6,4 miliona pokušaja fišing prevara u vezi sa kupovinom i 20 miliona napada na gejming platforme u 2025. godini

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Kaspersky izveštava da su 2025. godine sajberkriminalci nastavili da koriste sezone kupovine za distribuciju fišing stranica i lažnih promotivnih kampanja sa ciljem krađe ličnih i platnih podataka.

Gejming platforme su takođe, tokom cele godine, bile veoma istaknuta meta.

Podaci prikupljeni preko Kaspersky Security Network (KSN) mreže pokazuje da su od januara do oktobra 2025. godine rešenja kompanije Kaspersky blokirala 6.394.854 pokušaja fišing prevara u kojima su se napadači lažno predstavljali kao internet prodavnice, banke i platni sistemi, pri čemu je 48,2% ciljalo onlajn kupce.

U istom periodu Kaspersky je identifikovao više od 20 miliona pokušaja napada na gejming platforme, uključujući 18,56 miliona zloupotreba servisa Discord.

Promotivne kampanje povezane sa Crnim petkom nastavile su da mame i sajberkriminalce. Tokom prve dve nedelje novembra, Kaspersky je detektovao 146.535 neželjenih imejl poruka koje su upućivale na sezonske rasprodaje, uključujući 2.572 poruke povezane sa promocijama povodom Dana samaca.

Mnoge kampanje su koristile već viđene šablone iz prethodnih godina, imitirajući poznate trgovce kao što su Amazon, Walmart i Alibaba, nudeći popuste za rani pristup koji korisnike preusmeravaju na lažne stranice.

Takođe, primećena je i opsežna fišing aktivnost usmerena na platforme za zabavu, sa 801.148 pokušaja zasnovanih na zloupotrebi brenda Netflix i 576.873 pokušaja povezanih sa Spotify servisom tokom 2025. godine.

Pretnje su se protezale i daleko izvan standardne elektronske trgovine. U 2025. godini Kaspersky je otkrio 2.054.336 pokušaja fišing napada u kojima su se napadači predstavljali kao gejming platforme poput Steam, PlayStation i Xbox servisa.

Značajan porast zabeležen je i u zlonamernim programima maskiranim kao gejming softver: registrovano je 20.188.897 pokušaja infekcija, pri čemu je Discord činio 18.556.566 detekcija — više od 14 puta nego tokom 2024. godine.

„Podaci iz ove godine pokazuju da napadači sve intenzivnije deluju u celokupnom digitalnom ekosistemu“, izjavila je Olga Altuhova, viši analitičar veb sadržaja u kompaniji Kaspersky.

„Prate aktivnosti korisnika na platformama za kupovinu, gejming servisima, aplikacijama za strimovanje i komunikacionim alatima, prilagođavajući svoje metode kako bi se uklopili u okruženja koja korisnicima izgledaju poznato.

Zbog toga je za potrošače dosledna opreznost i osnovna bezbednosna higijena od suštinskog značaja, naročito tokom perioda pojačane internet aktivnosti.“

U potrazi za najboljim ponudama izuzetno je važno ostati zaista zaštićen, kako bi kupovina donosila pozitivna iskustva i korist, a ne finansijske gubitke i curenje podataka. Kaspersky Premium štiti korisnike od lažnih internet prodavnica putem napredne tehnologije detekcije koja analizira karakteristike veb stranica i internet adresa (URL) kako bi identifikovala sumnjive obrasce.

Zbog izvanrednih sposobnosti otkrivanja lažnih prodavnica i odličnih rezultata u AV-Comparatives sertifikaciji za detekciju lažnih prodavnica, Kaspersky Premium je dobio sertifikat „Approved“, što ga čini idealnim izborom za sigurnu onlajn kupovinu tokom sezonskih rasprodaja.

Za više detalja pogledajte članak na Securelist.com.

Da biste ove godine iskoristili najbolje ponude povodom Crnog petka, neophodno je pratiti nekoliko bezbednosnih preporuka:

• Ne verujte bilo kojim linkovima ili prilozima koje dobijete putem imejla; dvaput proverite pošiljaoca pre otvaranja bilo čega.

• Pažljivo proverite internet prodavnice pre nego što unesete bilo kakve podatke: da li je adresa (URL) ispravna? Da li postoje slovne greške ili greške u dizajnu?

• Ako želite da kupite nešto od nepoznate kompanije, proverite recenzije pre donošenja odluke.

• Čak i ako preduzmete sve moguće mere predostrožnosti, verovatno nećete odmah primetiti da nešto nije u redu sve dok ne pregledate izvod iz banke ili kreditne kartice.

Ako još uvek dobijate papirne izvode, ne čekajte da stignu poštom — prijavite se onlajn i proverite da li sve transakcije izgledaju legitimno.

Ukoliko primetite bilo šta sumnjivo, odmah kontaktirajte svoju banku ili izdavaoca kartice kako biste rešili problem.

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti