SIEMENSOV CENTAR ZA OBUKU I TESTIRANJE PROJEKATA U AUTOMOBILSKOJ INDUSTRIJI

Komentari: 0

Siemensov Manufacturing Solutions Lab, novo postrojenje za automobilsku automatizaciju i softverska rešenja, smešten je u Lincu u Gornjoj Austriji.

Reč je o jedinici koja radi za mnoge premijum proizvođače nemačke automobilske industrije, čiji se proizvodni pogoni nalaze po celom svetu.

Nova laboratorija je deo globalnog Centra za kompetencije Siemensa za automobilsku industriju, a služi za dalji razvoj i testiranje tehnologija, istraživanje i obuku.

Kako bi se naučnici i zaposleni upoznali sa tehnologijama koje se koriste u projektma kupaca, na raspolaganju su im dve mogućnost: da posećuju fabrike automobila u različitm zemljama ili da izgrade sopstveni sistem na kojem mogu da steknu praktčno iskustvo baš kao da su u pravoj fabrici automobila – upravo ono što je Siemens uradio.

"Naše aktvnost odnose se na celokupnu proizvodnju automobila, ali i na proizvodnju baterija za električne automobile.

Siemens nudi sveobuhvatan, optmalno usklađen portolio koji zadovoljava sve zahteve automobilske industrije", kaže Sebastjan Izrael koji vodi Centar za kompetencije.

"Osim klasičnog poslovanja sa hardverom i sofverom, uspešno radimo na globalnom upravljanju projektma, u hardverskom i sofverskom inženjeringu, programiramo robote, pokrećemo virtualne sisteme i preuzimamo upravljanje gradilištma na lokaciji kod krajnjeg kupca.

Kao rezultat toga, za razliku od većine naših konkurenata, mi pokazujemo široko tehnološko razumevanje proizvodnih procesa naših klijenata.

Nudimo kompletna rešenja, postžemo visoku dostupnost sistema, oblikujemo optmalno umrežavanje svih komponent i pokrivamo teme kao što su sigurnost, upotrebljivost i energetska efkasnost", istče Izrael.Prema rečima Gerharda Aleša koji je u tmu odgovoran za inovacije i digitalizaciju proizvodnog procesa, Manufacturing Solutons Lab služi i za stvaranje, testranje i dalji razvoj tehnologija koje čine osnovu Siemensovog portolija.

"Ovde smo izgradili neku vrstu igrališta visoke tehnologije na kojem možemo da eksperimentšemo van gustog rasporeda projekata naših klijenata i da im ponudimo još veću dodatnu vrednost", kaže Aleš.

Tako se, na primer, u ovoj laboratoriji mogu testrat OEM standardi u izgradnji postrojenja, a sopstveni standard kompanije pod nazivom SiCar se dalje razvija.

Centar za testiranje i obuku sadrži najvažnije tehničke elemente realnog proizvodnog postrojenja. U njemu Siemens testira sopstvene tehnologije u odnosu na različite robotske standarde na robotima različitih proizvođača.

Manufacturing Solutons Lab ima važnu ulogu i kod istraživačkih projekata. Centar za ispitvanje i obuku sadrži najvažnije tehničke elemente realnog proizvodnog postrojenja.

To su: robotka, transportna tehnika i sigurnosna tehnika. U ovoj laboratoriji koriste se tri robota različith proizvođača kako bi se testrale Siemensove tehnologije u odnosu na različite robotske standarde.

Transportnu tehniku predstavljaju dve proizvodne linije odnosno pokretne trake na koje se pomoću robotskih ruku montraju nosači za komponente.

Moguće je premeštanje komponent sa jedne pokretne trake na drugu.

Postoje i zanimljive istraživačke aktvnost poput one na području automatskog planiranja pokreta kod robota.

"Robot izvode kretanje u interakciji sa drugim uređajima, bez sudara. Kada je reč o dodiru i robotskim sistemima, radimo na omogućavanju inteligentnog hvatanja pomoću senzora, što bi robotskim rukama omogućilo da imaju nešto nalik osećaju dodira", objašnjava Aleš.

Poslednji element u Manufacturing Solutons Labu je sigurnosna tehnika. Ona je usko povezana sa tehnologijom koja se nalazi u fokusu Siemensa u Lincu – transportnim sistemima bez vozača odnosno AGV-ovima.

"Oni trenutno doživljavaju veliki rast u automobilskoj industriji", kaže Izrael. To utče i na interni protok materijala u fabrici kao i na tempiranu proizvodnju vozila.

AVG-ovi obavljaju logistčke zadatke, ali i prevoze kompletne karoserije s jedne na drugu radnu stanicu.

Iako Manufacturing Solutons Lab već sada nudi brojne mogućnost primene, uvek postoji prostor za dalji razvoj.

U planu za narednu godinu je integracija električne viseće pruge koja je potrebna za fnalnu montažu automobila.

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti