Odluka američkog suda: Google ne mora da proda Chrome

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Google je u Sjedinjenim Američkim Državama od 2020. godine bio pod pritiskom velikog antimonopolskog postupka koji je pokrenulo Ministarstvo pravde, a jedna od najtežih mogućih posledica bila je prodaja ključnih poslovnih delatnosti: Chrome pretraživača i Android operativnog sistema.

Nakon višegodišnjeg procesa, presuda je konačno stigla.

Savezni sudija Amit Mehta odbio je zahtev da Google bude primoran da proda Chrome i Android, ocenjujući da bi ta mera predstavljala prekomerno zadiranje u poslovanje i da kompanija nije koristila te proizvode na nezakonit način.

Ipak, Google neće izaći iz procesa potpuno neokrznut.

Sud je ograničio Google mogućnost sklapanja ekskluzivnih ugovora sa proizvođačima uređaja i softvera.

To znači da kompanija i dalje može da potpisuje ugovore sa Samsung-om, Apple-om ili drugim partnerima, kako bi Google pretraga, Chrome ili Google Assistant bili podrazumevane opcije, ali više ne sme da traži apsolutnu ekskluzivu.

Proizvođačima mora biti omogućeno da istovremeno nude i promovišu konkurentske usluge.

Jedan od primera iz prošlosti bio je ugovor sa Samsungom, koji je predviđao da Galaxy telefoni u startu koriste samo Google pretragu, čime su ostali servisi bili potisnuti. Upravo ovakva praksa ubuduće neće biti dozvoljena.

Pored toga, sud je naložio Google-u da mora da podeli deo podataka sa konkurentima, pre svega u vezi sa pretragom i oglašavanjem.

Cilj je da se rivalskim platformama omogući unapređenje algoritama i ravnopravniji pristup tržištu internet reklama.

Međutim, još uvek nije definisano na koji način će se uskladiti deljenje podataka sa zaštitom poverljivosti i privatnosti korisnika, pa se očekuju dodatna pravna tumačenja i tehničke smernice.

Ova odluka donosi određeno olakšanje za Google jer je zadržao kontrolu nad svojim najvažnijim proizvodima, ali označava i strožu regulativu poslovanja u kojoj će konkurencija imati više prostora da se izbori za tržišni udeo.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti