Kako izabrati trokoordinatnu mernu mašinu (CMM)

Komentari: 0

Odgovarajuća CMM čini ogromnu razliku u mernim operacijama. Kontrola procesa i garancija kvaliteta u modernim proizvodnim operacijama sve više zavise od rada i učinka koordinatnih mernih mašina (CMM). U poslednjih 20 godina, CMM je zamenila tradicionalne metode pregleda sa merilima i steznim elemantima i smanjila potrebno vreme i radnu snagu u operacijama kontrole kvaliteta.

CMM ne samo da pruža mogućnost pregleda standardnih geometrijskih dimenzija, već i delova sa specijalnim svojstvima kao što su zupčanici, bregaste osovine, aeroprofilni oblici, i mnogi drugi. U tradicionalnom proizvodnom okruženju, svaki od ovih specijalnih pregleda bi zahtevao mašinu za testiranje sa tačno određenom svrhom.

Kvalitet proizvoda ne zavisi samo od kvaliteta alatnih mašina koje se koriste za proizvodnju; on zavisi i od preciznosti i ponovljivosti mernih i uređaja za pregled. Niskobudžetni obradni centar niskog učinka u kombinaciji sa CMM-om velike preciznosti ipak može da garantuje kvalitet proizvoda, jer samo delovi u domenu nivoa tolerancije mogu da prođu preglede CMM-e.

U obrnutom slučaju, neki skupi obradni centar visokog kvaliteta u kombinaciji sa niskobudžetnim, slabo preciznim mernim uređajima ne može da garantuje kvalitet proizvoda. Određeni procenat delova koji su van nivoa tolerancije će uvek proći CMM pregled niske preciznosti, a isto tako će i određeni procenat delova u domenu nivoa tolerancije biti odbijen. Prema tome, odabir odgovarajuće CMM-e je od ključne važnosti. Svrha ovog članka je da vam pomogne pri odabiru CMM-e koja ispunjava vaše određene zahteve u vezi sa preciznošću i primenom.

Prvi bitan kriterijum za odabir je utvrđivanje neophodnog minimuma opsega merenja CMM-e. Ovaj opseg obično zavisi od dimenzija delova koji će se meriti, ali je često složenije od toga. Na primer, ako konfiguracija radnog komada i standardna kontrola zahtevaju upotrebu nastavaka za sondu-pipak i stezne elemente, realni neophodni minimum opsega merenja bi mogao da bude znatno veći od dimenzije radnog predmeta.

Kao smernica za odgovarajuće podešavanje vaše CMM-e, trudite se da izaberete mašinu čiji su opsezi merenja X, Y i Z duplo širi, duži i viši od najvećeg dela koji treba da merite.

Drugi kriterijum odabira je minimalna potrebna netačnost. Netačnosti i postupci testiranja za CMM su opisani u ISO 10360-2. Neki proizvođači CMM-a nisu usklađeni sa ISO 10360-2, ali koriste druge radne standarde kao što su CMMA, VDI/VDE 2617, B89, i JIS (videti Razumevanje CMM radnih standarda, strana 6). Međutim, za upoređivanje CMM-a od različitih proizvođača, obratite pažnju da upoređujete slične specifikacije.

Većina proizvođača CMM-a već nudi svoje specifikacije u više formata, kako bi pružili podršku svojoj međunarodnoj bazi podataka. Uz to, ako ste međunarodni proizvođač, savetuje se da zahtevate specifikacije CMM-a u ISO 10360-2 formatu - jer to postaje svetski standard. Ovo će vam omogućiti ne samo da uporedite konkurente, već i da uporedite nove mašine sa vašim postojećim mašinama instaliranim širom sveta.

Netačnost svake CMM-e zavisi u velikoj meri od uslova okruženja. Shodno tome, proizvođači CMM-a obično navode temperaturni opseg, temperaturne varijacije po satu, temperaturne varijacije po danu i temperaturne varijacije po metru u okviru kojih određena CMM postiže svoje specifikacije učinka. Ove varijable se moraju uzeti u obzir pri odabiru odgovarajuće CMM-e.

Pri tome, nivo podnih vibracija je važan za optimizaciju učinka CMM-e. Većina proizvođača nudi maksimalne vibracije koje mašina može da iznese i još uvek ispunjavaju navedene specifikacije. Mogu se kupiti i aktivni i pasivni antivibracioni sistemi koji omogućuju da se mašina instalira u manje povoljnim okruženjima i da njen učinak bude srazmeran objavljenim specifikacijama. Važno je izvršiti kompletno ispitivanje seizmičkih vibracija na izabranoj lokaciji instaliranja, ako mislite da je problem u vibracijama.

Svi proizvođači CMM-a obezbeđuju softver za osnovne merne protokole. Neki daju i softver za delove sa složenijim geometrijama, kao što su konusni zupčanici, turbinske lopatice, vijčani kompresori i zupčasta glodala, na primer. Proverite da razumete složenost mernih protokola koja je potrebna za pregled vaših delova i izaberete softver koji će izvršavati potrebne zadatke merenja.

Uslovi prolaza su takođe nešto sto treba imati u vidu. Što više delova CMM može da pregleda u jednom danu, to su manji troškovi pregleda po delu. Ubrzanje i broj tačaka sondiranja po minutu su faktori koji određuju opšti prolaz. Prolaz se može i povećati specijalnim steznim elementima, kao što je pregled paleta za delove.

Odabir CMM-e koja najviše odgovara vašoj primeni zahteva pomno razmišljanje i istraživanje, ali to ne morate da radite sami. Proizvođači CMM-a kao što je Hexagon Metrology imaju stručnjake koji će raditi zajedno sa vama, da vam pomognu da izaberete CMM koja najbolje odgovara vašim potrebama. 

VIŠE O HEXAGON MANUFACTURING INTELLIGENCE

Hexagon Manufacturing Intelligence pomaže industrijskim proizvođačima da razviju disruptivne tehnologije današnjice i proizvode koji menjanju život budućnosti. Kao vodeći stručnjak za metrologiju i proizvodna rešenja, naša stručnost u prepoznavanju, razmišljanju i delovanju - na prikupljanju, analizi i aktivnoj upotrebi podataka merenja - uliva našim klijentima poverenje da povećaju brzinu proizvodnje a da pri tome usavrše proizvodni kvalitet.

Putem mreže lokalnih servisnih centara, proizvodnih pogona i sa komercijalnim poslovanjem širom pet kontinenata, mi pametno oblikujemo proizvodnju kako bismo izgradili svet u kome kvalitet podstiče produktivnost.

Za više informacija, poseti te HexagonMI.com.

Hexagon Manufacturing Intelligence je deo Hexagon-a (Nasdaq Stockholm: HEXA B; hexagon.com), vodećeg globalnog snabdevača informacionim tehnologijama koje podstiču kvalitet i poboljšavaju produktivnost širom geoprostornih aplikacija i aplikacija industrijskog poslovanja.

Tel/Mob: +381 63 21 75 64,
info.rs@hexagon.com
www.hexagonmetrology.eu

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti