Firefly - Nova marka kompanije Nio startuje u Evropi

Nio je na sajmu automobila u Šangaju široj publici predstavio svoju novu marku Firefly, kao i dodatne detalje i cene uoči početka prodaje prvog modela u Evropi.
Prema najavama, Firefly će u narednim mesecima postupno krenuti na 16 prekomorskih tržišta, a u Evropi najpre tokom leta u Holandiji i Norveškoj, po početnoj ceni od 29.900 EUR.
Firefly sebe definiše kao "lifestyle" marku mobilnosti, koja nudi pametna, kvalitetna i kompaktna električna vozila. Inspiraciju crpi iz svitaca - što je i značenje reči "firefly" na engleskom - malih, okretnih i punih energije. To se odražava i u logotipu marke: svetleći svitac u letu.
Firefly može da se osloni na iskustvo matične marke Nio u segmentu premijum električnih automobila i da iskoristi stručnost Nioovog dizajn centra u Minhenu, Evropskog centra za pametnu vožnju, Inovacionog centra u Berlinu, Centra za inženjering vozila u Oksfordu i Globalnog inženjerskog centra u Šangaju.
Električni automobil koji uskoro dolazi na evropsko tržište spada u B-segment, dugačak je tačno četiri metra, širok 1,89 m i visok 1,58 m, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,62 m – što obećava prostranu unutrašnjost, tipičnu za električna vozila. Model je dizajnirao Kris Tomasen (Kris Tomasson), potpredsednik dizajna u kompaniji Nio, koji je ranije radio u BMW-u i Fordu. Prvi "svitac" biće dostupan u šest boja spoljašnosti: limeta, lavanda, mermer, grafit, pesak i vulkanski kamen – sve sa dvobojnim lakiranjem i sjajnim crnim kontrastnim krovom.
Minimalistički dizajn enterijera nastavlja se i u unutrašnjosti. Ipak, neće nedostajati prostora za odlaganje - Firefly ima čak 27 skrivenih pregrada, uključujući i prostor ispod zadnjih sedišta. Prednji prtljažnik (front trunk - frunk) ispod haube zapremine je 92 litra, što je među najvećima u klasi B-segmenta. Zadnji prtljažnik ima 404 litra, a preklapanjem sedišta povećava se na 1.253 litra.
Centralni displej za multimediju i navigaciju ima dijagonalu od 13,2 inča i može se upravljati gestovima sličnim onima na pametnim telefonima. Kao što je već poznato iz Niovih modela, i Firefly je opremljen veštačkim asistentom po imenu Lumo, koji može da upravlja sa skoro 90% funkcija vozila. Vozačke informacije prikazuju se na 6-inčnom ekranu iza volana, dok zvuk dolazi iz 14 zvučnika raspoređenih po kabini. Prednja sedišta i volan su serijski grejani.
Firefly je baziran na novoj, namenskoj platformi za električna vozila. Pogon na zadnje točkove i raspodela mase 50:50 obećavaju okretnu i udobnu vožnju, uz visoku upravljivost zahvaljujući radijusu okretanja od samo 9,4 metra. Motor razvija 105 kW (143 KS) i ubrzava automobil od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundu, dok je maksimalna brzina 150 km/h. Zaustavljanje sa 100 km/h na nulu traje manje od 36 metara.
Baterija tipa LFP smeštena u podu ima kapacitet od 42 kWh, što omogućava kombinovanu autonomiju od 330 kilometara prema WLTP-u. Proizvođač navodi potrošnju energije od 14,5 kWh na 100 km. U gradskom režimu WLTP-a meri se potrošnja manja od 10 kWh i domet do 470 kilometara.
Firefly podržava brzo punjenje DC do 100 kW, a standardno punjenje od 10 do 80% traje 29 minuta. Takođe je kompatibilan sa petom generacijom Nioove tehnologije za zamenu baterija, koja će početi da se primenjuje od 2026. godine. Pomoću funkcije V2L moguće je napajati i spoljne uređaje.
Kao što je uobičajeno za kineske proizvođače, Firefly obećava visoko digitalizovano iskustvo vožnje sa više od 30 aktivnih bezbednosnih sistema i asistencija u vožnji, od kojih su mnoge novitet u ovoj klasi. Na primer, Firefly može automatski pronaći slobodno parking mesto i samostalno se parkirati, kao i da detektuje pešake kako bi izbegao sudare, i pri vožnji unapred i unazad.
Tu su još adaptivni tempomat, asistent za zadržavanje u traci sa aktivnom promenom trake, upozorenje na mrtvi ugao i kamera za vožnju unazad.
Izvor: eKapija