u Novom Sadu?

Stojan Kemera: Geografska ekspanzija jedan je od strateških stubova kompanije i kroz ovu investiciju nameravamo da popunimo nedostajuću kariku u svojoj dobavljačkoj mreži.

Ona će nam dozvoliti da budemo blizu svojih klijenata u širem regionu i da ih efikasno snabdevamo visokokvalitetnom čokoladom i drugim konditorskim proizvodima.

Novosadska fabrika će biti je pozicionirana u središtu obuhvatnog područja, koje je definisano u dva nivoa - oblasti za koje će fabrika biti od primarnog značaja, odnosno dostavljanje će biće gotovo u potpunosti iz fabrike u Novom Sadu i oblasti gde će se postići sekundarne koristi, tj. zemlje koje se uglavnom opslužuju iz drugih proizvodnih pogona.

Strateška tržišta pružaju solidnu priliku Barry Callebaut-u da proširi svoje prisustvo, pri čemu 5 zemalja ima glavni značaj za korišćenje ove prilike mereno obimom potrošnje - Srbija, Bugarska, Rumunija, Grčka i Hrvatska. 

Časopis Industrija: Da li ste zadovoljni podrškom koju dobijate sa državnog, ali i lokalnog nivoa?

Stojan Kemera: Iz našeg iskustva, lokalne upravne institucije u Srbiji vrlo su profesionalne i usmerene na ostarivanje poslovnih ciljeva.

Pokazan je i visok stepen razumevanja potreba investitora.

Časopis Industrija: Da li se već sada zna šta ćete proizvoditi u Novom Sadu i da li će drugi proizvođači moći da koriste neke od Vaših usluga?

Stojan Kemera: Proizvodiće se širok asortiman proizvoda za konditorski industrijski i zanataski gastronomski spektar klijenata.

Tu spadaju pre svega čokolada, kompaundi i punjenja na bazi čokolade i kakaa. Pored samih proizvoda, međutim, mi svojim klijentima nudimo kompletna rešenja za održivi razvoj i relevantno pozicioniranje na tržištu.

Verujemo da je razvoj lokalne industrije kritični faktor uspeha za našu investiciju i naš poslovni model.

Mi to olakšavamo tako što omogućavamo našim klijentima da steknu fleksibilnost i izvrsnost u svom proizvodnom portfelju i omogućavamo im da stvore više dodatne vrednosti. Investicija će im omogućiti da imaju pristup najnaprednijoj tehnologiji za proizvodnju čokolade i da koriste fleksibilne proizvodne kapacitete.

Na ovaj način naši klijenti mogu da se fokusiraju na nizvodne funkcije u svom lancu poslovanja koje su pritom i glavne tačke dodavanja vrednosti, a posebno na razvoj novih proizvoda, marketing i optimizaciju lanca snabdevanja i efikasnost distribucije.

Cilj nam je da utičemo na inovacijske sposobnosti naših klijenata kroz osnivanje našeg prvog CHOCOLATE ACADEMY™ centra u neposrednom geografskom okruženju, koje će ponoviti uspeh naše prethodne 22 akademije koje rade širom cveta.

Akademije su centri za inovacije i razvoj proizvoda, motori za unapređenje poslovanja naših klijenata u kojima mogu da obrazuju i obuče svoju radnu snagu, dobiju pristup najnovijim trendovima u industriji i steknu konkurentsku prednost na lokalnom i međunarodnom tržištu. 

Časopis Industrija: Da li postoji plan da se neke od sirovina kupuju u Srbiji?

Stojan Kemera: Investicija će uposliti lokalne proizvođače sirovina, lokalne izvođače u sektoru transporta i logistike i mnogo dodatnih uslužnih biznisa.

Kada su u pitanju konkretne sirovine, kompanija uvozi kakao masu (kakao liker), kakao maslac i mleko u prahu iz inostranstva, koji su osnovni sastojci naših proizvoda.

Gde god je to moguće, nastojimo da koristimo sirovine lokalnog porekla - u slučaju Jugoistočne Evrope, to su mleko u prahu i šećer.

Trenutno u Srbiji možemo da nađemo pouzdane količine i partnere za nabavku šećera, ali ne i mleka u prahu, tu su lokalni kapaciteti za industrijsku proizvodnju minimalni i ne mogu odgovoriti našim potrebama ali nadamo se da će se to promeniti i da ćemo imati pozitivan uticaj na taj proces.



 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti