Argentina izdaje novčanicu od 10.000 pezosa

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Cene u Argentini su tako dramatično porasle poslednjih meseci da je vlada libertarijanskog predsednika Havijera Mileija bila prinuđena da petostruko uveća iznos najveće argentinske novčanice, i ona sada glasi na 10.000 pezosa, što je otprilike - deset američkih dolara.

Centralna banka je u jučerašnjem saopštenju obećala da će olakšati breme mnogim Argentincima, i to bukvalno, koji moraju sa sobom da nose ogromne torbe, povremeno i kofere, sa velikom količinom gotovog novca za sitne transakcije.

Godišnja stopa inflacije u Argentini je u martu dosegla 287%, i među najvišim je u svetu. Nova denominovana banknota trebalo bi da se pojavi sledećeg meseca "kako bi se olakšale transakcije među korisnicima", saopštila je centralna banka.

U ovom trenutku, 10.000 pezosa, na koliko će novčanica glasi, zvanično vredi 11 američkih dolara, a na crnom tržištu devet dolara. Širom Argentine, gotov novac, naročito novčanica od 1.000 pezosa, ostaje najpopularnije sredstvo plaćanja.

Kad se 2017. godine pojavila u opticaju, novčanica od 1.000 pezosa vredela je 58 američkih dolara na crnom tržištu. Sada vredi jedan dolar.

S obzirom na najgoru finansijsku krizu u Argentini u poslednje dve decenije i nestabilnost koju je izazvala, prodavci favorizuju "keš" u odnosu na bezgotovinska plćanja, i nude krupne popuste onima koji plaćaju gotovinom.

Predsednik Havijer Milei došao je na vlast kao politički autsajder u decembru prošle godine, obećavajući da će ukrotiti inflaciju i stabilizovati pezos tako što će preokrenuti politike prethodnih levičarskih vlada, koje su štampale novac da bi finansirale javnu potrošnju.

Ali oštre mere štednje Mileijeve vlade podjarile su cene na nivo američkih i evropskih cena, što je snažno pogodilo obične Argentince, pa je veliki nacionalni štrajk zakazan za sutra.

Milei, uprkos velikoj inflaciji, kaže da njegov plan funkcioniše. Argentina najavljuje i novčanicu od 20.000 pezosa, ali kasnije tokom godine.

Izvor: Beta

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti