Automatizacija i digitalizacija u prehrambenoj industriji – savremena rešenja kompanije Tetra Pak

Komentari: 0

Prehrambena industrija se suočava sa kontinuiranim promenama na tržištu. Pored tradicionalnih izazova, koji se odnose na bezbednost i kvalitet hrane, kao i na efikasnost procesa nabavke, proizvodnje i logistike, kompanije u ovoj industriji danas takođe moraju da vode računa i o povećanim pritiscima koje na tržište donose promenljivi ukusi i zahtevi potrošača, pooštravanje regulatornih zahteva u ovoj oblasti, ali i klimatske promene.

Pokušavajući da nađe odgovor na sva ova pitanja kompanija Tetra Pak, jedan od lidera u industrijama prerade i pakovanja hrane, kontinuirano radi na inovacijama i integralnim rešenjima koja prehrambenoj industriji pomažu da odgovori na čitav dijapazon promena na tržištu, bilo da su u pitanju nabavka sirovina, inovacija proizvoda, optimizacija proizvodnje ili praćenje potrošačkih trendova.

Važan aspekt svih ovih napora jesu i digitalna i automatizovana rešenja i usluge koje kompanijama u industrijama hrane i pića mogu obezbediti uštede i unapređenja u svakom aspektu njihovog poslovanja.

U kompaniji Tetra Pak, prehrambenu industriju sagledavaju kao integralnu celinu i na isti način pristupaju i pitanju inovacija. Ističu da, bilo da je reč o nabavci repromaterijala, proizvodnji, kvalitetu i bezbednosti proizvoda, ambalaži, skladištenju ili transportu gotovih proizvoda, inovativne tehnologije u prehrambenoj industriji mogu doneti kontinuirano unapređenje poslovanja i opipljive i merljive rezultate za pojedinačne kompanije i industriju u celini.

Svakako, jedan od primarnih zahteva sa kojima se prehrambene kompanije neprekidno suočavaju, kao uostalom i druge privredne grane, jeste smanjenje troškova, odnosno potreba da se, uz manje resursa, proizvodi sve veća količina sve raznovrsnijih proizvoda. Upravo tu dolazi do izražaja i jedna od najočiglednijih prednosti inovativnih tehnologija i digitalizacije, pomoću kojih kompanije mogu ostvariti konkurentsku prednost, kroz minimizaciju grešaka i zastoja, i automatizaciju i optimizaciju procesa.

Automatizacija procesa proizvodnje, primera radi može obezbediti smanjenje neizvesnosti i varijabilnosti i time doprineti kontinuiranom ostvarivanju željenih rezultata.

Takođe, uz pomoć digitalnih rešenja koja kompanija Tetra Pak nudi svojim klijentima, moguće je sakupiti i analizirati podatke o celokupnom proizvodnom procesu, korišćenim sirovinama, stanju i iskorišćenosti opreme, itd, i staviti ih u kontekst sa poslovnim rezultatima, te na taj način identifikovati koji su to modeli poslovanja koji donose najbolji rezultat.

Redovnim praćenjem proizvodnog procesa moguće je takođe blagovremeno uočiti i planirati održavanje proizvodnih pogona, čime se dodatno smanjuju neplanirani zastoji i kvarovi.

Savremena tehnologija takođe omogućava i nešto što je do pre samo nekoliko godina bilo nezamislivo -daljinske obuke i treninge za zaposlene, ali i daljinsku podršku i trenutni uvid u podatake i pokazatelje iz proizvodnje od strane eksperata kompanije Tetra Pak širom sveta.

Sve ovo doprinosi jednostavnijoj komunikaciji i razmeni informacija, smanjenju utroška vremena, ali i minimiziranju grešaka, komplikovanog izveštavanja ili papirologije.

Bilo da je reč o pojedinačnim proizvodnim linijama ili kompletnom postrojenju, usluge koje u ovom domenu pruža kompanija Tetra Pak omogućavaju i uočavanje mogućnosti za unapređenja u postojećem modelu poslovanja, ali i potencijalne prilike za buduće uštede kroz inovacije.

Međutim, nisu samo troškovi ono što opredeljuje potrebu za inovativnim tehnologijama. Svedoci smo da održivost poslovanja postaje sve značajnija i za kompanije u industrijama hrane i pića.

Sa jedne strane, tu su globalni i lokalni regulatorni zahtevi u pogledu zaštite životne sredine, korišćenja obnovljivih izvora energije, ili emisija ugljen-dioksida, ali i zahtevi potrošača koji se sve češće opredeljuju za proizvode koji nose epitet održivih.

Kao što se kroz procese automatizacije i digitalizacije mogu postići uštede u potrošnji sirovina ili materijala, isto tako je kroz primenu ovih rešenja moguće analizirati i prilagođavati potrošnju vode, energije ili stvaranje otpada. Na ovaj način se takođe utiče na ispunjavanje aktuelnih zahteva održivog poslovanja.

„Nastojimo da našim kupcima pomažemo na svakom koraku njihovog puta. To znači da zajedno sa njima možemo raditi na uočavanju problema, prikupljanju i analizi relevantnih informacija, pronalasku optimalnog rešenja i njegovoj implementaciji.

U pitanju je čitav spektar usluga, kao što je daljinska podrška, uz pomoć koje smo našim kupcima na raspolaganju non stop, 24 sata, sedam dana u nedelji, putem digitalnih alata, pa sve do implementacije skalabilnih i modularnih rešenja koja omogućavaju integraciju, optimizaciju i povezivanje svih aktivnosti u okviru jednog postrojenja, kako bi se unapredila proizvodnja, smanjili troškovi i otpad, i kontinuirano pratili svi pokazatelji relevantni za poslovanje i potencijalna unapređenja“, navode iz kompanije Tetra Pak.

„Sa našim dugogodišnjim iskustvom u prehrambenoj industriji širom sveta, možemo pomoći kupcima da uoče probleme ili prilike kojih možda ni sami nisu svesni, i da zajedno sa njima radimo na njihovom rešavanju.“

Kompanija Tetra Pak je sprovela komparativnu studiju, koja je bazirana na petnaestogodišnjem sakupljanju podataka u velikom broju postrojenja za prepradu hrane širom sveta i u okviru koje su poređena postrojenja koja imaju visok stepen primene digitalnih i automatizovanih rešenja sa sličnim postrojenjima koja ne koriste savremene tehnologije.

Prema rezultatima ove studije, neke od mogućih ušteda koje se mogu ostvariti na bazi savremenih tehnologija uključuju do 45% manje otpada proizvoda u procesu proizvodnje, 20% manje zastoja na linijama za pakovanje i 11% manje otpada materijala za pakovanje.

Važno je da se savremene tehnologije u oblasti prehrambene industrije ne dožive kao bauk, iako je to često inicijalna reakcija.

Mnogi smatraju da je za postizanje digitalizovane proizvodnje potrebno uraditi sve odjednom i reorganizovati celokupne procese, što bi naravno podrazumevalo i enormne troškove ili čak zaustavljanje proizvodnje.

Kroz usluge koje pruža svojim kupcima, kompanija Tetra Pak radi zajedno sa njima na pronalaženju optimizovanih rešenja, koja će biti prilagođena njihovim konkretnim potrebama i postrojenjima i dinamici koja njima odgovara.

Upravo zbog toga iz kompanije Tetra Pak pozivaju kompanije da ne oklevaju, već da odmah počnu da koriste benefite savremenih tehnologija u sopstvenom poslovanju, kako bi na vreme ostvarili konkurentne prednosti.

TetraPak
Bulevar Milutina Milankovica 9ž,
11070 Beograd
tel: 011 2017200
www.tetrapak.com



 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti