Sve o industriji iznajmljivanja automobila i kako je postala unosan posao

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Da li ste znali da iznajmljivanje automobila postoji duže od jednog veka? 

Nedugo nakon predstavljanja prvog automobila ljudi preduzetničkog duha su prepoznali potencijal ovih kočija bez konja i biznis modela iznajmljivanja. Rent a car Beograd je idealan način za prevoz turista i poslovnih ljudi koji nisu u mogućnosti da sopstvenim automobilom posete prestonicu.

Međutim, iznajmljivanje vozila počinje znatno ranije pre samog izuma automobila, a u ovom tekstu ćemo se pozabaviti biznis modelom iznajmljivanja vozila, njegovim počecima i neverovatnim implikacijama u budućnosti.
Kako funkcioniše iznajmljivanje automobila?

Agencije za iznajmljivanje vozila funkcionišu tako što kupe flotu vozila koju kasnije pružaju klijentima na privremeno korišćenje za određenu naknadu.

Postoji više načina na koji same agencije organizuju svoju flotu vozila.

Tipični oblici su:

● Klasično vlasništvo - agencija kupuje vozila kao što bi se kupila bilo koja druga oprema. Ovaj vid karakteriše najveći nivo rizika, jer agencija ne može sa sigurnošću da utvrdi za koji iznos će vozilo biti prodato nakon upotrebe

Lizing - agencija za iznajmljivanje “iznajmljuje” vozila

● Dogovor sa proizvođačem - u ovom slučaju agencija sklapa dogovor sa proizvođačem automobila u kojem agencija postaje vlasnik automobila, ali ih proizvođač otkupljuje po ugovorenoj ceni nakon isteka roka eksploatacije

Nije retka praksa da velike agencije za iznajmljivanje automobila u svom sklopu imaju i pod-brend zadužen za prodaju polovnih vozila direktno široj javnosti.

Koja vozila se mogu iznajmiti?

Većina firmi za iznajmljivanje vozila u svom asortimanu nudi vozila koja ispunjavaju širok spektar potreba i različite nivoe budžeta. Od automobila iz C segmenta tradicionalnih proizvođača, do luksuznih automobila.

Postoje i agencije koje iznajmljuju isključivo automobile iz kategorije sportskih i superautomobila.

Voleli biste da vozite Bugatti Veyron? Za $5.000 po satu vaši snovi mogu postati realnost.

Svakako je isplatljivije iznajmiti superautomobil, nego potrošiti nekoliko stotina hiljada ili više od milion dolara na kupovinu istog. Zamislite tek cenu registracije za automobil sa zapreminom motora od 16 litara!

Kada je u pitanju rent a car Beograd pruža brojne mogućnosti za izbor automobila za iznajmljivanje, ali ne očekujte McLaren P1.

Kako bi se obezbedio jednostavniji način upoređivanja cena za iznajmljivanje vozila, 1989. formirana je Asocijacija Sistema i Standarda za iznajmljivanje automobila (Association of Car Rental Industry Systems and Standards - ACRISS)..

Pod okriljem ove organizacije razvijen je jedinstveni sistem označavanja vozila koji opisuje veličinu, broj vrata, tip menjača i dostupnost klime kodom od četiri oznake.

Pod kojim uslovima se iznajmljuju automobili

Uslovi za iznajmljivanje automobila variraju od zemlje do zemlje i razlikuju se takođe u zavisnosti od kompanije koja pruža uslugu.

Generalno važi da vozila moraju biti vraćena u stanju u kojem su bila, i uglavnom postoje ograničenja vezana za pređenu kilometražu za vreme iznajmljivanja.

Iznajmljivanje automobila bez vozačke dozvole nije moguće, a u pojedinim zemljama se zahteva i posedovanje međunarodne vozačke dozvole.

Istorija iznajmljivanja automobila

Iznajmljivanje automobila je praksa koja potiče još iz antičkih vremena. Naravno, nisu se iznajmljivali automobili, već kočije, ali je princip ostao isti.

Sa prvim automobilima krajem 19. veka ubrzo je došlo do pojave prvih agencija. Da li se mnogo toga promenilo od tada? Hajde da pogledamo šta se izdešavalo u industriji iznajmljivanja automobila.

Prva polovina 20. Veka

Počeci iznajmljivanja automobila se vezuju čak za 1904. godinu. Nekoliko godina kasnije, Nemačka kompanija Sixt pružala je uslugu iznajmljivanja svoja tri automobila i ubrzo se proširila.

Automobili su počinjali da dobijaju na popularnosti, ali su i dalje bili skupi. Sve do dolaska Modela T. 

Ford je usavršio masovnu proizvodnju na traci, što je dovelo do proizvodnje prvog narodskog automobila. Po ceni od današnjih $20.000, Model T je lansirao motorizaciju Amerike, kao i posao iznajmljivanja automobila.

Džo Saunders je prvo veliko ime u ovoj industriji. On je došao na ideju da iznajmi svoj Model T ljudima na poslovnim putovanjima. Namestio je merač pređene daljine na prednji točak i tako naplaćivao 10 centi po pređenoj milji.

Nije trebalo mnogo vremena kako bi shvatio potencijal, pa je u narednih 10ak godina proširio posao na više od 20 saveznih država.

Druga polovina 20. Veka

Druga faza industrije odigrala se nakon Drugog svetskog rata. Zahvaljujući proširenju železničkih mreža i stvaranju avio industrije ljudi su više putovali, a rasla je i potreba za iznajmljivanjem automobila.

Železničke stanice i aerodromi su ubrzo u svom sklopu imali kancelarije najvećih agencija za iznajmljivanje automobila u kojima su ljudi lako i brzo mogli da iznajme prevozno sredstvo.

Kako je avio industrija rasla, tako je rasla i potreba za iznajmljivanjem vozila. Najpreduzemljiviji vlasnici agencija su se udružili sa avio kompanijama koje su promovisale svoju agenciju partnera.

U ovom periodu su nastale globalne kompanije za iznajmljivanje automobila, kao što su Nactional, Enterprise i Arnold Clark

Iznajmljivanje automobila u 21 veku

Danas su agencije postale znatno sofisticiranije, Ford T je odavno otišao u istoriju. Ponuda agencija je raznovrsnija nego ikada. 

Štaviše, iznajmljivanje automobila je inspirsalo iznajmljivanje ostalih tipova prevoznih sredstava. Tako je moguće iznajmiti kamion za potrebe selidbe, helikopter, avion ili jahtu!

Globalizacija je dovela do toga da ljudi putuju kao nikada ranije. Budući da je nemoguće ili nepraktično da putuju sopstvenim automobilom, ljudi rado iznajmljuju automobile kada stignu na određenu destinaciju.

Razvoj tehnologije je takođe doveo do ubrzanja čitavog procesa, pa umesto opširne papirologije, nije retkost da vam je za izanjmljivanje vozila potrebna samo vozačka dozvola. 

Iznajmljivanje automobila u budućnosti

Automobilska industrija se menja ubrzanim tempom. Razvoj autonomnih tehnologija i ekonomije deljenja dovodi do zanimljivih teorija i predviđanja u oblasti posedovanja automobila.

Možda vam u ovom trenutku deluje kao naučna fantastika, ali predviđanja su da do 2030. godine, čak 80% amerikanaca neće posedovati sopstveni automobil.

Kako će se onda kretati od mesta A do mesta B? Iznajmljivanjem!

Razmislite malo, posedujete mašinu koju koristite manji deo dana, a koja vam u suštini izaziva oportunitetni trošak.

Pametni električni automobili rešavaju ovaj problem. Kada tehnologija bude dovoljno razvijena, bićemo deo jednog velikog sistema u kojem će električni automobili sami dolaziti do ljudi kojima je potreban prevoz, a nakon vožnje odlaziti na novu destinaciju i novi “posao”.

Ovo će dovesti do smanjenja broja automobila na ulicama, jer će vožnja automobila po ovom sistemu biti značajno jeftinija po kilometraži. Gradovi će moći bolje da iskoriste prostor na ulicama, a zagađenje će biti značajno smanjeno.

Privatno vlasništvo automobila će postati većim delom statusni simbol i način da se izdvoji iz mase koja koristi pametan sistem vožnje.

Jedno je sigurno, agencije za iznajmljivanje automobila će takođe doživeti revoluciju, ali će i dalje biti deo auto industrije.

O Autoru

Aleksandar Pešić

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti