Kako telekomunikacione kompanije vide šansu za dobit u elektronskom otpadu

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Britanski Vodafone i Virgin Media O2 i švedski operator Telia Company samo su neke od telekomunikacionih kompanija koje vide priliku u onom što je za druge teret - elektronskom otpadu.

Recikliranje i prenamena elektronskog otpada postaje sve popularnije među telekomunikacionim kompanijama.

Procena je da će do 2030. godine količina e-otpada dostići cifru od 74,7 miliona tona, a većina će završiti na deponijama ili u spalionicama. I jedna i druga opcija su loše, ne samo zbog gubitka dragocenih metala, već i štetnih gasova koji ulaze u vazduh i zemlju.

A moglo bi drugačije. Izveštaj konsultantske kuće Accenture pokazuje da će vrednost recikliranih hardvera u telekomunikacionoj industriji biti između 48 i 50 mlrd USD godišnje do 2030. godine. Kako kažu u ovoj kući, 20 do 30 mlrd USD može biti dobijeno prodajom infrastrukture, dok 15 do 20 mlrd USD kompanije mogu zaraditi prodajom popravljenih uređaja i prelaskom na poslovni model "prodaja uređaja kao usluge".

Telefoni za izbeglice, bivše osuđenike i žrtve porodičnog nasilja

Neke kompanije već prepoznaju ovu priliku. Britanska kompanija Vodafone je 2020. godine pokrenula unutrašnje tržište koje omogućava mreži operatera na različitim tržištima da prenamene višak opreme, poput tornjeva i antena.

Ova inicijativa je deo cilja da se do 2025. godine reciklira, proda ili ponovo upotrebi 100% napravljenog otpada.

Prema poslednjem izveštaju, objavljenom prošlog meseca, kompanija je ove godine napravila oko 8.800 tona otpada i uspela je da reciklira ili povrati 95%.

Kako kažu, smanjili su emisije ugljenika za 2.500 tona i uštedeli 10,8 mil EUR. Sledeći korak je, kako kažu, usmeren ka potrošačima i stvaranju inovativnih programa koji će se pozabaviti rastućim elektronskim otpadom.

Britanski Virgin Media O2 takođe ima ambiciozne planove. Kompanija je postavila cilj da pomogne potrošačima da sprovedu 10 miliona cirkularnih akcija do 2025. godine, što može uključiti recikliranje uređaja i doniranje neželjenih pametnih telefona.

Početkom godine, lansirala je fond koji obezbeđuje grantove većima i zajednicama u Velikoj Britaniji da kupe popravljene uređaje i pozajme ih izbeglicama, bivšim osuđenicima i žrtvama porodičnog nasilja.

Švedski operator Telia Company postavio je cilj nula otpada u svom poslovanju do 2030. godine. Dobro im ide, prošle godine, više od 70% otpada je ili ponovo upotrebljeno ili reciklirano. Osim toga, skoro 20% rutera i opreme za TV poslate mušterijama ponovo je upotrebljeno.

Ipak, nije sve baš tako jednostavno. Kako kaže Ričard Pegam, digitalni direktor konsultantske kuće Anthesis Group, pametni telefoni jesu potencijalno izvor vrednih materijala, ali to ne važi za rutere i set-up boxove.

- Ako rasklopite ove uređaje, nema tu mnogo vrednog. To su velike plastične kutije pune aditiva koje je teško ponovo iskoristiti.

Postoji nekoliko fabrika koje prave rutere i sve su u Kini i Tajvanu, što znači da treba da šaljete sav ovaj materijal na drugi kraj sveta da biste ostvarili cirkularnost. Na kraju, mnogo je pametnije da pravite kvalitetniju opremu koja će duže trajati - zaključuje Pegam.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti